-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
absolut inte!!
20 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
absolut inte!!Det är absolut inte okej att dricka alkohol under graviditeten!!
Ville bara säga det! Kram på er!
Samma som att röka, blir helt paff när mammor sitter och röker och är gravida. Uscha! En gång var jag tvungen att gå fram till en gravid kvinna på krogen som både rökte och drack och säga: Jag hoppas att du bara är tjock och inte gravid och korkad! Då var jag arg
Hahaha va bra sagt! Jag önska att jag var lika stark o kunde säga till när jag ser sånt...Mår så illa av det! Det har jag tänkt på sen jag var liten...det var onaturligt redan då att se nån röka o dricka när man var gravid!
Förstår inte varför det inte faller sig naturligt för alla kvinnor som blir gravida att sluta dricka/röka och snusa.. Jag ser det som en självklarhet! Barnet i magen har inget val, det är mamman som ska föra dess talan.. tyvärr finns det många som inte verkar förstå det! Läste att när en gravid kvinna röker en cigarett så är det två för barnet samma gäller spriten, det tar dubbelt så lång tid för barnet att rensa ut spriten ur kroppen! Vidrigt att blivande mammor kan utsätta sitt barn för sånt...
Det e helt sant att det borde vara en självklarhet men tyärr så är det ju inte så för alla...
Jag fick veta att jag var gravid för typ 3 veckor sen och samma minut jag fick reda på det så slutade jag röka efter 6 års tid.... inte ett bloss sen dess....
Håller me. Det e verkligen inte okej att röka å dricka under graviditeten. Jag tycker att de som skyller ifrån sig är själviska och tycker tydligen inte att det är tillräcklig motivation att skydda sitt barn från sitt missbruk......
20 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|