Anna Wilsby

Hej Marie!Vad roligt att du hade glädje av boken ”Innan du föder” ...

Profylax

10 % tycker alkohol under graviditet är OK!

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

Re: 10 % tycker alkohol under graviditet är OK!

Inläggav Erikas 17 maj 2009, 14:56

Dannie skrev:Jag är inte en av de 10 procenten iaf! Förstår inte hur folk tänker faktiskt.

Säger som Erikas: Man VET idag att det är skadligt för barnet. Förstår inte folk som bagatelliserar drickandet under graviditeten.

Jag tycker snarare att det ska bli skönt att inte dricka. Har på den senaste tiden fått upp ögonen för vad alkoholen gör med folk och kan inte för mitt liv förstå att det är så accepterat. Har själv varit sån som druckit varje helg tidigare och det vart ofta för mycket. Man drack ju för att det var så jäkla "kul" att bli full och för att man hade så mycket "roligare" med kompisarna då. Idag så tycker jag snarare att alkohol är läskigt. Är man i nyktert tillstånd bland alla fyllon på tunnelbanan på väg hem sent en kväll så ser man verkligen den fula sidan av alkoholen.
Och människor förändras så otroligt mycket av den. Jag vill knappt vara i närheten av min pojkvän när han är full om jag är nykter. Jag tycker det känns obehagligt.
Men så här tänkte jag aldrig för 2 år sedan. Det var inte förrens jag vart trött på att må dåligt varje helg och slutade dricka så ofta som det gick upp för mig hur läskig alkoholen är och vad den verkligen gör med folk.

Sen vet jag ju att alla inte dricker för att bli fulla såklart!

Nä, jag ser fram emot en nykter midsommar. :) Och nyårsafton med för den delen.

PRECIS så har det varit för mig! OCh exakt sådär känner jag nu... Klarar inte lukten av alkohol och ser förändringar hos min kille bara efter några öl, tycker det är skitläskigt. Han blir inte otrevlig alls eller något sånt men bara den lilla förändringen i personligheten...FY!!
Som tur är dricker han jättesällan.
Känns som en befrielse på något sätt att inte dricka, det är så skönt!
Man festade liksom av tristess, hade inget bättre för sig. Så kommer det ju aldrig att bli igen, det gör mig glad att veta att ens liv har så mycket mer betydande innehåll.
Användarvisningsbild
Erikas
Alltid online

BF: 110811

Re: 10 % tycker alkohol under graviditet är OK!

Inläggav Dannie 17 maj 2009, 20:56

Erikas: Ja, vi verkar uppleva situationen väldigt lika.
Jag ser verkligen fram emot barn! Jag har hellre hemma mys än utekväll. :) Sen så kanske man kommer att gå ut någon gång ibland men det blir nog inte alls på samma sätt.
BildBild
Dannie
Alltid online

BF: 100109

Föregående

< Återgå till Allmänna trådar om graviditet

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm