-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
abort eller inte ?
5 inlägg • Sida 1 av 1
abort eller inte ?Jag har sån himla beslutångest med det här med att ta bort ett barn.. Jag har varit tillsammans med en kille jätte länge, sen så dumpa han mig för svartsjuka. Så han gick o va med någon annan istället , jag gjorde precis samma sak när ja fick reda på vad han gjort ! Jag gick dock till någon ja vart små intresserad av förut , men nu visade sig resultatet att jag är gravid
Re: abort eller inte ?Vilken hemskt jobbig situation. Det är omöjligt att råda någon till det ena eller andra.... Hur gammal är du? Har du jobb? Fast inkomst? Skulle du klara att ta hand om barnet själv? Har du familj som stöttar dig?
Hur långt gången är du? Vet du säkert vem som är pappan? Det viktiga är nog bara att du inte tar bort ett barn som du själv vill ha bara för att göra någon annan nöjd, du skulle nog ångra dig länge. Men det kan också bli så att du ångrar dig hur mycket som helst, men en dag när du fått "ordning" på livet och vet vem du vill dela det med så är du tacksam på något vis...
Re: abort eller inte ?Jag är 19 , går i skola har deltidsjobb lite då och då . ja jag vet vem pappan är och har vart i kontakt med honom. En del av mig vet att det kommer bli jobbigt och inte ha någon "pappa" som stöttar en , och min andra del vill så jävla gärna att de ska funka . jag har min familj som stöttar mej även om ja behåller de men dom kommer nog inte va så jätte glada på mitt beslut för dom vill att ja ska använa mitt förnuft och tänka på barnets bästa . Jag är i 4 veckan så mycket kan hända . och ja tror ja skulle kunna klara av de här men kommer ju vara jobbigt många gånger . Och om ja har räknat rätt så blir förlossningen precis 1 månad innan min student och hur blir det med alla betyg osv ... de vet man ju inte .
Re: abort eller inte ?fick nyss veta att ja va i 6:e
Re: abort eller inte ?Det är ju bara du själv som kan ta beslutet, men det är mycket att tänka igenom. Rent ekonomiskt så lär du inte få någon bra föräldrapenning, men det är ju inte hela världen, men det är kanske dags att börja lägga undan pengar och spara om du beslutar dig för att behålla. Sen kan du kräva ersättning av pappan även om han inte vill vara med att ta sitt ansvar, men det ä ju inte alla som tycker att det känns rätt när han faktiskt sagt att han inte vill ha barnet...
Kan inte råda dig till något, men jag tror att vad du än bestämmer dig för så är det bra om du tar tag i detta snart, för längre fram i graviditeten så kommer det kanske bli svårare att göra abort. Fostret har växt och du börjar känna av graviditeten... Hoppas du kommer fram till ett beslut som känns rätt för just dig. På ungdomsmottagningen kan du säkert få prata av dig med någon, och det finns säkert folk här på minbebis som har erfarenhet att få barn i unga år som du kan bolla med... Lycka till!
5 inlägg • Sida 1 av 1
|