-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
2011 bebisar, ni som föräldrar och livet
30 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Re: 2011 bebisar, ni som föräldrar och livetHej emla! Vad roligt att få höra om dig, din sambo och Rasmus. Och vad roligt du skriver, jag skrattade flera gånger
Ichigo har lite olika mönster men inatt sov han 21-05:40, då vart det mat sen sov jag till 07:40 medans han körde baby-fu i vaggan. MA 8/1-12 (v17+2)
MF 6/1-12 (v6+?)
Re: 2011 bebisar, ni som föräldrar och livetHm, var tvungen att läsa igenom mitt inlägg en gång för att se vad som skulle kunna tänkas vara roligt. All eventuell humor var helt ofrivillig.
Appropå det kan tilläggas att vi ofta skojade om Rasmus namn i början. När sambon var liten sa han inte "Rasmus på luffen" utan "Rasmus på muffen" vilket hans föräldrar hela tiden påpekade. När vi sa detta till min far sa han att det måste ju vara "Rasmus FRÅN muffen" istället vilket jag snabbt ändrade till "Rasmus förstörde muffen..." Jag hörde också en historia (vet ej om det är sant eller inte) som födde på parkeringen till bb. Hon döpte barnet till Rasmus och sa att det gick ju inte att kalla honom något annat. Han hade ju rasat ur musen... Baby-fu?
Re: 2011 bebisar, ni som föräldrar och livetEmla: haha Rasmus förstörde Muffen haha.
Ja, när dom ligger och viftar och fäktar med armar och ben så ser det ut dom kung-fu, därav baby-fu MA 8/1-12 (v17+2)
MF 6/1-12 (v6+?)
Re: 2011 bebisar, ni som föräldrar och livetÄr det någon som badat i badkaret tillsammans med sin bebis? Hur gör ni då?
MA 8/1-12 (v17+2)
MF 6/1-12 (v6+?)
Re: 2011 bebisar, ni som föräldrar och livetFörstår dig helt där med amningen dina känslor etc. Fick också höra att vi skulle väcka våran lill tjej men jag gjorde inte som dem sa eller första dagarna gjorde jag det då vi var på BB men när jag kom hem fick jag problem med amningen sår på brösten osv. Så det blev ersättning för oss och det har fungerat utomordentligt. Idag är hon 5½ månad äter välling och burkmat det är superskönt. Har ätit burkmat i ungefär 2 månader nu äter hela mål idag. Har ni varit mycket och badat utomhus/badhus med era små? Känns ovant fortfarande och lite osäkert tycker jag då man är på badhus finns så dåliga hjälpmedel vid dusch etc tycker jag.
Re: 2011 bebisar, ni som föräldrar och livetNej, vi har inte badat borta än. Kan tänka mig att det kan vara lite meckigt.
MA 8/1-12 (v17+2)
MF 6/1-12 (v6+?)
Re: 2011 bebisar, ni som föräldrar och livetPuffar lite, hur är det med er mammor och bebisar? Hur går det med mat, sömn osv? Nån som fortfarande ammar?
Re: 2011 bebisar, ni som föräldrar och livetHär går allt bra! Har slutat ge bröstmjölk (den tog slut). Han sover gått om nätterna oftast men vill gå och lägga sig redan vid 19. När går era och lägger sig för natten?
Hur många har flyttat in i sina egna rum? MA 8/1-12 (v17+2)
MF 6/1-12 (v6+?)
Re: 2011 bebisar, ni som föräldrar och livetOftast somnar Viggo runt 7-halv 8 men nu det senaste dagarna har han velat lägga sig tidigare och då vaknat runt 1 på natten för att ät
Re: 2011 bebisar, ni som föräldrar och livetJaha, vilken rackare
MA 8/1-12 (v17+2)
MF 6/1-12 (v6+?)
30 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
|