-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
35 år och väntar mitt första barn i november
7 inlägg • Sida 1 av 1
35 år och väntar mitt första barn i novemberÄntligen är det min tur att få vara gravid, det känns nästan overkligt. Jag är så himla lycklig.
Jag mådde fasligt illa mina första veckor men sen vecka 13 fram till nu, vecka 20, har jag mått super bra. Nu börjar jag känna mig lite trött eftermiddagarna och lättirriterad, kanske pga järnbrist eller så bara inbillar jag mig det för att jag vet att det är vanligt att få järnbrist. Jag tycker att det ska bli så kul att få en liten bebis, idag har jag köpt de första grejerna till henne. (På UL i v 18 såg läkaren att det förmodligen var en flicka.) Hur är det för er andra? //vicki
Re: 35 år och väntar mitt första barn i novemberHej Vicki,
Välkommen till minbebis. Grattis till graviditeten och din lilla flicka i magen. Jag är också i vecka 20 och får mitt andra barn i början av november. Vi ska på ultraljud på måndag och jag kan knappt vänta. Vi novembermammor har en hel drös med trådar som jag tycker du ska hoppa in i! Det är många härliga mammor som skriver så datorerna halvt håller på att brinna upp tror jag! Återigen välkommen hit!
Re: 35 år och väntar mitt första barn i novemberHej Vicki,
Välkommen till minbebis. Grattis till graviditeten och din lilla flicka i magen. Jag är också i vecka 20 och får mitt andra barn i början av november. Vi ska på ultraljud på måndag och jag kan knappt vänta. Vi novembermammor har en hel drös med trådar som jag tycker du ska hoppa in i! Det är många härliga mammor som skriver så datorerna halvt håller på att brinna upp tror jag! Återigen välkommen hit!
Re: 35 år och väntar mitt första barn i novemberHej Vicki..
Grattis.. Jag är 37 år och väntar min första nu i juli. Visst är det underbart att få ett tillskott äntligen:) Jag mådde också ganska dåligt till v 13 då jag hade mycket yrsel och var så sjukt trött.. mådde illa konstant men kräktes aldrig, bara kväljningar. Mådde också bra mellan v 13-20 men sen började lite mer symptom komma smygande som ont i muskler, bäcken, trötthet och hormonsvängningar.. Hoppas att allt kommer att gå bra för dig.
Re: 35 år och väntar mitt första barn i novemberHej,
vad kul att ni höra från fler som ska få barn i november. Jag ska gå in och läsa de trådar du sa Grynet. Det är skönt att läsa att det är fler än jag som är 35 plus och väntar sitt första. Jag har de senaste åren varit så rädd att jag skulle ha missat min chans att få en bebis. Men när vi väl bestämde oss för att skaffa barn fick vi positivt besked redan vid andra försöket. Sån lycka. Jag har också börjat känna mig tröttare och äter sötsaker för att känna mig pigg. Känns inte så bra, men det är ju så gott och när man ändå går upp så tänker jag ofta "en snickers hit eller dit spelar väl ingen roll". Helt fel, men man kan väll inte vara bra på allt. Grynet, vad spännande med ditt ultraljud på måndag, det är ju så kul att få se den lilla. Ska ni ta reda på om det är en flicka eller pojke? Ha en bra dag! //Vicki
Re: 35 år och väntar mitt första barn i novemberJag är jättenyfiken på vem som finns där inne så om BM ser på ultraljudet och vill berätta får hon gärna göra det. Vet att de kan va lite kinkiga med den informationen. I varje fall så står det extra på hemsidan att dom inte letar efter könet. Men jag hoppas få veta!
Re: 35 år och väntar mitt första barn i novemberHej
Vad kul för er, grattis till den kommande tjejen Jag väntar oxå i början av november, men då mitt andra barn. Vår dotter är 6år. Alla hade precis slutat fråga oss om vi inte skulle skaffa en till när jag blev gravid. Liksom du är jag 35år gammal. Lycka till!
7 inlägg • Sida 1 av 1
|