-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Äl-test starkt, men när släpper ägget då?
12 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Äl-test starkt, men när släpper ägget då?Har för första gången använt äl-test och fick starka streck i lördags (dag 11). Testade kl 13.30 och man ska ju bara behöva testa tills man får positivt, men för nyfikenhets skull gjorde jag ett nytt kl 20 samma kväll. Båda var starka och då ska ju ägget släppa inom 24-36 timmar står det i anvisningen. Nytt test på söndagen kl 13.30 som visade svagare streck igen. Har fortfarande (dag 13) inga tecken på äl-sekret.
Så jag lyckades förvirra mig själv... ska man beräkna tiden från det tidiga eller sena resultatet? Alltså, släpper ägget 24-36 timmar efter första stegringen eller från att LH-värdet sjunker igen?
Re: Äl-test starkt, men när släpper ägget då?Idag är jag på dag 14 i cykeln och först nu får jag tecken på äl-sekret och molvärk i magen. Fattar ingenting!
Kan man få ägglossningen så sent som 3 dygn efter stegring på stickan eller kan man helt enkelt få äl-symtomen först EFTER ägget släppt?
Re: Äl-test starkt, men när släpper ägget då?Å! Besviken att ingen svarar! Jag vet inte men är nyfiken på detta!
Hoppas du får svar snart!
Re: Äl-test starkt, men när släpper ägget då?Ja jag hoppas på att någon vet lite mer än jag!
Re: Äl-test starkt, men när släpper ägget då?ägglossningen sker 24-36h efter den starka stegringen. så alltså ja låt säga att ägget släpper efter två dar så pågår ju ändå glossningen under ca 2 dygn efter dom 24-36 h och under hela den tiden kan du ha äl symptom (värk, segt slem osv osv).
Re: Äl-test starkt, men när släpper ägget då?Tack, HelloKitty! Vad självklart om man bara tänker efter
Re: Äl-test starkt, men när släpper ägget då?
För min egen del så hade jag räknat från att jag fått den första stegringen.
Re: Äl-test starkt, men när släpper ägget då?Jag tror egentligen också att man kanske ska räkna från första stegringen. Men så blev jag fundersam över dagarna... eftersom jag inbillar mig att jag borde ha äl dag 13 (eftersom jag blev gravid på kvällen dag 13 sist), och då hade blivit längre än 36 timmar, alltså snarare 48 timmar.
Vad jag inte tänkt på Kanske börjar bli lite klokare på det här till slut!!
Re: Äl-test starkt, men när släpper ägget då?Räkna efter då testet är som starkast de e de som gäller. Och i vilket fall som helst så blir man ju inte gravid då ägglossningen börjar då de tar 2-3 dygn innan ägget sätter sig fast.
12 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|