Madeleine Kil...

Det är en rekommendation att man inte ska äta produkter som är gjo...

Barnmorskan

äggdonation

IVF forum för dig som planerar och går igenom IVF behandling.

äggdonation

Inläggav tiki 27 jan 2011, 23:18

hej allihopa jag vill först skriva att jag är inte så duktig att skriva svenska jag kommer till Sverige i augusti 2009 och jag har 26 år.Jag hade problem med min mens och jag går till lekaren och efter några tester han sa till mig att jag kan inte ha barn det var chock får mig och min sambo men lekaren sa att vi kan göra behandling med äggdonation och jag och min man bestämd att göra det och vi åker till linköping och nu vi väntar på äggdonation jag vill fråga hur länge man måste väntar på äggdonation? Nu jag tar tabletterna får provstimulering. Jag vill också skriva att jag känner jätte mycket ont i min hjärta jag är så ung och nästan alla mina kompisarna är gravid.Jag och min man pratar in
te mycket om graviditet han sa till mig det kommer en dag men jag är så besviken och jag vet inte vad ska jag göra i föra året jag och min man gifte sig jag vet att han älskar mig men ibland jag känner att det bli bättre att jag lämna honom därför att jag kan inte ha barn.Jag vill att någon skriva till mig hjälp mig.Tackar
P.S jag hoppas att ni kan läsa vad jag skriver.: :lol: :cry:
tiki
Nykomling

Re: äggdonation

Inläggav Iasmamma 28 jan 2011, 22:41

Hej Tiki!

Tycker du är duktig på svenska när du varit här så kort tid.

Jag tror att väntetiden kan variera beroende på var i landet man bor. Jag har en kompis som står i kö för äggdonation i Malmö. Hon har fått besked om att det är ett års väntetid. Kanske är det kortare väntan i Linköping eftersom ni nu gör provstimulering.

Förstår att det gör ont i hjärtat att inte kunna bli gravid på egen hand. Det är fler än man tror som har problem att bli gravida. För mig är det min sambo som inte kan få barn, så vi använder spermadonator. Jag ser det som en gåva att det finns människor som donerar. Om det fungerar med donator får du ju vara gravid, bära barnet i magen och uppleva allt vad en gravidiet innebär. Barnet blir ditt eget, man tänker inte på att man använt sig av donator.

Det kan vara påfrestande för ett förhållande när man inte kan få barn på egen hand, det kan säkert alla IVF länken intyga. Tro på er kärlek, ni gifte förhoppningsvis er för att ni älskar varandra. Du får ställa in dig på att du kan få barn, du behöver bara lite hjälp.

Lycka till.
Bild
Bild
Iasmamma
Stammis

Re: äggdonation

Inläggav tiki 01 feb 2011, 13:20

jag hoppas att kommer snart tack så mycket
tiki
Nykomling

< Återgå till IVF forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm