Teresa Hellgren

Hej Erika! För några år sedan pratade jag med en barnallergolog p...

Kostrådgivare

är det på g eller lurar jag mig själv?

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

är det på g eller lurar jag mig själv?

Inläggav Imulia 08 nov 2010, 04:26

Jag hoppas att någon är vaken och kan svara mig... Eller ge tips i alla fall. Var förbi förlossningen, igår kväll blir det väl nu, hon hade rört sig lite för lite igår och jag blev lätt orolig. De kollade hjärtljud och medan jag låg där började hon buffa runt i magen igen, tack och lov! Hade några lätta sammandragningar medan jag var där, tryckte även på lite nedåt när jag sedan reste mig. Hjärtljuden såg bra ut men läkaren kollade för säkerhets skull att jag hade tillräckligt med vatten i magen. Det hade jag. Skönt att de är noggranna :)

Allt var lungt så jag och min man gick hem. Hade fortfarande sammandragningar och tryck ned, det var väl vid 7-tiden då. Åt sen midddag, sen gick jag o la mig... Vi hade sex vid halv tio kanske :oops: , efter det försökte jag sova... Gick väl en halvtimme. Sen dess har jag haft mer sammandragningar, som gör ont också. Nu upptäckte jag dessutom när jag var på toaletten att jag fick en seg, rosa flytning. Slemproppen?

Tog en panodil innan, hjälpte ju inte ett dugg. Väntar tills klockan ska bli fem så ska jag ta två alvedon. Har inte kunnat sova ett dugg sen 1, det är lite jobbigt.

Ursäkta att det blev så långt, det är nog ingen som kommer orka läsa igenom allt. Men om ni gör det kan ni väl säga om ni tror det är på g, annars tips om vad jag ska göra? Snälla...
Bild
BildBild
Användarvisningsbild
Imulia
Stammis

BF: 101114

Re: är det på g eller lurar jag mig själv?

Inläggav HelloKitty 08 nov 2010, 06:41

det kan mycket väl vara på g. är väl egentligen bara att avvakta o se. är de inte på g brukar det ju släppa om man tar en alvedon och ett bad/dusch.
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Bor: hisingen
Status: Mamma till två prinsar!

Inläggav janssonbebis 08 nov 2010, 06:45

Spännande! Lycka till!
110927: Utredning klar.
120104: Står i kö för IVF.
120116: GRAVIDA helt själva!

"Allt har sin tid..."

BildMake a pregnancy ticker
janssonbebis
Alltid online

BF: 120920
Status: Vi är gravida efter 17 månader!

Inläggav grynet_å_jag 08 nov 2010, 08:21

Hur har det gått? Tror absolut att det kan va på G för dig. Hoppas du fått sova lite i sånt fall! :)
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Status: Mamma till Nils & Theo ♥

Inläggav Imulia 08 nov 2010, 10:09

Pratade med förlossningen vid 5-tiden. Hon sa att det antagligen var förvärkar, men om jag hade ringt tidigare hade jag kunnat få sömntabletter. Om det var samma sak ikväll kunde jag komma dit och få det. Skulle höra av mig om det tilltog annars. Barnmorskan jag pratade med sa att det är livmodertappen som håller på att utplånas, att jag hade rosa flytningar då. Vet inte om det innebär att man närmar sig eller ifall man kan gå i veckor ändå. Nån som vet?

Lyckades somna nåra timmar i alla fall, efter att jag tagit alvedon då. Vaknade för ca en halvtimme sen, har inte kännt sammandragningar nu.
Bild
BildBild
Användarvisningsbild
Imulia
Stammis

Inläggav Imulia 08 nov 2010, 10:19

Gick på toaletten nyss, ursäkta detaljer, mer rosa, väldigt sega flytningar. Ni vet såna där som hänger kvar, fick ta bort den med papper, den ville inte lossna från mig. :oops: Ganska genomskinlig fast rosa då...
Bild
BildBild
Användarvisningsbild
Imulia
Stammis

Inläggav grynet_å_jag 08 nov 2010, 10:28

Låter helt klart som slemproppen. Åh, jag vill också! :D
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Inläggav Imulia 08 nov 2010, 10:31

Jag hoppas på det, men det kan ju fortfarande gå flera dagar innan nåt händer, har jag hört. Men då blir det antagligen inte två veckor över tiden i alla fall. :D
Bild
BildBild
Användarvisningsbild
Imulia
Stammis

Inläggav Delene 08 nov 2010, 10:44

Jag har det likadant. I torsdags började jag få blodstrimmor o slem. Igår morse rann det lite o jag visste inte om det var vattnet eller ej. Det va massa rosa o har fortsatt så tillsammans med blod. Igår em började värkar komma som känns i ryggen me ganska långt mellanrum.
I natt har jag haft regelbundna värkar var 9-14 minut o de har varit över en minut vardera.
Ringde nu till fl eftersom de avtagit igen (typiskt). Hon sa att det va förvärkar.
Nu ligger jag i ett bad o har haft två värkar, då kan det väl inte vara förvärkar??
De har heller inte gått över av Alvedon?.
Vad tror ni? Är det på gång eller inte
Delene
Nykomling

Inläggav grynet_å_jag 08 nov 2010, 11:31

Ja Delene, jag tror det är på gång men du kanske har en lång latensfas bara. Du ska nog se att det tar sig! :D

Imulia, håller tummarna för att dina värkar sätter fart snart också!
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Nästa

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm