Annons:

+

Här kan du och andra som väntar smått under augusti 2017 lära känna varandra och snacka, peppa och stötta varandra!

+

Inläggav vricktoria » 10 feb 2017, 21:25

Verkar vara först.
Plussade på bim-2 (i onsdags) efter att jag blev sjukt illamående i bilen bara sådär. Även digitalt idag.
Har en son som är strax över 11 månader.

Är glad. Livrädd. Lycklig. Ångestfylld. Nervös. Förväntansfull. Nyfiken. Orolig. Uppspelt.
Osv osv osv.
Hoppas någon annan kommer hit snart! Mitt bf verkar bli 22ish Oktober om allt går bra.
vricktoria
Nykomling

Mitt Krypin

Re: +

Inläggav Glad81 » 16 feb 2017, 15:06

Hej! Grattis till plusset :) Verkar som vi plussat samma dag, 8/2. Jag är 36 år och detta blir fjärde barnet om d går vägen. Har bf 17/10. Hur mår du? Jag mår förvånansvärt bra. Har tagit många test för att jag tycker jag mår för bra....Hihi! Men är väl bara tacka och ta emot. Känner bara molande i magen, och att jag äter som en häst. Hur gammal är du? Jag går och funderar mycket på kub och nipt test. Men det är väl för att jag är i den åldern som man kanske borde göra de. Men nu får man hålla tummarna att det stannar kvar i magen först och främst :)
Glad81
Nykomling

Mitt Krypin

Inläggav Sofiso » 16 feb 2017, 18:45

Testade positivt 14/2, bf 20/10, dottern är 14 månader nu. Mår ganska bra men har fruktansvärt humör, som säkert förvärras av att jag samtidigt slutat röka. Känner mig väldigt ensam eftersom jag skulle vilja berätta för våra närmaste men sambon vill hålla det hemligt ett tag till.
Sofiso
Nykomling

Mitt Krypin

Inläggav Glad81 » 16 feb 2017, 19:56

Grattis till ditt pluss!

Jag har också slutat röka, så jag är på fruktansvärt humör. Hoppas att det lägger sig snart.
Förstår vad du menar, man vill ropa ut till alla man känner att man är gravid..... Men man får väl hålla sig några veckor.
Längtar till vi kan berätta för syskonen. Har en kille på 15, en tjej på 13 och en liten kille på fyra. Ja, han kanske inte så liten längre. Nu ska han bli storebror iaf. Ska bli jättekul.
Glad81
Nykomling

Mitt Krypin

Inläggav Sofiso » 16 feb 2017, 22:43

Tack Glad81! Nu blev jag gravid-blödig och så pirrig för det var första grattiset till den här graviditeten och jag är så glad att jag kan dela med mig här iallafall i väntan på att berätta för släkt o vänner!
Sofiso
Nykomling

Mitt Krypin

Inläggav Glad81 » 18 feb 2017, 11:59

När har ni tänkt berätta? Här blir d lite tidigare än tänkt för att vi ska upp och åka skidor med min kusin med familj, och bo ihop. Hon vet att jag röker i vanliga fall och tar gärna något å dricka på kvällen. Så hon kommer fatta första kvällen. Och då behöver vi berätta för barna innan tänker jag.

Hur går det med rökningen för dig? Nu har jag varit helt rökfri sen i onsdags. Innan d så har jag rökat två stycken om dan sen jag fick reda på att jag var gravid. Annars rökar jag väldigt mycket, så det är svårt att lägga av.

Hoppas du mår bra :)
Glad81
Nykomling

Mitt Krypin

Inläggav FruHallon » 18 feb 2017, 23:17

Hejsan allihop,

Ännu ett oktoberbarn ligger och lurar här, bf 9 oktober. Har en tvååring sedan tidigare och förlorade ett barn i v 21 till Trisomi 13 förra året. Men även om graviditeten känns orolig och lite svajig så är jag glad och känner att jag ville dela den glädjen med andra i samma situation :) Vi är inte så många i forumet ännu, men det ändras förhoppningsvis?

Annars är det väl som för de flesta andra; jag äter för att stävja illamåendet och räknar veckorna tills allting känns mer stabilt!
Användarvisningsbild
FruHallon
Nykomling

BF: 141213

Mitt Krypin

Inläggav Glad81 » 19 feb 2017, 19:44

Hej fruhallon! Roligt att vi blir fler.
Beklagar att ni har förlorat ett barn. Kan inte tänka mig vad ni har fått gå igenom.

Grattis till graviditeten. Nu håller vi tummarna att allt går bra för oss :)
Glad81
Nykomling

Mitt Krypin

Återgå till Oktoberbarn 2017
Annons: