Madeleine Kil...

Det är en fråga som jag inte kan svara på. Du bör kontakta arbets-...

Barnmorskan

35+2 mensvärk o lugnare bebis??

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

35+2 mensvärk o lugnare bebis??

Inläggav snövit 09 jan 2012, 19:06

ja har nästan i sedan igår morse haft en konstant mensverk känsla som blivit allt mer tydlig under dagen ibland lite molande o ibland lite ondare, magen är hård nästintill hela tiden men känner inget (som jag minns det) av värkar.
bebisen ligger fixerad sen ett par veckor tillbaka och jag har haft ett konstant tryck neråt i flera dagar mer o mer..

bebisen rör sig men inte alls i lika "hårda" rörelser nu.

I förrgår så kom vad jag är nästintill 100% säker på att de va slemproppen ut o efter de har jag haft mer o kladdigare flytningar, (URSÄKTA detaljerna)

Kan de vara ngt på gång lr brukar de vara typ såhär?
väntar andra barnet men de är inte mkt som varit lika med första gravideten 8)

nån som har de ungefär lika eller vet va de beror på?

Kram :wink:
BildBild
Användarvisningsbild
snövit
Alltid online

Re: 35+2 mensvärk o lugnare bebis??

Inläggav Elvi 09 jan 2012, 19:33

Är nu i vecka 39+1 men då jag var i vecka 35+3 hade jag likadant som du beskriver ungefär.
Hade 3-4 kvällar haft ont, typ kraftig mensvärk och sammandragningar. Var också helt bombsäker på att slemproppen kommit ut.
Prata med min BM så jag fick åka in på ett extra UL. Allt såg ok ut och som det skulle. Slemproppen var det inte, och livmodertappen var inte påverkad.
Läkaren drog då den slutsatsen att jag bör varva ner och ta det lilla lugna. Hade haft ganska mycket program just då så kan hända kroppen blev stressad.
Sedan dess har jag ofta haft lite slemmiga flytningar, och undrat om det är vattnet som börjat sippra eller vad det är.

Så för din del behöver de ju inte vara något extra men vore jag du skulle jag åka in för koll i alla fall =) bara för att slippa oron och att tänka på det. Att gå och fundera på saken gör det inte bättre, och en extra koll gör det inte värre :D
men trots allt har du ju passerat vecka 35, och redan de är super :)
Elvi
Stammis

Inläggav snövit 10 jan 2012, 15:31

okej tack för ditt svar :)

ja de vägrar släppa, bäbis har varit fixerad ett tag o så o de trycker ju i hela området så att säga!

jag har tid hos bm på fredag, jag var på tul för en vecka sen o allt såg bra ut o bäbis växte som den ska :)

har en sån där otroligt stark känsla att det snart är dax!
men som du säger har jag ju iaf passerat 35 så nu ska de ju inte vara ngn större risk om den lilla får för sej att titta ut =)
Det känns skönt för med min tidigare son så fick jag ligga inlagd en vecka ungefär med brickanyl o smärtstillande för att han försökte komma ut lite innan... dock stannade han sen 10 dgr över tiden :lol:
BildBild
Användarvisningsbild
snövit
Alltid online

Inläggav Vitlilja 10 jan 2012, 16:05

Jag tycker att du ska ringa in till förlossningen och rådgöra med dom. Det kan hända att dom vill ha in dig på en kontroll. Mest för att bebisen rört sig mindre än vanligt.

Det kan vara en idé att ringa och kolla med dom. För säkerhetsskull liksom.
Bild
Vitlilja
Alltid online

BF: 110121
Status: Mamma till Alina<3

Inläggav snövit 10 jan 2012, 16:30

ok
Jag känner att bäbis hickar o rör sig, i "större" o lugnare rörelser än innan dock, inte så aktiva o hårda rörelser som innan, känslan av lugnet före stormen :S

det avtog lite igår kväll men har haft sjukt ont i bäcket o "musen" hela natten...

tänkte att de säkert är förvärkar...
BildBild
Användarvisningsbild
snövit
Alltid online

Inläggav Elvi 10 jan 2012, 19:16

De e allti bra att rådgöra med någon som vet mer än man själv, BM då eller dom på förlossningen.

Den där känslan med lugnet före stormen är påtaglig, man går ju bara och undrar då.

Jobbit med ont iaf, man tycker ju att de e lite tidigt med förvärkar ifall bebisen ändå tänker stanna ett tag =)
Elvi
Stammis

Inläggav snövit 11 jan 2012, 11:35

hej igen,
jag ringde fl igår o fick komma in på kontroll, dm gjorde ul o vul o kollade så att bebisen mådde bra med ctg.

allt såg fint ut o kanske är de bara så att jag håller på att bli "vanligt sjuk" =) kändes skönt...

dom tog några prover innan vi fick åka hem för att utesluta havandeskapsförgiftning på ingång så nu är det bara hålla tummarna o vila o äta alvedon!
BildBild
Användarvisningsbild
snövit
Alltid online

< Återgå till Gravid forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm