-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Acne och fet hy!
10 inlägg • Sida 1 av 1
Acne och fet hy!Vet inte om detta inlägg hamnar rätt men hittade ingen annan passande kategori.
Jag har sedan nån vecka fått en riktigt riktigt dålig hy med oljig hy, massor av stora röda kvisslor i hela ansiket samt liksom knottror. Har haft lite smådålig hy till o från i lite mer än ett år, vet inte varför kanske hormonellt eller pga stress. Känns ju sisådär vid 37 års ålder liksom. Men nu är det gräsligt och jag antar att det är graviditeten som gör det. Mår dåligt av det o skäms både inför sambo och när jag är bland folk. Vill gärna ha tips på vad jag skall göra och på bra hudvårdsprod. som ej innehåller farliga kemikalier. Var på apoteket igår o tänkte köpa det nya medlet Acnisyl men man kunde inte säga om det kunde påverka fostret då medlet ej var testat på gravida o ammande. Men kan verkligen en hudkräm skada bebisen?.
Re: Acne och fet hy!Jag vet vad du menar… min hy är alltid lite fet och finnig, men nu poppar det upp en massa enorma finnar!
I vintras hade jag en riktig finnig period, antagligen pga stress och då använde jag mjölksyra som jag köpte hos hälsokosten och det hjälpte faktiskt. Mjölksyra ska ju vara naturligt och är mer desinficierande än alkohol, så jag tror jag ska testa det igen, det borde ju inte vara skadligt för fostret. Molkosan tror jag att märket på flaskan var.
Re: Acne och fet hy!Tack snälla för ditt svar. Då skall jag kolla i hälsokostbutiken på måndag. Även om det är värt att se ut så här med tanke på bebis så är det ändå inte särskilt kul och jag gör gärna nåt åt det.
Min förra graviditet blev min hy jättefin men fick några finnar på ryggen en period men de syntes ju inte. Mitt hår blev tjockt och växte som bara den också...Nu är det stripigt som attan istället...Konstigt
Re: Acne och fet hy!Jag hade inte problem med acne under graviditeten.
Daglig rengöring i ansiktet är såklart viktig, har du rätt produkter för det? Använder du foundation?
Re: Acne och fet hy!Nä, det känns inte så kul att vara alldeles prickig i ansiktet och håret, det är alldeles stripigt och blir fett jättesnabbt, usch!
Men det sägs ju att en bit in i graviditeten ska hormonerna göra att hyn blir jättefin, jag längtar verkligen till den veckan
Re: Acne och fet hy!Stina: Japp, har nog provat allt från det billigaste till det dyraste på marknaden då jag haft lite hudproblem till o från under en längre tid nu samt att jag plötsligt började tappa håret. Men nu sen jag blev gravid så slog det till ordentligt och jag har fått massor av kvisslor och är liksom fet i både hår o ansikte.. Förhoppningsvis ger det med sig snart. Nej, använder bara foundation när jag går på lokal och det är sällan och nu i detta tillstånd inte alls
Sissy: Ja, så var det under min förra grav. Fin hy och mitt hår växte och var så tjockt, tom under amningen Kanske är det en liten tjej man har i magen, enl skrocket skall man ju bli aningens ugly när man väntar en flicka
Re: Acne och fet hy!Ja har acne röda ömma o små vita både på kind , hals , haka o käkbenet
ja skäms med över sambon o alla om kring mig :/ men ja haft acne sen ja va 14-15 år o ja käka roa o massa sen innan ja blev gravid åt ja ett bra från hälsokosten som tog bort finnarna men fick sluta då ja fick reda på att ja va gravid längtar tills efter amningen då får ja äta dem igen kommer hyn bli fin igen Mitt hår är fett o tjockt o vuxit mycket. Tvätta håret igår känns äckligt redan usch . Köpte aloe vera gel tycker den hjälper lite iaf mycket mot oljig hy finns på hälsokosten kostar 100 kr !!
Re: Acne och fet hy!Læste någonstans før några veckor sen att det finns några æmnen i vissa smink-hår-parfym produkter samt i vissa schampo,balsam,duschkræm, hudkræm, acnekræm, anti rynk kræm m.m. som kan gøra att man får svårare att bli gravid, eller att fostret i magen kan ta skada av de æmnena och ev få skador.
Sen ær æven vissa acne/kræm mot kvisslor såna som førstør mer æn det hjælper. alltså att nær du slutar med det så får du mer finnar æn innan eftersom huden tror att den behøver producera mer fett før att de kræmerna gjort huden uttorkad...
Re: Acne och fet hy!Usch då nu blev jag lite orolig eftersom jag köpt div medel mot acne på apoteket. Men borde väl stå på förp om det var farligt för bebis tycker man.
Hursomhelst så hjälper inget det dyker upp kliande och ömmande plitor hela tiden nu. Tråkigt.
Re: Acne och fet hy!Tror inte att du behøver oroa dig om du slutar anvænda de produkterna med skadliga æmnen, skickar en sida hær dær man kan læsa om detta lite.. jag har sjælv slutat anvænda acnemedel och sånt eftersom att jag læste att det førstør balansen i huden.. det bæsta ær att bara tvætta med vanligt vatten så inte huden torkar ut,før då producerar huden bara mer fett.
Sen æven, duscha inte håret heller varje dag før då hænder samma sak..man får fet hår å det blir bara en ond cirkel.. _________________________________________ _________________________________________ http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article7577782.ab " Främst oroar sig forskarna över att fltaterna kan påverka förmågan att få barn. " " I den första undersökningen i sitt slag testade EWG förekomsten av 25 ämnen ur fyra grupper: ftalater, triclosan, mysk och parabener. De fann 16 farliga ämnen lagrade i tonårskropparna. Varje ung tjej hade 10-15 kemiska ämnen från kosmetika i sig och nio av ämnena återfanns i varje deltagare. Studien är inte stor: 20 flickor mellan 14 och 19 år från olika delar i USA, med olika etnisk och kulturell bakgrund, deltog och lämnade blod- och urinprov som analyserades. I alla tjejer hittades två parabener, ett mycket vanligt konserveringsämne i kosmetika. Alla flickor hade också mätbara värden av triclosan, ett antibakteriellt ämne som används i flytande tvål, acne-medel, ansiktsvatten och liknande. "
10 inlägg • Sida 1 av 1
|