-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
9 dgr kvar
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
9 dgr kvarHar nio dgr kvar till beraknad nedkomst! Ar sa himla less pa att vara gravid!
Det var hur trevligt som helst i 8 manader men nu javlar ar det obekvamt! Det hjalper ju inte direkt att killens syrra fick barn forra mandagen med planerat snitt, var ju jattekul att ga in pa BB med magen i vadret... Denna eviga vantan! Nagon annan som snart ska ha som kanner som mig? Langtar tills bebbe ar har ju, har inget emot att vara somnlos med bebis. Men nar man ar somnlos bara for att man ar sa himla obekvam kanns meningslost!!!!!!!!! Men det kanns skont att fa gnalla lite
Re: 9 dgr kvarHej, om max tre veckor är bebisen ute!
Jag har i alla fall ett tips till dig som håller dig sysselsatt och kanske enligt vad man hör kan få förlossningen att starta i alla fall på bf. Städa, organisera bland alla de där papprena man har, garderoben, badrummet. Är du inte en sån där duktig person som alltid har det ordnat så kan du säkert ha något att göra med plock och doning. När bebisen är född så har du varken tid eller lust för sånt.
Re: 9 dgr kvarHej!
Jag förstår dig fullkomligt, jag har BF om 4 dagar och jag ghår och väntar och väntar. Precis som du säger, så gick 8 månader kanonbra.. men nu bara för man veta tt det är nära, så vill jag ha ut honom NU!!! Jag letar tecken hela tiden! Blir galen på mig själv. Borde ta det lugnt och vila det sista, men kan inte hjälpa att tolka allt som sker och känns. =) Snart så!!
Re: 9 dgr kvarVad känner du då?
Blir så sugen på att föda barn igen när jag läser era trådar!
Re: 9 dgr kvarHej på er
jag vet hur d känns också , har BF till över imon asså den 1oktober men orkar inte längta och vänta anyway idag har jag varit hos BM och fick sån där svepning ell. va d kalas för nåt så hoppassssss gud snälla hoppas d kommer att funka , är det nån som har fått det ??? kan nån säga till mig om d funkat för er??? och när efter svepningen började det???? snällaaaaaaa snällaaaaaaaa krammmmm och kämpa på nu
Re: 9 dgr kvarSisto: hoppas det drar igang for dig snart nu da!
Man gnaller och gnaller, men det ar nog vart det i slutandan
Re: 9 dgr kvarVad gör ni medan ni väntar?
Re: 9 dgr kvarJag städar, bakar, lagar mat och fikar. Tycker dagarna går ganska fort ändå. =)
Har blivit extremt huslig. =) Jag har det väl ganska bra och känner mig i övrigt bra och inte alls sådär jättetung (eller så har jag bara vant mig haha) Lagade massa matlådor igår när sambon var i skolan. Köttfärsås, tacopaj och korvstroganoff, frös in i potioner, som jag tänkte kan vara bra att ha när lillen kommit, då jag kanks einte hinner eller orkar laga mat då. Sedan bakar ja massa me. haha =) Ska tii MVC idag, ska be henne kolla om jag är mogennått där nere
Re: 9 dgr kvarJa jag ar liikadan, Jag har bakt en himla massa.
Stadar och donar.... Det konstigaste var nog nar jag drog fram hogtrycks tvatten och tvattade bilen, vaxade bilen, dammsog, dammade och tvattade fonstren invandigt och utvandigt! Sen har jag packat sjukhus vaskan ca 10 ggr. Men jag ska gora om det idag igen for jag ar inte helt nojd! Gar pa langa promenader med hunden... Har svart att sitta still
Re: 9 dgr kvarHehe, låter som mig. Har fått massa energi helt plötsligt =) Tvättar som en galning, och snart orkar min karl inte äta mer av mina bakverk =)
Imorse gick jag upp och bakade scones =) Frågade aldrig om hon kunde kolla min livmodertapp idag, men lillen låg lååångt ner iallafall.
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|