-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
är det vår tur nu?
7 inlägg • Sida 1 av 1
är det vår tur nu?Hallå där ute!
Jag och min partner har velat ha barn en längre tid nu.. Men vi har kört efter principen "händer det så händer det" ,och under ett år borde det väl ha "hänt". Jag blir fruktansvärt frustrerad varje månad när det enda jag får på stickan är ett minus , minus och återigen minus.. Vill också känna känslan av att se det där extra strecket på testet.. Till det hela hör också min struliga menscykel till.. Kan ha en cykel mellan 15-37 dagar, otroligt påfrestande det med.. Den här månaden tror jag faktiskt vi lyckats , men vågar inte hoppas.. Har en sån känsla i kroppen att "nu har det äntligen hänt" , låter hel skumt , jag vet Nu är jag på dag 29 i cykeln.. Vet ju som sagt inte exakt när mensen ska komma men är det för tidigt att testa nu mån tro? Ha det bäst och sköt om.er! Kram
Re: är det vår tur nu?vet hur jobbigt det är att varje månad hoppas o sen få negativt besked. Speciellt när ens menscykel strular jag har haft mellan 21- 40 dagar jobbigt o svårt att veta när äl är oxå.
Du kan ju alltid testa... annars är det ju bara att vänta några dagar o testa sen igen håller tummarna för dig
Re: är det vår tur nu?Åh , ja.. Man blir ju så ledsen och besviken.. Sen kommer oron om att det ska vara något fel på en.. Usch det är så jobbigt.
Ska nog testa imorgonbitti Ser att du är gravid, jätte grattis! Hur lång tid tog det för er? Körde ni med äl-tester eller liknande?
Re: är det vår tur nu?ja fy det är inte lätt, jag trodde inte alls det var så svårt när jag väl började... ja testa imorgon ska hålla tummarna så får du skriva hur det går..
Tack tack, med alfons tog det ca 2,5 år med ett mf under tiden. Denna gång så har vi kört oskyddat sen alfons föddes, o lyckades en månad efter jag slutade amma... min menscykel när jag ammade var lååång över 50 dagar så spelade nog roll att det hände något innan. Men trodde inte att det skulle gå så fort denna gång då det tog så lång tid med alfons... Jag har inte kört med ältester denna gång, beställde hem ett paket med äl o gravtester o prövade då på skoj ett gravtest o fick 2 streck på direkten. Har mer kört på regelbundet sex minst tre ggr i veckan då finns det ju simmare alltid som är redo
Re: är det vår tur nu?Haha , det var inte lönt att testa , tant röd kom igår.. Som.jag sa , inget den här månaden heller..
Usch misfall låter inte roligt , har aldrig själv vart med om ett men kan tänka mig hur hemskt det måste vara , beklagar. Jag vill.ju så hemskt gärna också ha en liten i magen! Gud vad mysigt det måste vara.. Det där med sexandet går ju bra , ligger i rätt bra tycker jag , minst var tredje dag , ibland varje.. Därför jag tycker det är så lustigt att det inte har blivit något på ja , vad blir det nu.. Ett år och sju månader.. Men jag tänker inte ge upp!
Re: är det vår tur nu?Upptäckte att jag hade skrivit ett år i trådstarten ,hihi. Menar ju förstås ett år och sex månader , vart lite fel.. :$
Re: är det vår tur nu?Ja det är seegt när det tar tid o trist att tant röd kom. Har du haft kontakt med gyn om att det inte hänt något så att dom kan kolla upp er??
Ja om ni har sex var tredje dag så har ni ju optimala chanser ju... får jag fråga hur gammal du är? Ja e mysigt att ha en liten i magen fast just nu känns det overkligt o jag vill se på ul att det verkligen är någon som lever därinne..
7 inlägg • Sida 1 av 1
|