-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
35 + och mamma 2010 för första gångenRe: 35 + och mamma 2010 för första gångenhelenaeg: Ojdå......jag misstolkade din förlossningsberättelse. Förlåt. Trodde du tyckte det var skönt när det gick så fort. Kan förstå att du känner som du gör....att det blev en skräckupplevelse för att det gick för fort. Hur mår du fysiskt nu då? Har du ont efter förlossningen? Jag var också lite deprimerad och ledsen när jag varit hemma ett par dagar. Det är ju en stor omställning att komma hem med en liten och framför allt om man inte mår så bra efter förlossningen heller. Du kanske skulle ringa till någon kurator eller prata med din barnmorska....det kanske hjälper att bearbeta förlossningen genom att prata igenom det hela med någon som är insatt. Jag hoppas i alla fall att du snart mår bättre.
Re: 35 + och mamma 2010 för första gångendu behöver inte säga förlåt, jag var nog inte tydlig med det i den. Ja det är ju vanligt med depression, tycker min borde ge sig bara efter såhär många dagar. Blir så mkt värre av att jag sover så lite också på nätterna, 3 h inatt. Har blivit erbjuden psykologhjälp via bvc, de har tydligen en egen. Funderar på att ta det, ska se hur det känns imorgon först. Vet inte om fl spelar in något. Det är snarare att jag inte var beredd på hur det skulle vara när jag kom hem. Hade en rosenskimrande dröm som inte stämmer för 5 öre. Vill ju njuta men kan inte. Får dåligt samvete gentemot lilltjejen
Re: 35 + och mamma 2010 för första gångenhelenaeg: Hur känns det nu då, är det något bättre? Tycker nog du ska prata med en psyklog när du fått det erbjudandet, känns ju inte som det blir värrre av det i alla fall. Det är ju bara 11 dagar sedan Tove föddes...så ni har ju inte varit hemma så värst många dagar. Det tar ju tid att skapa nya rutiner och allt är nytt för er alla. Men det är klart det blir ju inte bättre om du inte sover, beror det på att du ammar ofta eller på att lilltösen inte sover? Du ska inte ha dåligt samvete mot Tove, jag är helt säker på att du gör så gott du kan och just nu så räcker det. Ta en dag i taget och försök inte planera in för mycket runt omkring dig så du hinner vila när hon sover och sen får man hoppa över städ och annat ett tag. Det gjorde i alla fall jag i början när jag var som tröttast. Hoppas det ordnar sig för dig.
Re: 35 + och mamma 2010 för första gångenHej på er!!!
Sista semesterveckan nu....men jag ska inte klaga, jobbar bara till halva v34 sen går jag hem på havandeskap...ska bli skönt!! Känner att det blir tyngre för varje dag som går. Har inte varit här inne på länge känns det som men har inte orkat...sover så otroligt dåligt på nätterna så jag måste lägga mig mitt på dagen en stund. Sitter ju inte så mycket vid datorn under sem heller för den delen. Kommer att gå snabbt nu till BF, kan säga att rädslan och paniken finns inför förlossningen... Men det kommer säkert att gå bra..... Hoppas det är bra med er alla!!! kram
Re: 35 + och mamma 2010 för första gångenHallå!!
Hur är det med er alla?? Vi så att säga tappade tråden.. Vore kul om nån vill fortsätta ha kontakt, via mejl eller facebook!! Vill inte skriva ut min mejladress eller namn här, men skicka ett pm till mig om ni är intresserade!!
Re: 35 + och mamma 2010 för första gångenHåller till på vi med barn numera. Hoppas allt är bra med er!
|