Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!
av smulan_88 26 okt 2010, 22:20
Önskar SÅ attdet någon gång ska bli min tur. Som Så Många Andra så klart. Jag/(vi) Har nu försökt i snart 11 månader och inte ett pluss eller ett missfall så långt ögat kan nå, dock väldigt mycket sex  enda positiva. Det jag tycker är värst är alla spök symptom. någon i samma sits?? tänkte att jag nog inte är ensam om detta..? så tänkte göra en lista, då de flesta av dessa listor e för gravida. har haft typ alla symptom. så kan vi följas åt till vägen mot våra PLUSS med stort + i kanten  p.s mitt namn är Julia och jag är född -88 inne på mitt elfte försök
-
smulan_88
- Alltid online
-
- Status: Förlovad, har en liten dotter.
-
av smulan_88 26 okt 2010, 22:38
[x] Svullen mage [x] Vita flytningar [x] Genomskinliga flytningar [] Bruna flytningar [x] Huvudvärk [x] Illamående (Kommer och går) [x] Hunger [x] Ingen matlust [] Svettningar [x] Glad [x] Deppig/ledsen [x] Humörsvängningar [x] Molvärk [] Förändrar färg i underlivet [x] Ömma/känsliga bröstvårtor [x] Ömma/"tunga" tuttar [x] Stickningar/hugg i livmodern [] Nidblödning [x] Nästäppa [x] Gasig i magen [x] Dålig i magen [] Hård i magen [x] Bubblar i magen (Ibland) [x] Sugen på något [x] Finnar [x] Kissnödig [x] Trött [] Hög temp (Vet ej - tempar inte) [x] Ont i ryggslutet (Till och från) [x] Strålningar/ilningar mot ljumsken [] Metallsmak i munnen [x] Större bröst [] Ont vid sex [xx] Yrsel [x] Fryser [] halsbränna [] Sjukdomskänsla [x] Synliga ådror på brösten [x] Törstig
tagen från en symptom lista....
-
smulan_88
- Alltid online
-
-
av janssonbebis 27 okt 2010, 04:12
Väldigt många X på den listan. Du ska kanske gå och kolla med en läkare? Känns lite mycket kanske att ha alla dessa symptomer varje månad i elva månader. Bara vad jag tycker.
110927: Utredning klar. 120104: Står i kö för IVF. 120116: GRAVIDA helt själva! "Allt har sin tid..." Make a pregnancy ticker
-
janssonbebis
- Alltid online
-
- BF: 120920
- Status: Vi är gravida efter 17 månader!
-
av smulan_88 27 okt 2010, 17:17
janssonbebis- detta är "symptom" utspridda över elva månader. DU kommer få se DU, om du går och försöker under 11 månader och du inte blir gravid kommer du tänka på det HELA tiden till slut, å kan lova dig att hjärnan gör att kroppen luras med en. så du har själv inte haft ett enda symptom??  TABU?? JAAAAAP!! Många som läser men bara jag som har konstiga "symptom innan mens. Tydligen. *P.S va inte otrevlig skriv inget alls då isf
-
smulan_88
- Alltid online
-
-
av Gotland 27 okt 2010, 17:33
Kan tänka mig att det är väldigt frustrerande att hoppas och längta. Få massa symptom som ger en hopp och sen kommer mensen som ett brev på posten, varenda j-a månad. Men inte tycker jag att janssonbebis var otrevlig?! När jag först läste trodde jag oxå att det var alla dessa symptom varje månad. Kan inte göra annat än att hålla mina tummar för att det snart är din tur. Kram
-

Gotland
- Alltid online
-
- BF: 120120
- Status: Gravid mamma
-
av smulan_88 27 okt 2010, 17:41
Riktigt dålig på att skriva då  eller så e man väll dödssjuk
-
smulan_88
- Alltid online
-
-
av förstagångare 27 okt 2010, 18:16
Oj, det var många symptom det. Jag har inte haft sådär många symptom ens nu när jag är gravid.
Du ska se att du får ett plus förr eller senare. Det gäller att beväpna sig med mycket tålamod bara. Du har säkert testat ägglossningsstickor, så att du har helt styr på när det är D-DAYS?
 MA 7+5
-
förstagångare
- Alltid online
-
- Status: Stolt mamma till finaste Elsa
-
av janssonbebis 27 okt 2010, 19:44
smulan_88 skrev:janssonbebis- detta är "symptom" utspridda över elva månader. DU kommer få se DU, om du går och försöker under 11 månader och du inte blir gravid kommer du tänka på det HELA tiden till slut, å kan lova dig att hjärnan gör att kroppen luras med en. så du har själv inte haft ett enda symptom??  TABU?? JAAAAAP!! Många som läser men bara jag som har konstiga "symptom innan mens. Tydligen. *P.S va inte otrevlig skriv inget alls då isf
jo jag har också haft symptomer. men vanliga pms symptomer förutom nu förra månaden. och nej, jag var inte otrevlig, men däremot är du väldigt otrevlig tillbaka.
110927: Utredning klar. 120104: Står i kö för IVF. 120116: GRAVIDA helt själva! "Allt har sin tid..." Make a pregnancy ticker
-
janssonbebis
- Alltid online
-
- BF: 120920
- Status: Vi är gravida efter 17 månader!
-
av förstagångare 28 okt 2010, 09:55
Tycker heller inte att Janssonbebis var otrevlig.
Glömde skriva i förra inlägget att riktigt många av dedär symptomen är helt normala också när man inte försöker bli gravid. Både innan jag började med p-piller och efter att jag slutade med piller, och blev gravid hade jag många av dessa symptomer.
Jag tror det bästa du kan göra är att försöka att inte tänka så mycket på det, för att tänka på det underlättar iallafall inte att bli gravid. Försök ta det lugnt och låt tiden sköta sitt, så ska du se att plusset kommer förr eller senare
 MA 7+5
-
förstagångare
- Alltid online
-
- Status: Stolt mamma till finaste Elsa
-
< Återgå till Bli gravid
|