Madeleine Kil...

Det är en fråga som jag inte kan svara på. Du bör kontakta arbets-...

Barnmorskan

Är det en början kanske?

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Är det en början kanske?

Inläggav Liman 30 sep 2011, 12:48

Hej! Jag är i vecka 37+5 idag och har börjat få sammandragningar ca var 30 min. De är väldigt svaga och känns som en lättare mensvärk. Kan det kanske vara en början iallafall? Har ett planerat snitt på torsdag så jag vill inte att det sätter igång för mycket! :lol: Inbillar jag mig eller vad tror ni? Kommer inte i håg hur det började sist.. Någon dag till så kanske det händer nåt mer eller? Önsketänkande kanske :oops:
Bild
Användarvisningsbild
Liman
Stammis

Re: Är det en början kanske?

Inläggav Vitlilja 30 sep 2011, 17:55

Nu vet jag inte varför du har ett planerat snitt men jag skulle nog ta och höra av mig på en gång för en kontroll om det är så att du inte ska/vill föda vaginalt. Bättre att kolla lite tidigare hur det ser ut än att det ska behöva bli ett akutsnitt.
Det kan mycket väl vara början på en förlossning men det kan vara förvärkar också, och de kan ju hålla på i flera veckor.
Men som sagt, man vet aldrig så jag skulle ringa förlossningen för råd.
Bild
Vitlilja
Alltid online

BF: 110121
Status: Mamma till Alina<3

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm