-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
äggstickor
2 inlägg • Sida 1 av 1
äggstickorHej !!
Testade stickor förra månade och har nu börjat denna månade, men jag tycker att strecket är lika tydligt eller otydligt hela tiden, hur viktigt är det att man testar samma tid varje dag. Är rätt säker på att jag har ägglossning nu min kropp talar om det tydligt med flytningar och molvärk i tjejmagen. Om man har sex och mannen inte kommer hur troligt är det då att man kan bli gravid någon som vet?? Tacksamm för alla svar. Kram Susanne
Den här texten hittade jag på Vårdguiden Stockholms läns landsting. Finns mycket bra att läsa där...
Sädesvätskan innehåller vätska som kommer från prostatakörteln och sädesblåsorna. En mindre mängd vätska (normalt två till sex milliliter) kommer från urinrörskörtlarna, Cowpers körtlar, och bitestiklarna (någon droppe). Spermier som normalt finns i sädesvätskan är bara en mycket liten del av hela sädesvätskan. De kan enbart ses genom mikroskop. Vid utlösningen slungas sädesvätskan ut stötvis i en bestämd ordning. Först kommer prostatavätska och spermier, därefter kommer den mer trögflytande vätskan från sädesblåsorna. Kort efter utlösningen blir sädesvätskan geléartad under några minuter för att sedan bli lättflytande igen. I samband med sädesuttömning upplever mannen oftast en orgasm. Ibland kan utlösningen komma utan orgasmkänslan men det är ovanligt.
2 inlägg • Sida 1 av 1
|