-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
2mån - lös i magen
7 inlägg • Sida 1 av 1
2mån - lös i magenMin bebis är snart 2mån och hon brukar bajsa en gång varannan var tredje dag och då mycket åt gången. Då är konsestansen som cream fraise.
I fredags började hon prutta och bajsa flera gånger. Det fortsatte igår lördag och på kvällen blev det mer löst. Bajset är liksom kornigt och gult. Inte alls som det brukar alltså. Hon äter varannan till var tredje timme och ungefär 80-100ml ersätting varje gång. Är det för lite? Med tanke på att hon är lite lös och bajsar ofta nu, så kan hon ju bli uttorkad. Hon är glad och pigg för övrigt. Sover som vanligt och så. Men det är svårt att få i henne mat, tar lång tid att äta och hon somnar hela tiden. Hon är en liten och nätt bebis. Vägde bara 4415g sist vi mätte henne, då hade hon gått upp 300g på 2v vilket är lite lite. Jag är så orolig att hon ska gå ner i vikt nu. Tycker ni jag ska ringa bvc imorgon? Eller är jag bara hispig. Det är mitt första barn.
Re: 2mån - lös i magenMår hon bättre nu lilltjejen?
Ringde du BVC? I min värld ser jag det inte som att du verkar hispig alls. Det är ju bara bra att du reagerar på att hon inte mår som vanligt. Just det att hon verkar trött och har svårt att äta skulle få mig att reagera. Hoppas hon redan är piggare!
Re: 2mån - lös i magenbajset kan ju ändra sej, kerstin bajsar ibland "modellera" och ibland löst med korn i
ett tipps om hon somnar vid flaskan och äter lite lite; testa byt dinapp! kerstin åt jättelite förut, och lixåm verkade bli trött, bytte från ettans tills tvåans dinapp och vipps åt hon 100-150ml mer per DAG! hon va två månader då.
Re: 2mån - lös i magenjust ja: tycker du ska ringa bvc! det kan man ju alltid göra
Re: 2mån - lös i magenbjaset låter helt normalt men ibland har bebisar sånna perioder då dom ter lite mindre (min älskling har varit sån) och vi tog alla möjliga prover på henn (uvi, virus etc.) men inget var fel, sen började hon äta;) men är du orolig ring BVC! de är de dom finns för
SthlmsmammanTerese.blogg.se
Re: 2mån - lös i magenJag ringde aldrig bvc för hon blev bättre över dagen. Nu bajsar hon normalt igen och jag bytte napp på nappflaskan och nu äter hon mer. 100-160ml, med 6-8ggr per dygn. Så nu kommer hon nog gå upp i vikt snabbt!
Re: 2mån - lös i magenEtt tips för bebisar som somnar mitt i maten är att ta av dom byxorna. Då blir dom lite kallare och somnar inte lika lätt.
7 inlägg • Sida 1 av 1
|