Marina

Hej Sara!Oftast när ett litet nyfött barn har kladdiga ögon så ber...

Fråga BVC

Äntligen Plussat

Här träffar du andra som blev föräldrar i oktober 2012.

Re: Äntligen Plussat

Inläggav **Elin** 05 feb 2012, 16:00

Haha samma här Ida, det är svårare med pojknamn av någon anledning. Men min sambo är överlag svår att övertala om namn, väldigt mycket åsikter på den fronten. Jag kommer få skaffa många djur som jag kan döpa till allt jag tycker är är fint :)
Vi har inte bestämt oss om vi ska ta reda på könet, men troligtvis gör vi det för jag är så sjukt nyfiken! Klarar knappt av överraskningar ^^
Mamma till lilla ängeln Adam som kom i v.24+5, 120616, och vände om 2 timmar senare.

Det känns så konstigt att vara mamma, men inte ha något barn.

Gravid med nummer 2. BF 130923
Användarvisningsbild
**Elin**
Alltid online

Status: Syskon på gång till ängeln Adam

Inläggav MFJG 06 feb 2012, 15:40

Hej!
Jag har berättat för några kompisar. Måste ventilera ut det annars spricker jag ;) Oavsett vad som händer vill jag berätta. Dem får ändå veta om det inte skulle gå vägen, då vill jag ha någon utöver min make att gråta ut hos! =) Det är ju inget man skäms för. Iaf inte jag.

Har ett MF i bagaget som gör att oron är stor. Men har även två fantastiska pojkar som gör att jag känner enorm längtan. Denna gången känns det som att det kommer bli en bebis..

Jag är AP trött, frusen, ingen aptit, sticker i brösten och så kissar jag floder. Drar i ligamenten när jag vänder mig i sängen. Har BF den 5 oktober. Kanske? Vet inte riktigt och ska på VUL den 17. 12 dagar...hur kan det kännas som en evighet?

Hur mår ni???
MFJG
Nykomling

Inläggav längtarenmassa 06 feb 2012, 20:54

hej alla gravida:)
jag är beräknad 30 sep -1 okt, vet inte exakt men lika glad för det är jag! känns så fantastiskt att det växer ngt därinne! jag har börjat må väldigt illa nu (är i vecka 6+1), mår illa konstant hela tiden mer eller mindre.. det är verkligen tur detta för ngt gott med sig annars hade man inte stått ut! nån mer som mår illa?
Ja ska på hälsosamtal den 17 feb o inte på inskrivning förrän den 9 mars.. (10+6)såååå sent tkr jag, antar att de skiljer sig mkt mellan landstingen.. Jag får minsann inget VUL, får vänta på UL i typ vecka 18,gaaaaaaaaah, va länge!!
längtarenmassa
Stammis

BF: 120930
Bor: Blekinge

Inläggav **Elin** 06 feb 2012, 21:16

Idag upplever jag en trötthet utan dess like.
Jag är helt enkelt helt slut! Har ju vissa andra symptom med, men tycker inte jag mår särskilt dåligt :)
Mamma till lilla ängeln Adam som kom i v.24+5, 120616, och vände om 2 timmar senare.

Det känns så konstigt att vara mamma, men inte ha något barn.

Gravid med nummer 2. BF 130923
Användarvisningsbild
**Elin**
Alltid online

Status: Syskon på gång till ängeln Adam

Inläggav PiperH 08 feb 2012, 10:44

Hej alla gravidisar!!!

Jag plussade idag och hoppas få vara med i BF-oktber med er!! :lol:

Jag har skapat oktobermammorna-tråden... http://www.minbebis.com/forum/oktobermammorna-42674.html Hittar inte den under BF-oktober.. :roll: Det fanns en hel massa olika trådar, men jag vet inte vilken man ska hänga i...svårt att hitta om man är ny ju... :oops: Alltid bra att ha en som heter som ovan då för det blir ju lättare att hitta oss...eller vad säger ni tjejer - ni andra oktobermammor?! Hänvisa mig gärna rätt annars om ni inte köper iden med Oktobermammor 2012 :lol:

Ha en fin dag allihop - ser fram emot att lära känna er alla!!
Kramen
Användarvisningsbild
PiperH
Alltid online

BF: 121015
Status: Mamma till finaste Emil och väntar syskon!

Inläggav laisa86 08 feb 2012, 12:56

PiperH: men grattis, vad roligt!! :D hoppas verkligen att det går vägen den här gången!!
Läs om Knuts och Agnes vardag: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
laisa86
Alltid online

BF: 131029
Status: Knut, Agnes & nr3 i magen

Inläggav Ida i Hult 26 feb 2012, 09:28

Nu har jag vetat om graviditeten sen den 2 februari. Skulle gärna fått reda på det senare men var ju tvungen att ta ett gravtest så pass tidigt. Alldeles för nyfiken. Hade velat vara en av dem som inte riktigt fattar att de är gravida förrän det verkligen börjar kännas och synas. Sååå skönt det hade varit att ha kommit över de första osäkra veckorna.
Ida i Hult
Alltid online

BF: 121013
Bor: Motala
Status: sambo och gravid

Föregående

< Återgå till Oktoberbarn 2012

Support: support@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion: 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Kungsgatan 37, 111 56 Stockholm