Marina

Hej Martina! Jag tycker inte att du ska oroa dig för att ett mätvä...

Fråga BVC

äggvita i urinen???

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

äggvita i urinen???

Inläggav loooolita 25 jun 2007, 21:15

va hos barnmorskan idag och lämnade urinprov och det visade +1på stickan i äggvita nån mer som haft det? ska man bara låta det vara så inte göra nånting åt det? :shock: det fanns dock inga bakterier bara äggvita ,,,,men varför får man det nån som vet :?:
BildBild
BildBild
loooolita
Alltid online

Inläggav Snoopy 25 jun 2007, 21:17

Hej! Jag vet faktiskt inte varöfr man får äggvita i urinet.
Men du borde ju fråga av din bm när du är där!! Inte förklarar hon om du inte frågar.
Hoppas allt reder upp sig!
BildBild
Användarvisningsbild
Snoopy
Alltid online

Inläggav lilla hjärtat 25 jun 2007, 21:23

hej hopp... när ja va på inskrivning å gjorde dom proven så sa hon att ja inte hade äggvita å ja frågade va de betydde...
å hon sa att om man har äggvita i urinen så kan man ha fel på njurarna, men borde dom inte ha sagt de till er?? verkar ju skumt att hon inte förklarade, speciellt om du nu hade de! men ja vet inte mer än så, de va va hon sa till oss.
så ring imorron å fråga, de skulle ja ha gjort ialli fall
lycka till!!
Bild
Användarvisningsbild
lilla hjärtat
Stammis

Inläggav Werre 25 jun 2007, 21:38

jag hade samma sak på inskrivningen och då sa min bm att det kunde bero på urinvärksinfektion eller en svampinfektion så hon skickade ett prov till labbet för att kolla, fick även ta med ett nytt prov vid nästa besök, då var det bättre men fortfarande för mkt äggvita, men det visade sig att det bara var en svampinfektion, så du behöver nog inte orora dig!
Bild
Användarvisningsbild
Werre
Alltid online

Inläggav Zera 26 jun 2007, 07:50

Äggvita i urinen kan tillsammans med höjt blodtryck vara ett tecken på havandeskapsförgiftning!Jag fick det i slutet på graviditeten då jag väntade wilma,men jag hade nog mera +3 typ o också bakterier :? Jag tror inte att du behöver vara orolig men om du är det tycker jag att du ska ringa din BM
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Zera
Alltid online

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm