Teresa Hellgren

Hej Matilda! Alla mjukostsorter är ok att äta under graviditeten!...

Kostrådgivare

37+

Forum för alla blivande mammor över 35 år.

Re: 37+

Inläggav MiaMichaela 11 okt 2009, 18:21

lejonella skrev:Hej!! Har två söner, 15.5 och 17 månader och vill såååååå gärna ha nr 3. Men tycker att jag är liiite för gammal. Reaktioner? Vad tycker ni?

Hur gammal är du då? Jag fyller 40 om en månad och tycker inte jag är för gammal :wink: Min yngsta är 11 år, så det är ett rejält hopp. Jag skulle kunna tänka mig ett litet syskon till Knyttet, men det är inte pappa så sugen på :oops: :roll:
Användarvisningsbild
MiaMichaela
Stammis

Inläggav lejonella 11 okt 2009, 20:40

Hrm, glömde skriva hur gammal jag är.... :roll: . Ganska nyligen fyllda 39är. Min stora son är 15.5 år och min lilla sladdis är 17 månader. Tycker att den lilla rackaren ska ha ett syskon att leka med. Storebror har alltid önskat sig att han hade ett syskon i nära ålder, och därför inser jag att det kan vara berikande med syskon ganska tätt om man själv orkar alltså.. :roll:
Bild

Bild
Användarvisningsbild
lejonella
Alltid online

Inläggav Strumpan 11 okt 2009, 21:23

Men jag kan ju inte hålla mig när jag ser dig här inne lejonella, förlåt om jag inkräktar!

Vill bara skriva att jag hoppas du följer dina känslor :) !
(Vad tycker karln din? Känner han samma?)

Min svägerska var 42 när hon fick sin första och 45 när hon fick andra bebisen. En annan av min mans systrar var 41 när hon fick sitt fjärde barn. Så med andra ord höjer iaf inte jag på ögonbrynen när någon väljer att få bebis lite senare också.

Min åsikt; Kör så det ryker :D !

Lycka till!!!!!
[url=ht[url=http://tickers.families.com]Bild[url=http://tickers.families.com]Bild[/url]
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online

Status: Gift och mamma till två barn

Inläggav MiaMichaela 12 okt 2009, 21:03

Strumpan skrev:Men jag kan ju inte hålla mig när jag ser dig här inne lejonella, förlåt om jag inkräktar!

Vill bara skriva att jag hoppas du följer dina känslor :) !
(Vad tycker karln din? Känner han samma?)

Min svägerska var 42 när hon fick sin första och 45 när hon fick andra bebisen. En annan av min mans systrar var 41 när hon fick sitt fjärde barn. Så med andra ord höjer iaf inte jag på ögonbrynen när någon väljer att få bebis lite senare också.

Min åsikt; Kör så det ryker :D !

Lycka till!!!!!

Håller med! Min mamma var 41 och 42 när hon fick mina halvsystrar, jag var yngst i skaran av oss äldre syskon, och jag var 16 år då. Ålder är bara en siffra, kör på det du känner är rätt för dig.
Användarvisningsbild
MiaMichaela
Stammis

Inläggav maria10 21 okt 2009, 08:22

Hej kära ni tack för ala svar!
Igår gjorde jag FVP! Bestaämde oss för att göra det till slut.
Det kändes obehaglit med så lånnnng nål men inte så värst ändå tyckte jag. Man tror att det skall göra mer ont med tanke på att det är i magen, etc, men nej.
Jobbade efter det men inte någon lyft och tog det lugnt.
Min man tog hand om allt igår hämtade våra två barn, lagade mat ,nattade och förberede för idag, man skall ta de försiktigt den här veckan sägs det.
Nästa vecka får vi svaret :roll:
Hur har ni den här veckan. Har ni börjat med mammakläder?
Mår ni bätre? Skall ni ta sprutan mot svininf.?
Ha det gått alla
Maria 10
maria10
Nykomling

Inläggav Agnes_ Dana 21 okt 2009, 10:27

Hej ,jag är oxå 37 och väntar mitt 4e barn juni10, har 3 st flickor som är födda 95, 98 och minsta 07.
Har börjat att bli lite orolig för alla tester som det skrivs om här , fast det är ju förstås bra att dom finns .
Vill gärna att ni som har gått igenom samma oro skriver och delar med sig av sin erfarenhet...
Många kramisar
Agnes_ Dana
Nykomling

Inläggav 08nin 25 okt 2009, 17:46

Hej alla!
Jag plussade igår och väntar mitt första barn. Min sambo är 35 och jag är 37 år. Blev gravid förra året vid den här tiden men det ville sig inte. I början av dec -08 konstaterades ett ma och chocken var total. Vi som hade kämpat så. Så fruktansvärt orättvist. Efter missfallet upptäcktes en slembildande cysta på höger äggstock som togs bort för en månad sen. Den rubbade min äl och menstruation och var förmodligen delvis orsak till att vi inte blivit gravida igen förrän nu.

Vi har försökt i sammanlagt 3 år snart så detta är verkligen på tiden. Hoppas att detta lilla pyre vill och orkar hänga sig kvar.

Naturligtvis är vi glada, men samtidigt är vi väldigt oroliga att detta kanske inte går vägen.

Kram kram! :)
Bild

MA 4 dec - 08 v 12
MF 23 nov - 09 v 8+0
Användarvisningsbild
08nin
Alltid online

Status: Stolt mamma

Inläggav Puma 06 nov 2009, 11:46

Jag gjorde bara KUB, testet visade att risken för missbildningar var låg, så jag gjorde inte FVP.
Puma
Stammis

Föregående

< Återgå till 35+ mammorna

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm