-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
35+ mammorna35+ mammornaJag har gjort en lista på oss som brukar skriva i forumet. Hoppas det är ok med er och att jag skrivit rätt! Tänkte att det kan vara kul för nykomlingar och även för oss själva att ha en liten överskådlig mini-presentation! Skriv gärna in dig på listan om du är en ny 35+ och välkommmen i gänget i så fall. Och ni som redan är med, uppdatera och redigera så klart i listan som det passar er!!
35+ mammorna annyman 41 år, 4-barnsmamma, längtar efter ett kärleksbarn. Muminmamman 40 år... 41 i maj, 2-barnsmamma, väntar sitt tredje...ett efterlängtat kärleksbarn! BF 2/10 Anci 40 år, gravid med första barnet... men kanske har det fått ett olyckligt slut nu i åttonde veckan. p-holm 39 år, 5-barnsmamma med sjätte barnet på gång, hade BF 25/2 och åkte in 26/2. Vi väntar med spänning på nyheter! milen 38 år... 39 innan BF, väntar sitt första, BF 18/8. c-ellen 38 år, väntar sitt första, BF 25/10. vivillhabebis 37 år... snart 38, 2-barnsmamma som längtar efter ett kärleksbarn. babyman 37 år, 5-barnsmamma med babylängtan. annis 37 år, väntar andra barnet, BF 10/4. lejonella 37 år... 38 i år, väntar sitt andra, ett kärleksbarn med BF 29/4. femman 36 år, nygravid 4-barnsmamma. BF ? cattis 35 år, väntar sitt fjärde, ett kärleksbarn med BF 6/6. Lime95 35 år, 2-barnsmamma som längtar efter ett till. lineli 34 år... 35 innan BF, väntar sitt första, BF 30/7 (?) FrökenNollÅtta 33 år, väntar sitt tredje med BF 25/3.
Re: 35+ mammornaMed kärleksbarn så har jag menat de som har barn sedan tidigare med en annan pappa och sen träffat den stora kärleken och vill ha fler barn! Självklart är era första barn också kärleksbarn! Jag försökte bara få till något som gjorde att man kan se skillnad på olika bakgrund. Och kanske har jag missat någon också... Hoppas ingen tog illa upp. Men som sagt, ändra i listan så det blir som ni vill ha det!
Kram!
Re: 35+ mammornaJusterar mina uppgifter lite.
Re: 35+ mammornaTack milen! Har ändrat i listan så det blir rätt om någon kopierar den!
Re: 35+ mammornaHej allihopa!!
Lägger in mig på listan fyller 35 i år(sept) Hoppas på att vara gravid på nytt då. 35+ mammorna annyman 41 år, 4-barnsmamma, längtar efter ett kärleksbarn. Muminmamman 40 år... 41 i maj, 2-barnsmamma, väntar sitt tredje...ett efterlängtat kärleksbarn! BF 2/10 Anci 40 år, gravid med första barnet... men kanske har det fått ett olyckligt slut nu i åttonde veckan. p-holm 39 år, 5-barnsmamma med sjätte barnet på gång, hade BF 25/2 och åkte in 26/2. Vi väntar med spänning på nyheter! milen 38 år... 39 innan BF, väntar sitt första, BF 18/8. c-ellen 38 år, väntar sitt första, BF 25/10. vivillhabebis 37 år... snart 38, 2-barnsmamma som längtar efter ett kärleksbarn. babyman 37 år, 5-barnsmamma med babylängtan. annis 37 år, väntar andra barnet, BF 10/4. lejonella 37 år... 38 i år, väntar sitt andra, ett kärleksbarn med BF 29/4. femman 36 år, nygravid 4-barnsmamma. BF ? cattis 35 år, väntar sitt fjärde, ett kärleksbarn med BF 6/6. Lime95 35 år, 2-barnsmamma som längtar efter ett till. lineli 34 år... 35 innan BF, väntar sitt första, BF 30/7 (?) LindaN 34 år 35 i september, 1 dotter sen tidigare, missfall feb -08. Vill så gärna ha ett kärleksbarn. FrökenNollÅtta 33 år, väntar sitt tredje med BF 25/3.
Re: 35+ mammornaVälkommen LindaN och vi håller tummarnna!!
Re: 35+ mammornaVi blir fler & fler!
35+ mammorna mimamaria 42 år, väntar sitt första, BF 26/4 annyman 41 år, 4-barnsmamma, längtar efter ett kärleksbarn. Muminmamman 40 år... 41 i maj, 2-barnsmamma, väntar sitt tredje...ett efterlängtat kärleksbarn! BF 2/10 Anci 40 år, gravid med första barnet... men kanske har det fått ett olyckligt slut nu i åttonde veckan. p-holm 39 år, 5-barnsmamma med sjätte barnet på gång, hade BF 25/2 och åkte in 26/2. Vi väntar med spänning på nyheter! milen 38 år... 39 innan BF, väntar sitt första, BF 18/8. c-ellen 38 år... 39 innan BF, väntar sitt första, BF 25/10. vivillhabebis 37 år... snart 38, 2-barnsmamma som längtar efter ett kärleksbarn. babyman 37 år, 5-barnsmamma med babylängtan. annis 37 år, väntar andra barnet, BF 10/4. lejonella 37 år... 38 i år, väntar sitt andra, ett kärleksbarn med BF 29/4. femman 36 år, nygravid 4-barnsmamma. BF ? cattis 35 år, väntar sitt fjärde, ett kärleksbarn med BF 6/6. Lime95 35 år, 2-barnsmamma som längtar efter ett till. lineli 34 år... 35 innan BF, väntar sitt första, BF 30/7 (?) LindaN 34 år 35 i september, 1 dotter sen tidigare, missfall feb -08. Vill så gärna ha ett kärleksbarn. FrökenNollÅtta 33 år, väntar sitt tredje med BF 25/3.
Re: 35+ mammornaVad roligt! Skönt att se att man inte är den första som väntar sitt första - om ni förstår vad jag menar
Enligt almanackan kommer jag hinna fylla 39 innan det blir dags att förklara för hunden och katten vem det är som flyttat in.... Fattar fortfarande ingenting. 5 veckor till första uttandning (då det gått 12 veckor). Sen ska man väl oroa sig resten av graviditeten och sen resten av livet... Huga. En sak i taget. Muminmamman sa att man ska vara glad och inte oroa sig så: Den här veckan är jag glad att magen funkar bättre (dåligt system att progesteron inte bara hindrar livmodern från att dra ihop sig utan och tarmen...) och att jag ännu inte behövt kräkas på nån patient. Förutom att jag är glad att cellhögen valt att stanna ett tag till
Re: 35+ mammornaJag har en jämnårig vän som fick kämpa sig igenom 3 IVF innan hon äntligen blev gravid. Nu är hon nyss fyllda 40 och har tvillingar på ett år efter det sista lyckade försöket alltså. När jag hade det jobbigt så delade hon med sig till mig hur hon brukade tänka när hon äntligen blivit gravid och var orolig att det inte skulle gå hela vägen. Det försöker jag också göra nu och sprider till andra. Så här är enkelt är det:
Just nu är jag gravid och just nu är allt bra! Alltså fokusera på och lev i nuet. Mer kan du inte göra. Gläds åt det som är just nu! Lycka till allihop och kram på er!
Re: 35+ mammornaHeja muminmamman!!! Din positivitet smittar ska du veta...Kul att vi "gamlingar" blir fler och fler....
|