Marina

Hej! Jag kan tänka mig att eran lille kille kanske höll i gång på ...

Fråga BVC

ÄL-värk

Diskutera symtom, tecken och tips vid ägglossning.

ÄL-värk

Inläggav amorvincitomnia 14 jan 2012, 21:18

Jag känner alltid av när jag har ÄL. Det känns som håll längre ner i magen, på sidorna..Men jag vet inte hur jag tar tillvara på det här? Är det någon som vet var någonstans ägget är när man känner av ÄL-värk? Är det när äggstockarna släpper ägget, eller när ägget vandrar genom äggledarna? Känner mig lite förvirrad. Jag vill ju kunna veta när det är dags för oss att köra hårt, om det är när jag börjar få ont, eller om det redan då är försent. Någon som vet? :oops:
amorvincitomnia
Stammis

BF: 251012
Status: Håll i dejj pyret!

Re: ÄL-värk

Inläggav trea2012 15 jan 2012, 17:27

Hej!

Är ingen expert men jag tror det onda är alldeles innan ägget släpps, alltså precis före äl, då trycket av det stora mogna ägget gör ont i äggstocken kanske..? Bara en teori dock. Smärtan borde ju minska efter att ägget släppts så att säga.
Så efter vad jag har läst/hört bör man försöka mysa till det dagarna för ÄL samt nån dag efter. :D

Jag brukar också känna av min ÄL, denna gång, som är första gången utan minipiller, så hade jag så intensivt ont så jag nästan trodde att jag hade fått en infektion eller annat. Testade med äl-stickor mellan tisdag-fredag. Tisdag var negativt, onsdag likaså -men strecket något starkare, jag hade ont då och humörsvängningar. I torsdags var testet positivt, -yey! Hade tokont men gav med sig efter en alvedon och vi myste på kvällen. Alldeles efter vi båda hade kommit :oops: så försvann smärtan helt.. När jag testade på fredagen var testet negativt igen och nu har jag bara svag molvärk då och då.. Hehe, fast nu känner jag ju efter mer än annars också... :wink:

Lycka till!!!
Två döttrar födda -04 och -08
MF v.6 1/3 -12

BildMake an ovulation ticker
trea2012
Stammis

Re: ÄL-värk

Inläggav naellie 15 jan 2012, 19:59

Gör ont när ägget växer, när ägget släpper och efteråt. Alla tre varianterna :)
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

< Återgå till Ägglossning

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm