-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ändrat rörelsemönster innan förlossning?
7 inlägg • Sida 1 av 1
Ändrat rörelsemönster innan förlossning?Ni som fött barn, ändrades bebisens rörelsemönster på något märkbart sätt dagen/dagarna innan förlossningen satte igång?
Ja, även ni som inte fött barn men ändå hört nåt om detta, eller har nån teori kan väl dela med er! Bara nyfiken!
Re: Ändrat rörelsemönster innan förlossning?Min dotter var helvild inne i magen en hel kväll. Hon hoppade på huvudet mot mitt bäcken timme ut och timme in. Så livlig hade hon aldrig varit och det var riktigt obehagligt. Sen när jag precis höll på att somna sa det "poff" och vattnet gick. Efter det rörde hon inte en fena på över två dagar och när värkarna väl satte igång minns jag inte om hon rörde sej. Men de 2 dagarna vi var inte på kontroll så var hennes fosterljud mkt lägre än innan. Då låg de runt 120-130, innan hade de legat på 146-158 och hon reagerade inte ens på CTG vilket on gjort alla de gånger jag hade den på magen innan under graviditeten. Dessutom skakade BM om mgen ganska brutalt och inte ens då vaknade hon. Så hon vilade upp sej inför "resan" ut och det gjorde hon rätt i
Re: Ändrat rörelsemönster innan förlossning?Jag märkte ingen skillnad alls innan jag fick värkar. Men däremot direkt innan en värk, sparkade hon jätte hårt.
Re: Ändrat rörelsemönster innan förlossning?Hej! de säger ju att barnet samlar krafter genom att bli lugna i magen,men det har inte stämt på mina 2 barn. De har kört racet ända in i förlossningen! Lycka till!
Re: Ändrat rörelsemönster innan förlossning?Det här har jag faktiskt också tänkt på. Min bebis kan vara riktigt livlig hela dagarna och nu flera nätter har hon varit väldigt lugn på natten. Har också funderat på om de ligger som stela sillar där inne innan förlossningen eller om man faktiskt kan känna ordentliga knuffar och sparkar även precis innan förlossningen. Intressant tråd!
Mamma till Heiley (110123)
Re: Ändrat rörelsemönster innan förlossning?Mina var väldigt lugna i ca 3 dagar innan förlossningen. Märktes allra mest på nr 1 som var mycket livlig annars
Re: Ändrat rörelsemönster innan förlossning?Nu har jag fött min bebis och kan svara mre på denna fråga. Min bebis sparkade lite även innan förlossningen, dock inte lika livligt som tidigare. Samma dag som förlossningen startade sparkade hon inte alls vad jag märkte.
Mamma till Heiley (110123)
7 inlägg • Sida 1 av 1
|