Anna Wilsby

Hej! Grattis till att ni väntar barn och vad bra att ni väljer att...

Profylax

Är det ett plus?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Är det ett plus?

Inläggav virrvarr 21 maj 2011, 18:47

Orkar inte dra hela historien men gjorde ett grav.test för två dagar sedan och fick ett minst sagt svårtytt resultat. Ett tunt, tunt streck men ändå ett streck... Det kom inom tiden för avläsning av testet och/men har blivit starkare efteråt. Jag har gjort flera test varav två rfsu vart negativa men tog även ett till CB som var ännu svårare att tyda. Ett liknande streck men väldigt,väldigt svagt. Går bara att se under lampan.

Nu är det ju så att jag är på bim -4 idag och jag gjorde de här testen igår och i förrgår så jag VET att resultatet kan vara osäkert. Anledningen till att jag gjort testen så tidigt var för att jag tror att jag hade sen äl (eller tidig beroende på hur man ser på det) och har haft känningar och aningar...

Har läst lite om CB och att det är flera som fått "falska plus". Kan man verkligen få det om man inte äter särskilda mediciner? Har precis gjort cellprov som såg bra ut så det kan inte heller påverka.

Jag brukar alltid säga att ett plus alltid är ett plus men jag vette fan... Minst sagt irriterande är det iaf.

Vad har ni för erfarenheter? Jag ska testa mig i nästa vecka men är otålig! Och OM resultatet visar sig vara fel så kommer jag ringa arga samtal till clearblue, det är ett som är säkert!
virrvarr
Nykomling

Re: Är det ett plus?

Inläggav virrvarr 21 maj 2011, 18:51

Här kommer en bild också! Vet inte om det går att se för alla, var tvungen att förminska bilden... :roll:

Någonting måste ju testet ha reagerat på...
Bilagor
IMG_4144.JPG
(174.53 KB) Nerladdad 338 gånger
virrvarr
Nykomling

Inläggav kat73 21 maj 2011, 19:22

tog detta från cbs sida "Ett positivt graviditetstest från Clearblue visar ett Plus"
Användarvisningsbild
kat73
Alltid online

BF: 110401
Status: En till sladdis?!

Inläggav Miss_K 21 maj 2011, 19:29

Ja det var svårt... jag ser strecket (plusset) men oj jag förstår att du är förvirrad ... Tyvärr kan jag nog bara säga att du får vänta, gärna några dagar, är ju fortfarande väldigt tidigt.
Lycka till!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Miss_K
Alltid online

BF: 110524

Inläggav soma 21 maj 2011, 19:30

Jag vet inte om bilden är rättvis, men jag ser bara ett streck och det betyder vad jag förstår inte gravid... men som sagt det kanske ser annorlunda ut IRL. Mitt råd är att köpa ett digitalt test istället som säger gravid eller inte gravid... då behöver man inte undra eller grubbla. Fast vänta 14-16 dagar efter ÄL, först då kan man få ett tillitligt resultat. Lycka till :D
Bild
Användarvisningsbild
soma
Alltid online

Bor: Stockholms län
Status: Mamma till världens finaste Elvira!

Inläggav virrvarr 21 maj 2011, 20:17

Jag tror inte att det är något plus... Har googlat lite mer och det visar sig att fler har råkat ut för samma sak men inte varit gravida. Så... Förmodligen är det så. Tycker nog att CB inte borde vara så usla men... Ja, jag ska testa om några dagar igen så får vi se. Har som mensmol i magen men det kan lika gärna vara något annat. Mens som förbereder sig eller nåt.

Är inte ledsen om det inte är något eftersom att vi inte försöker bli gravida men jag blir galen på att inte bara få det svart på vitt. Hade testet bara blivit HELT negativt så hade det kunnat bespara mig både pengar och onödig bergochdalbana i humöret... Blä! :x
virrvarr
Nykomling

Inläggav virrvarr 21 maj 2011, 20:19

soma skrev:Jag vet inte om bilden är rättvis, men jag ser bara ett streck och det betyder vad jag förstår inte gravid... men som sagt det kanske ser annorlunda ut IRL. Mitt råd är att köpa ett digitalt test istället som säger gravid eller inte gravid... då behöver man inte undra eller grubbla. Fast vänta 14-16 dagar efter ÄL, först då kan man få ett tillitligt resultat. Lycka till :D

Jag förstår om det är nästan omöjligt att se. När jag sitter med det framför mig så ser jag det med blotta ögat. Väldigt bra dessutom men strecket är som sagt väldigt smalt.
virrvarr
Nykomling

Inläggav kvastis75 21 maj 2011, 20:57

Jag fick ett sådant streck med min tjej och vid senare test vart det starkare. Mitt streck var så svagt att jag trodde det var ögat som blev lurat men så var det inte.
Det är ju bara att vänta några dagar och ta ett annat test
Bild

Bild
Användarvisningsbild
kvastis75
Stammis

BF: 110925
Status: Gift

Inläggav virrvarr 21 maj 2011, 21:58

Tack för svar men jag är 90% säker på att det har blivit något fel på det här testet. Inga andra test visar positivt.

Jag väntar på mensen så får vi se. :)
virrvarr
Nykomling

Inläggav virrvarr 24 maj 2011, 06:02

Tänkte bara berätta ätt det inte var något plus. Nu kan jag andas ut igen! :) Ett till baren nu hade varit kul men inte så praktiskt. Vi väntar något eller några år till.
virrvarr
Nykomling

Nästa

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm