Annons:

19 år, gravid, ensam, arbetslös..

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

19 år, gravid, ensam, arbetslös..

Inläggav eleaelea » 04 nov 2015, 16:44

Vad gör man..?

Jag har en pojkvän (22 år) som säger att han absolut inte vill ha barn nu, att han vill vänta. Jag får sådan ångest för jag vill inte tvinga in honom i att bli pappa, det är något stort liksom. Men jag dör hellre än att göra en abort, jag kommer inte kunna leva med mig själv. Jag vill detta mer än allt och jag vet att allting kommer lösa sig med jobb, pengar osv så länge man gör allt man kan (och med allt stöd från min familj).

Min kille säger att om jag behåller barnet så tänker han lämna mig, men han vill ändå ha delad vårdnad. Jag är så förvirrad och håller på bli galen nu..

Meningen med livet för mig är att skaffa barn och abort är det sista jag vill behöva göra i livet. Ska jag låta honom få mig att göra en abort ändå? Jag får ont i hjärtat och börjar storgråta bara vid tanken.. Eller ska jag behålla barnet även om jag riskerar att bli ensam? Jag vet att han är rädd och han älskar barn och kommer förmodligen inse sen att han visst vill detta, men det är bara vad jag tror (han har alltid älskat barn och sagt att han längtar tills han får egna, han känner sig bara inte redo) och jag vill som sagt inte göra honom till pappa mot hans vilja.

Han har vetat om att jag inte ätit p-piller på flera flera månader, han vet väl hur barn blir till och han vet gott och väl hur gärna jag alltid velat haft barn då jag tjatar om det konstant. någonsans känner jag att han har ett ansvar att ta..

Vad skulle ni ha gjort? Har någon vart med om samma sak? Hjälp..
eleaelea
Nykomling

Mitt Krypin

Re: 19 år, gravid, ensam, arbetslös..

Inläggav lillamee » 04 nov 2015, 21:54

Det är din kropp, och vill du inte göra abort så ska du inte göra det. Kort och gott.
Det är som du säger, allt annat löser sig och om du känner att du har din familjs stöd och du hellre dör en gör en abort så är valet redan gjort.
Hans val är ju hans val, och att han vill ha delad vårdnad är ändå ett första steg ifrån hans sida att ta sitt ansvar.
Jättetråkigt att han inte kan vara mer stöttande gentemot dig, men let's face it, man är inte särskilt mogen vid 22. Men man kan göra barn och då får man ju ta ansvar för om det råkar bli så.
Var ärliga mot varandra och framförallt mot er själva så att det inte byggs upp falska förhoppningar.
Många före dig har klarat sig alldeles utmärkt och det kommer du också göra :)
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort
Status: Gravid första barnet

Mitt Krypin

Inläggav zarizael » 20 dec 2015, 21:54

Kanske sent nu men. Om du vill behålla barnet så gör det. Ingen kan tvinga dig till annat.

Blev själv med barn lite oväntat för några år sedan o pappan ville först att jag skulle göra abort. Vägrade o han kom runt några veckor senare. Nu är det det bästa som hänt honom. Han var 24 då.
zarizael
Alltid online

Mitt Krypin

Inläggav LindaR81 » 21 jan 2016, 16:27

Vill han inte ha barnet så tycker jag iaf att han inte har någon rättighet till delad vårdnad i heller.

Du kommer att klara det galant utan honom, förstår att du givetvis velat ha honom där o delat glädjen och det gör mig ont att du inte får det så.
om detta är något du vill med hela ditt hjärta så behåll barnet du kommer att ångra dig sen annars.

styrkekramar till dig
LindaR81
Stammis

Status: Sambo.

Mitt Krypin

Återgå till Gravid forum
Annons: