-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
37+0 Huvudvärk och slutkörd. Normalt?
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
37+0 Huvudvärk och slutkörd. Normalt?Igår när jag vaknade hade jag huvudvärk och kände mig konstig, slö och inga krafter i kroppen. Jag gick upp och tog en alvedon och somnade om. vaknade igen och huvudvärken var fortfarande kvar, jag låg i sängen i princip hela dagen och kände bara att jag ville gråta och att allt var sååå jobbigt!
Jag somnade runt 22 tiden och sov gott hela natten och imorse när jag vaknade var den dumma huvudvärken kvar, jag åkte hem till mamma o pappa och åt frukost och somnade i deras soffa och sov i ca 3 timmar.. Nu sitter jag här och har tagit den tredje alvedonen för idag och känner mig fortfarande heeeelt slutkörd kroppen och huvudvärken är kvar. Dags för mat snart men jag är inte sugen på nåt Nån som vet om det är normalt att må så här i slutet av graviditetn? Jag känner mig inte sjuk på det "vanliga" sättet utan bara helt utmattad och slutkörd trots att jag bara sover hela tiden.. Är det ok att äta tre alvedon om dagen som jag gjorde igår och även idag? Jag är gravid i v 37+0. Både igår och idag har bebisen vart otroligt livlig, knappt stilla en minut. Och det känns ju bra men ganska ovant nu när den har vart väldigt lugn dom senaste veckorna..
Re: 37+0 Huvudvärk och slutkörd. Normalt?Alvedonen är lugnt, man får iaf käka 4 st 500mg tabletter på en dag.
Det där med huvudvärken däremot så hade jag ringt till barnmorskan/förlossningen för att höra om havandeskapsförgiftning. Det säger jag inte för att skrämmas men man vill ju vara på den säkra sidan
Re: 37+0 Huvudvärk och slutkörd. Normalt?Åhh vad bra, då kan jag knapra alvedon
Ja, sambon tyckte också jag skulle ringa nån och fråga men jag är så knäpp och tycker att det känns löjligt att störa dom med "lite" Huvudvärk..
Re: 37+0 Huvudvärk och slutkörd. Normalt?Man får ringa till förlossningen och fråga, det brukar vara snälla människor som jobbar där
Fast jag själv är en sån som inte tycker om att ringa och kände mig heldum men jag ringde ändå in tre gånger tror jag bara för att fråga och vara på den säkra sidan, känns bättre sen. Så är det bättre att ringa en gång för mycket än för lite så ring och fråga
Re: 37+0 Huvudvärk och slutkörd. Normalt?Ska man ringa sjukrådgivningen först eller till förlossningen?
Re: 37+0 Huvudvärk och slutkörd. Normalt?Förlossningen, det är dit man ringer efter vecka 22 (iaf i Norrbotten) och det är bäst att prata med dem där som kan gravida kvinnor och barnet i magen.
På sjukvårdsrådgivningen så är det bara allmänt och de är inte lika bra på just graviditeter som hos förlossningen!
Re: 37+0 Huvudvärk och slutkörd. Normalt?sjukvårdrådgivningen är i allmänhet helt tappade bakom en vagn, enligt min egna erfarenhet. ring FL, där får du bra svar
Re: 37+0 Huvudvärk och slutkörd. Normalt?Hur har det gått Emelie? Hoppas att du har ringt förlossningen och att du har fått åka in för kontroll. Jag fick havandeskapsförgiftning i slutet av graviditeten då jag väntade min dotter. Huvudvärken jag fick då var inte att leka med! Känner igen mig i de symptom som du beskriver.
Re: 37+0 Huvudvärk och slutkörd. Normalt?Hej och tack för era svar!
Nu kom vi precis hem från förlossningen, dom tog alla möjliga blodprov, blodtryck och kollade till bebisen på ultraljud (åhhh vad fin han/hon var!!!!)
Re: 37+0 Huvudvärk och slutkörd. Normalt?Men vad härligt! Så skönt dessutom att ni bor så nära
Då hoppas vi att proverna ser bra ut och att det inte är något utan att din huvudvärk är bara jävlig och försvinner snart! Din bebis är ju helt klar från och med idag så nu är det ju lugna puckar om den skulle komma
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|