Madeleine Kil...

Det är en fråga som jag inte kan svara på. Du bör kontakta arbets-...

Barnmorskan

41 år och gravid.....

Forum för alla blivande mammor över 35 år.

Re: 41 år och gravid.....

Inläggav Ansku 28 jul 2010, 11:29

:( jag tror att jag fått missfall eller håller på att få. Jag har ont i magen och jag blöder.. Jag var till gyn i går för att fastställa hur långt jag gått, då jag var osäker och jag tyckte att han var så hårdhänt när han skulle kontrollera min livmoder. efteråt så sa han vet du att du blöder lite grann, nej.... inte hade jag kännt något före det. Han gjorde ultraljud och sa att han såg att jag var gravid men något hjärtljud såg han inte men det var inget ovanligt då jag enligt honom inte kunde vara mer är 5 veckor +- ngn dag. Hjärtljud kommer inte förrän i vecka 5 och efter. Han skickade mig och ta ett prov där man mäter ngt hormon och så skulle jag komma tillbaka imorgon och ta ett till då skulle mängden ha dubblats om allt var ok. Sen bokade han in mig för återbesök nu på fredag för att kolla svaren. I morse blödde jag lite grann och nu har jag ont i magen.Så det är väl kanppt nån ide att våga hoppas längre. Först så skall man ställa in sig på att hoppsan jag är gravid för att i nästa ställa in sig på att det inte blev något. Jag lider verkligen med alla som hoppas och längtar och måste vara med om missfall flera ggr. Det måste vara det värsta man kan vara med om. Jag lider idag och jag vet inte till 100 % att så är fallet men jag känner det ändå på mig att det är så, tyvärr.
Jag som börjat vänja mig med tanken på en liten knodd. :(
usch! och jag som måste jobba idag också, jag kan inte tänka på någonting. Ser jag en liten bebis lär jag väl börja stor tjuta.
Kram på Er och tack för att Ni finns!
Ansku
Nykomling

Inläggav Beetroot 28 jul 2010, 19:49

Ansku: Håller tummarna för att det går bra! Man kan blöda fast allt är bra med graviditeten. Det kan såklart också vara tvärtom, det märker du alldeles snart.

Stor kram!
Användarvisningsbild
Beetroot
Stammis

BF: 100828
Bor: Nynäshamn
Status: Älskade efterlängtade skorpan född 100822

Inläggav Skoogstrollet 29 jul 2010, 18:15

Jag hoppas verkligen att allt ordnar sig för genom orden så låter det som att du längtar efter ett nytillskott. Det är nästan så jag blir lite tårögd.

Jag har ju visserligen inte passerat 40, men hinner kanske fylla 35 innan BF, så jag vet vad det innebär att vara livrädd för att vara för gammal för att få barn. För hoppningsvis går allt vägen nu när jag ändå kommit till vecka 18. Lycka till oavsett vad alla läkare säger, det är ändå ERT beslut.
Skoogstrollet
Alltid online

BF: 101231
Status: Mamma till Ronja f 101227

Inläggav Babymam 16 aug 2010, 21:59

Hej Grattis
Jag fick mitt 6:e barn vid 38 år jag kan inte säga att jag mådde
sämre än efter mitt första barn vid 24 år Det går säkert
jättebra Lycka till :
Babymam
Nykomling

Inläggav Lilla frun 22 aug 2010, 19:54

Grattis!
Jag är 40 och väntar vårt fjärde barn.. april -11. Vi har spridit ut dem ordenligt.. 18, 13,2 och nu denna... så det är lite sladdar här :lol:
Lite mer känns det i kroppen men det är ingenting man klarar av och man får ju tillbaka så otroligt mycket genom barnen :D
Lilla frun
Nykomling

Inläggav tea69 13 maj 2011, 14:07

hej säger oxå grattis!!!
jag är ny här och känner igen mig i tankarna om min ålder. Jag fyller 42 i okt och har precis fårr reda på att jag är gravid! :D jag och min sambo har tre barn sedan tidigare 14, 12, och minstingen 3,5år. Jag är jätteglada för för att vi har lyckats en sista gång. det är så nytt ännu så ingen i våran omgivning vet något, men jag känner en viss "rädsla" för hur andra skall reagera? löjligt kanske?
tea69
Nykomling

Inläggav vårhoppet 10 sep 2011, 07:13

Hej Ansku!
Jag är också 41, och har nyss plussat! Vi har genomgått IVF, men den första omgången, med de "bästa" äggen, tog sig inte, så jag hade inget hopp alls för att det de kallade "överblivna embryon (inga var tillräckligt bra för att odla i 5 dagar, men de gav dessa "överblivna" en extra chans, och lät dem ligga till sig i ytterligare två dagar. Efter ytterligare två dagar tyckte de att de var tillräckligt bra för att frysas, och nu är jag alltså gravid med en eller två av dessa "överblivna" ägg..... Helt fantastiskt, och jag kan knappt fatta det. Nu är det bara resten kvar... är i vecka 6 nu, och är mkt orolig för missfall....

Jag kommer också vara 42 vid barnets ankomst i maj 2012. Hur långt gången är du?
Lycka till! Och inte är vi för gamla!! Det här klarar vi galant! ;)
vårhoppet
Nykomling

Inläggav vårhoppet 10 sep 2011, 07:17

Det var visst en gammal tråd... hoppas verkligen att allt ordnat sig, Ansku!
vårhoppet
Nykomling

Inläggav Xenia 10 sep 2011, 10:26

Grattis vårhoppet :D

Jag är 43 och gravid med sjätte barnet :D
Vet inte hur det gick för trådstartaren tyvärr men det finns några andra 35+ och 40+ här inne nånstans :wink:

Lycka till nu :D
Bild Bild
Xenia
Alltid online

BF: 110928

Föregående

< Återgå till 35+ mammorna

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm