Madeleine Kil...

Det är vanligt med tryck nedåt och du anger orsaken själv. Det har...

Barnmorskan

Äntligen gravid efter missfall men orolig

Första trimestern - gravid vecka 0-12. När du skapar en tråd så döper du den till exempelvis "gravid vecka 10 - inskrivning" skriv den vecka du vill prata om.

Äntligen gravid efter missfall men orolig

Inläggav Pärlhönan 28 aug 2011, 15:55

Hej
Har nu vågat signa in efter att jag äntligen är gravid :D efter missfall.
Gjorde i veckan flera tester med sticka och fick svaga streck. Testade då ett CB och fick ett fint och tydligt plus. Har sedan en vecka haft tydliga tecken på att det skulle vara positivt men eftersom det inte tagit sig på 7 mån så vågar man inte tro det är sant.
Vid första försöket så blev jag gravid efter 3 månader. Tyvärr slutade det i MF runt v 6-7. Under vår bröllopsresa så åt jag Primolut-Nor för att försena mensen, gjorde negativt gravtest innan, men när det kom hem så visade det sig att jag var gravid. Klart man var orolig eftersom jag ätit tabletter men om det var det som gjorde MF eller inte kommer jag aldrig få veta.
Nu sitter jag här med ömma bröstvårtor och mensvärk till och från men kan inte riktigt glädjas åt beskedet. Jag är så himla orolig att det ska bli ytterligare ett missfall. Så fort jag inte känner av ngn "mensvärk" på några timmar kommer tankarna på att det nog har tagit slut och varje flytning är jag rädd ska vara en blödning.
Jag är 36 år och vi har inga barn sedan innan så det börjar stressa på lite. Efter första missfallet var jag väldigt ledsen men tänkte att ja vi blir nog snart gravida igen. Tyvärr tog det som sagt ganska många månader och det är också därför jag är så rädd att jag ska förlora den här lilla knodden. Inte vill jag vänta ytterligare 7 mån på att bli gravid....
Finns det ngn annan där ute som varit med om samma och vill dela sin erfarenhet och oro?
Pärlhönan
Nykomling

Re: Äntligen gravid efter missfall men orolig

Inläggav JessieH 28 aug 2011, 18:40

Grattis till din nya graviditet! :D
Gud vad jag önskar att det var jag som fick skriva detta. Vi har haft 3 missfall och nu är det 2 år sen vi började försöka. Förstår helt och hållet att du är orolig. Symptomerna kommer och går hela tiden och det är helt normalt. Hoppas naturligtvis att det går vägen för dig och att ni får ert knyta våren 2012. :)
* Försökt sen sommaren 2009.
* Utredningen säger att det inte är något fel.

Bild

Följ gärna vår resa: http://minbebis.com/blogg/jessieh/
MF 090912 (v 5+3)
MF 100112 (v 6+5)
MF 100513 (v 5+0)
Utomkvedes 120111 (v 5+0)

Ta inte livet för givet, det är alldeles för kort för det.
Användarvisningsbild
JessieH
Alltid online

Bor: Skåne
Status: Vår tur?

Inläggav Pärlhönan 29 aug 2011, 07:54

vaknade imorse, utan att behövt gå på toaletten inatt och känner nästan ingenting. Brösten ömmar så gott som ingenting och magen känns helt som vanligt. Ingen blödning men jag är rädd att det är början på ett missfall.
Förra missfallet kom efter att jag haft väldigt ont ett par dagar.
Tråkigt att läsa att du haft flera missfall. Finns ingen riktig rättvisa.
Hur har dina missfall visat sig?
Pärlhönan
Nykomling

Inläggav Pärlhönan 31 aug 2011, 06:17

Här satt man och önskade må dåligt...jo jag tackar. Mått illa till och från sen igår. Har en väldig frossa stundtals. Igår kväll mådde jag riktigt kymigt men jag vet inte om det också kan vara en släng av förkylning. Maken har blivit rätt förkyld så det kan ju också vara det man känner av.
Är också helt nikotinfri sedan i söndags så det kanske är abstinens. Är tidigare rökare som snusat sen jag la av med rökningen. Det konstiga är att jag varit som mest röksugen båda gångerna jag varit gravid innan jag vetat om ngt. I slutet på v 3 åkte jag tom och köpte ett paket och blossade på under helgen. Hoppas det inte satt några spår. Att bli av med snuset har gått bättre än förväntat. Har kört nikotonfritt snus men sen igår går det inte för lukten och smaken gör mig illamående (lika bra det)

5+3....räknar dagarna men det känns som en evighet att komma till v 12.
Pärlhönan
Nykomling

< Återgå till Första trimestern

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm