-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
37+
18 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Re: 37+Hej på dig!
jag blir oxå 37 i år.Väntar mitt 4.e barn!!! Mina barn är 15,13 och lillplutten som är 13 mån.. Den här graviditeten var inte speciellt planerad så det har varit mycket funderingar,jag har dock varit på det klara med att en abort inte var tänkbart.. Nu har vi berättat för släkt ,vilket känns jätte bra.Bara possetiva reaktioner där. Vilka åldrar är det på dina barn? Jag gjorde KUB och NUPP testet när jag väntade våran yngsta,så det kommer jag göra nu oxå. Vilken vecka är du i? ha det riktigt bra!
Re: 37+Hej på er!
Jag är 39 och väntar mitt tredje barn! Jag är i V7 och håller tummarna att allt ska gå bra, lite orolig för mf är man ju... Jag ska göra ett FVP, hoppar över KUB o NUPP, jag vill veta så säkert som möjligt och kommer att avbryta om det är fel på barnet. Min sambo är 10 år yngre än jag och har inga barn. Vilken vecka befinner ni er i? Ska ni vaccinera er? Jag tycker det är lite läskigt alltihopa! Vi har inte berättat för någon än, tänkte avvakta så länge det går. FVP tas inte förrän ca V15, o så länge känns ju orimligt att hålla det hemligt, men... Vore kul att höra hur ni mår osv Kramar
Re: 37+Hej
Jag är 38 år och väntar mitt fjärde barn, v 16+3. Har varit mycket tveksam till denna graviditet Man känner ju efter mycket mer noga efter ett sånt här prov och jag har ju känningar annars också lite då och då så det är inte säkert att detta beror på provet. Stickningarna var dock unika, inget jag kännt annars och möjligtvis att den svaga värken kom just där provet togs. Nu går jag nervöst och väntar på svar. Man rekommenderas att vara hemma provtagningsdagen men kan sen leva som vanligt förutom att man inte bör lyfta tungt första veckan efter provet. Idag går jag hemma och skrotar eftersom att mina arbetsuppgifter för dagen skulle ha inneburit tunga lyft. Tja, annars har jag inte gått upp nå't i vikt trots att magen syns, tycker jag. Ingen har dock vågat fråga än. Vill inte berätta innan jag fått svar på provet. Har faktiskt lyckats hålla det hemligt. Det är bara vi fem i familjen som vet. Mina föräldrar bor långt bort så de har inte sett mig och min svärmor har jag också lyckats hålla mig ifrån trots att hon bor i samma stad. Barnen har nästan lyckats hålla tyst. Bara sexåringen har gjort sex trolldegsigelkottar i skolan varav en pytteliten. Undrar vad fröken tror om det?
Re: 37+hej
jag är 39 år och gravid med tvåan och jag var mkt tveksam till denna graviditet dels av min ålder o så andra saker..jag gjorde nupp/kubb test som såg mkt bra ut men jag är så klart orolig för DS i varje fall...Jag är i vecka 36 så min bebbe kommer snart....ja vikten så har jag gått upp 7 kilo och är nöjd med det¨då jaf har lite övervikt sedan innan...Lycka till med era tester o graviditeter..
Re: 37+Hej!Lycka till med de sista veckorna och förlossningen! Jag är ändå tacksam för att jag får uppleva detta igen (om nu allt går väl). En förlossning är verkligen världens mest fantastiska upplevelse. Jag har förutom mina tre varit med på min svägerskas för snart fyra år sedan.
Ska snart sätta mig vid TV:n och kolla på förlossningskliniken på 4:an, såg det när jag var hemma efter provet oxå. Tacka vet jag svensk förlossningsvård! Tjejerna ligger ju ner från en cm öppet, inte konstigt att det blir långdragna förlossningar då. Och alla föder i samma ställning. Borde komma lite nya avsnitt av den svenska varianten som gick för något/några år sedan. Den var kanon. Ja, jag har ju också varit tveksam, bl a p g a åldern, min man är dessutom sex år äldre. Han jobbar jättemycket och jag sover skitdåligt redan sen innan. Vi kommer att gå i familjeterapi för att förhoppningsvis få hjälp med att få lite bättre struktur på tillvaron.
Re: 37+Hej igen!
Fick svar på fostervattensprovet igår! Allt ok! Känns som att det blir tillåtet att börja glädja sig tillsammans med barnen nu. (De blev verkligen jätteglada när de fick veta.) Har tidigare försökt prata så lite som möjligt om det. Kanske vi berättar för svärmor i morr'n. Missfallsrisk en vecka till dock, men jag har inte känt så mycket oroväckande eller läckt nå't fostervatten vad jag vet. Är det nå'n här som vet om det här missfallet kan komma plötsligt eller om man i så fall har mycket känningar innan eller typ vattenavgång? Jag ringer väl på måndag och kollar annars och sen har vi ju ul om två veckor igen, skulle helst vänta med att berätta tills dess men det tycker inte resten av familjen. Kan i och för sig bli väldigt skönt att slippa gömma sig hela tiden. Vi berättade för barnen först i v 13. Kanske man vågar börja titta lite smått på mammajeans nu? Har inte vågat förut och det känns som att jag kommer att behöva ett par snart. Konstigt, magen syns, men ändå har jag minskat i vikt sen i somras och jag är ändå en smal person i utgångsläget. Kläderna från tidigare graviditeter har jag inte kvar och förresten verkar de mycket bättre nu, med maggmuddar och allt, det fanns inte när jag köpte sist (-97).
Re: 37+Jag är gravid med nr 7, är nu i v 16. Har varken gjort kub eller fvp, var dock på ett ultraljud i v 11 då man såg att ryggraden var hel, hjärtat slog och det var det viktiga för oss. Skulle inte ta bort ett barn med tex downs syndrom ändå, men det är min åsikt. Vi är ju alla olika, och vi anser att det finns så mycket man inte kan få reda på med varken ul eller fvp, så resonerade vi
Mina tidigare barn är 19 år-11 år
18 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|