-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
36år, 5e försöket, 1a barnet, ngn mer liknande?36år, 5e försöket, 1a barnet, ngn mer liknande?Hej,
Skulle va kul o få kontakt me fler i samma sits! Har varit här inne o läst mkt men skrev in mig som medlem igår Slutade med mina piller i mitten av feb och min mens kom igång direkt och känner oxå tydlig ÄL däremellan men ändå har det fortfarande inte tagit sig..... Har BIM nu i dagarna men det känns dessvärre som mens e på G - igen Har läst om Glandin och kommer springa o köpa det om mensen kommer nu igen! Vore kul o få kontakt me ngn i ungefär samma situation och ålder!
Re: 36år, 5e försöket, 1a barnet, ngn mer liknande?Hej solen73,
Jag försöker också på 1a barnet. Hade tyvärr ett tidigt MF i juli, 1 dag efter BIM. Hade precis fått "gravid 1-2 veckor" på digital gravid test då missfallet kom. Nu försöker jag igen och hoppas på ett +. Har BIM troligen runt 5 augusti. Har inte läst så mycket om Glandin än, men jag skall kolla upp det. Kul att diskutera här ute då dessa planer är hemlig för familj och vänner.
Re: 36år, 5e försöket, 1a barnet, ngn mer liknande?Hej Nelly73!
Kul o få kontakt med ngn i samma situation! Tycker de flesta antingen är väldigt unga eller är på barn nr 2, 3 o 4....... Beklagar MF - hoppas verkligen att det tar sig nästa gång! Håller tummarna! Jag skulle haft min mens ons-tors denna veckan......fick mensvärk mån-tis sen försvann den. Nu känner jag lite stickningar i livmodertrakten och känner mig allmänt konstig - testade mig i morse men det visade ett klart o tydligt - minus Får väl vänta ngr dgr till o se...... Vi kan väl hålla kontakten! Dyker in här imon igen 2 av mina kompisar vet att vi försöker men ingen i familjen. Kram
Re: 36år, 5e försöket, 1a barnet, ngn mer liknande?Solen 73: Lycka till med barnalstrandet. Jag är själv snart 35 och har velat ha barn i flera år, men det krävs ju en man som vill bli pappa också. Efter nyår lyckades jag i alla fall övertala honom om att vi skulle försöka även om vi inte bodde ihop. I några månader pendlade jag mellan hopp och förtvivlan inför mens varje gång. Som tur är lyckades det i början av april och idag är jag i vecka 18 och vi har flyttat ihop ute i landsorten 4 mil från Jönköping. Med jämna mellanrum längtar jag tillbaks till min gamla lägenhet som är mer hemma än sambons hus, men jag vänjer mig väl ... Jag hoppas du får ett plus nästa gång!
Re: 36år, 5e försöket, 1a barnet, ngn mer liknande?Solen 73:
Jätteroligt med någon i samma ålder och situation. Den väntan är jobbig.. Hoppas du får ett plus snart. Själv vet jag inte om jag hade riktig äl i juli, men fick ett stärkt utslag på äl sticka ca 16 dager efter MF. Just nu känner jag efter och letar efter den minste lille, möjliga graviditetssymtom. Skogstrollet: Grattis med din graviditet. Roligt! Hoppas du kommer till att trivas mera i sambons hus. Jag känner mig lite igen, flytta också in till min sambo för några år sedan. Lite jobbigt i början med vart skåpen skulle stå, men det har gått sig till nu.
Re: 36år, 5e försöket, 1a barnet, ngn mer liknande?Härligt med respons av jämnåriga!
Skogstrollet: Kul o höra att det kan bli nåt ganska så snabbt trots vår ålder..... Mitt tålamod börjar tryta Nelly73: Då håller tummarna att det har funkat denna gången!! Jag fick dessvärre min mens idag. Inte nog med mens- och huvudvärk så blir man ju enormt nedstämd o ledsen........ O sambon tycker bara man e tjurig NU ska d bli nåt nästa gång! Kram på er!
Re: 36år, 5e försöket, 1a barnet, ngn mer liknande?Idag e en mindre bra dag............
Fick precis veta att två tjejer i bekantskapskretsen e gravida. Känns som om ALLA bli d UTAN JAG! Whiiiiiiiiiii
Re: 36år, 5e försöket, 1a barnet, ngn mer liknande?Förstår att du tycker det är jobbigt.. själv ser jag flera gravidmager och småbarn än tidigare. Är jo så uppe i detta nu
Jag håller tummarna för att det blir ett plus nästa gång. För 2-3 veckor sedan började jag med multivitamin med folsyra. Funderar också på att börja med glandin25. Avvaktar till efter BIM/mensen. Den borde kanske vara på gång snart. Känner mig lite konstig i kroppen ibland.
Re: 36år, 5e försöket, 1a barnet, ngn mer liknande?Denna veckan gäller D!
Har redan börjat få lite molande ÄL-känningar....... Nu blir det varannandags-schema - haha! Håll tummarna!
Re: 36år, 5e försöket, 1a barnet, ngn mer liknande?Spännande!
Jag fick fick tyvärr mens för några dager sedan. Tråkig, men jag skall väl vara glad för att jag fick den nu och inte om 2 veckor. Läst om andra som måste vänta längre på mensen efter ett MF. Jag har nu påbörjat med Glandin 25 och min sambo med vitaminer. Så nu är det nya tak!
|