-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ägglossning eller inte??
2 inlägg • Sida 1 av 1
Ägglossning eller inte??Hej!
Den 15 sep tog jag ett ä-l test som va positivt (trodde jag) använde ett billigt test... (Har ej fått mens efter förlossning) Så nu har jag gått o väntat på mens... Men igår så fick jag en sådan där extremt "klibbig" flytning, gjorde då ett ä-l test men det va negativt (billigt test) Känner mig även nu som att de är något annorlunda då jag är lite öm i magen osv.... tror ni att det kan vara ä-l nu då? (Vi hade då sex igår iallafall för säkerhets skull)
Re: Ägglossning eller inte??Jag fick tillbaka min mens den 14 september (den första sedan dottern föddes) och i lördags den 1 oktober så fick en exakt likadan flytning som du beskriver samt att det molade/stack lite i magen. Jag har inte använt ägglossningstest men misstänkte då att jag hade ÄL och passade på att "mysa" lite extra.
Jag har läst (ganska mycket) och förstått att denna flytning oftast kommer INNAN själv ägglossningen, den är som ett tecken på att nu ska man sätta igång, om detta gäller alla vet jag inte så det kan ju vara så att ägglossningen kommer inom någon dag, skulle jag vara du skulle ja från o med nu testa med ÄL test och se om det är ÄL på gång. men sedan har jag också hört att visa ÄL test ger utslag för sent!att man har ÄL men det inte ger utslag på test och så missar man sin ÄL...men det vet jag ingenting om alls, har aldrig använt test men har läst detta i någon tidning...
2 inlägg • Sida 1 av 1
|