-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ägglossningstest.
8 inlägg • Sida 1 av 1
Ägglossningstest.Hej,
Jag skall ha mens idag, den har inte kommit ännu. Har på "skoj" gjort ett ägglossningstest (inte med morgon kiss) som visade ett starkt kontrollstreck och mindre starkt test sträck. Vad betyder detta? Har läst att dessa testen kan reagera om man är gravid, men kan de även reagera när man skall ha mens? Fråga mig inte varför jag tog ett sådant test nu.. Knäpp.. Någon om vet något? Tack på förhand...!
Re: Ägglossningstest.Jag har läst att äl test kan reagera på hcghormon, men även på andra hormon som finns i kroppen på besök
Re: Ägglossningstest.Jag testade positivt med äl test idag jag med! borde haft äl förra veckan, gravtest va negativt.. men undra om äl test kan visa tidigare? eller så var det bara ett annat hormon som den visade positivt på :/ men håller tummarna för att det bara va för tidigt för gravtestet
Re: Ägglossningstest.Ältest ska helst användas på eftermiddagen då lh-hormonet är som starkast.
Man får alltid ett starkt kontrollstreck och ett svagt teststreck. Om man inte kommer att ha äl det närmaste dygnet vill säga, då är teststrecket oxå starkt. Lh-hormonet är ganska likt hcg-hormonet som blir förhöjt vid graviditet. Därför kan, men måste inte, ett ältest visa positivt vid graviditet. Hoppas det blev lite klarare nu
Re: Ägglossningstest.okej, för jag tog ett äl test tidigare i veckan med, som var helt blankt? men men de ger sig
Re: Ägglossningstest.Tack för svar! Fick min mens igår så det visar som ni har sagt att det visar på test oavsett när. Men att man skall hålla koll på när det är som starkast..
Hoppas på tur nästa månad! Lycka till alla!
Re: Ägglossningstest.Äl-tester kan påvisa äl, graviditet och mens.
Re: Ägglossningstest.Kan det visa på mens en vecka innan man ska ha det?
8 inlägg • Sida 1 av 1
|