-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
7 veckor och redan mens ?! ;(
5 inlägg • Sida 1 av 1
7 veckor och redan mens ?! ;(Ja, idag är det exakt 7 veckor sedan jag födde vår dotter och inatt fick jag mensen igen... Jag HELammar henne och hon äter rätt ofta då hon inte dricker så länge.
Jag har kännt av mensvärk i ett par dagar nu och som sagt så började det blöda inatt (gick på toa efter jag bytte på henne). Jag har varit helt utan avslag 1½ vecka ungefär och jag har haft sex sen vecka 5 fleeera gånger. Jo på tal om det, om jag får mensen nu KAN jag vara gravid igen då ? Jag vill ha barn.. MEN INTE förrens om ett par år Inge kul om mensen kommer REDAN jag som njöt av att inte ha nåt avslag och inte vara gravid och börja bli normal igen... så kommer den NU Någon som kan svara ?
Re: 7 veckor och redan mens ?! ;(Jag var likadan...helammade, blev fri avslaget efter typ 5-6 v och 2 v efter det kom mensen igång igen. Så se till att skydda dig om du inte vill ha mera barn redan. Amning är inget preventivmedel....men många tror det.
Re: 7 veckor och redan mens ?! ;(Jag har funderat över samma sak och skulle precis skriva en tråd när jag hittade denna. Jag gjorde ett kejsarsnitt för 5 veckor sen, och haft avslag sen dess, sen ett par veckor tillbaka bara som bruna flytningar. Men för 4 dagar sen började jag plötsligt blöda igen (dessutom med en blodklump) och idag börjar det övergå i bruna flytningar igen. Jag ringde för att rådfråga på kvinnokliniken redan samma dag som det började blöda. Enligt henne brukar man få tillbaka mensen först ett par tre månader efter avslaget upphört, men att det kan vara lite olika. Att jag skulle avvakta ett par dagar, annars höra av mig igen om det kom mer klumpar.. men det har det inte gjort. Jag har ju inte haft feber, ont i magen (mer än ömhet från själva snittet) och det har inte luktat illa, så det är väl knappast någon inflammation i livmodern eller så. Jag började med amning, men fick ge upp det efter ca 1 vecka. Kan det verkligen vara mensen redan eller är det fortfarande avslaget??
Re: 7 veckor och redan mens ?! ;(Jag hade fått min mens... hade iaf inte ont som jag brukar (har åkt in akut flera gånger då jag haft så sjukt ont att jag spytt, halvt svimmat och fått självmordstendenser eller va jag ska kalla det för jag inte klarat av smärtan...!).
Tydligen så va det fler av de jag känner och pratar med som fått mensen mellan 3-8 veckor efter mensen redan så de va ingen fara. Är också glad att jag kan ha sex igen så pass tidigt utan att det gör ont trotts att dom klippte upp i mellangården nästan enda ner till anus när jag födde och dom drog ut henne med sugklocka. . . och att det precis 2 dagar efter att jag kommit hem igen sprack upp nästan alltihop dom sytt så det fick självläka uscha mig... läskigt det såg ut där nere då !! Så nu med mensen å allt igång igen så är det tills jag fått in en koppar-spiral (som är de enda förutom spruta jag testat av alla jäkla p-medel!) så är det kodis som gäller... i stundens passion så har vi ju dock missat att ta på den... men det ska vi skärpa oss med nu för barn inom 5 år vill vi INTE ha ....
5 inlägg • Sida 1 av 1
|