Anna Wilsby

Hej Marie!Vad roligt att du hade glädje av boken ”Innan du föder” ...

Profylax

Är detta ett positivt ÄL-TEST?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Är detta ett positivt ÄL-TEST?

Inläggav FLS 15 jun 2011, 09:39

Hej!

Jag är helt lost när det kommer till Äl-tester. Jag har förstått att strecken ska vara lika starka eller teststrecket starkare. Vad tycker ni om detta? Ser det ut som en positivt äl-test?
Bilagor
bild.JPG
(90.83 KB) Nerladdad 141 gånger
FLS
Alltid online

Re: Är detta ett positivt ÄL-TEST?

Inläggav FLS 15 jun 2011, 09:44

här är en bild till på testet!!
Bilagor
bild(1).JPG
(99.08 KB) Nerladdad 83 gånger
FLS
Alltid online

Inläggav Mickan86 15 jun 2011, 09:49

Jag skulle tolka det som positivt, så kör på :)
Bild
Användarvisningsbild
Mickan86
Alltid online

BF: 111126
Bor: Bromma
Status: Mamma till världens finaste Emilia

Inläggav FLS 15 jun 2011, 10:01

Det lustiga med detta är att om jag har lika lång cykel som förra månaden så är det dags för mens imorgon! =/ ?
FLS
Alltid online

Inläggav Mickan86 15 jun 2011, 10:33

Har du regelbunden mens?
Ibland så kan ju mensen förskjutas. Detta pga att ägglossningen infaller sent. Man brukar säga att perioden mellan äl och mens alltid är lika lång, men ibland (som det ev är för dig nu) så blir perioden mellan mens och ägglossning längre än normalt.

Så antingen är det detta som skett nu.. Eller så som du säkert vet så KAN ägglossningstest även påvisa en graviditet. Det är ju samma hormon som dem reagerar på.
Jag har testat(som gravid att kissa på äl test) och jag fick "positivt" utslag..
Ta ett riktig grav test imorgon så vet du :wink:
Bild
Användarvisningsbild
Mickan86
Alltid online

Inläggav FLS 15 jun 2011, 10:38

Hur var ditt positiva äl-test när du var gravid? Som mitt ungefär eller riktigt riktigt lila, mer lila än kontrollstrecket? =)

Jag har inte regelbunden mens, jag har allt ifrån 25-34 dagar i princip. Skitdrygt. Det är säkert som så att jag har ÄL nu och att mensen kommer senare än vad jag väntat mig. Förra månaden låg på 25 dagar.

Väldigt jobbigt att inte veta, jag får helt enkelt testa med gravtest imorgon! Tack för att du svarat och hjälpt till !! =)
FLS
Alltid online

Inläggav Mickan86 15 jun 2011, 11:20

jag tog ju testet en vecka efter bim bara för att se om det funkade och ja då fick jag väl starkare än kontrollstrecket. Alltså ngt starkare än ditt test.

Ingen fara :) Lycka till. håller tummarna att du får ett plus!
Bild
Användarvisningsbild
Mickan86
Alltid online

Inläggav 08nin 16 jun 2011, 22:15

Äl-testet kan påvisa, förutom äl, graviditet, även mens. Det är det dryga med äl-tester tycker jag. Men om det är äl som detta testet visar så borde strecket vara obefintligt dagarna efter. Lycka till!
Bild

MA 4 dec - 08 v 12
MF 23 nov - 09 v 8+0
Användarvisningsbild
08nin
Alltid online

Status: Stolt mamma

Inläggav soma 17 jun 2011, 06:37

FLS: När man ska ha mens utsöndrar kroppen hormoner. Dessa hormoner kan plockas upp av ÄL testet som är ett test som är väldigt känsligt. Grav. testet är inte lika känsligt och plockar därför bara upp hormonet man får när man är gravid. Därför är ÄL test inget bra test för att kolla om man är gravid för det ger utslag för en massa olika hormoner som man utsöndrar både vid mens och ÄL. Väldigt många har svaga utslag på ÄL testet hela cykeln så det går inte heller att jämföra mellan varandra.

Om du vill ha ett någorlunda säkert svar utan att ta blodprov så vänta 16 dagar efter ÄL, testa då med ett graviditetstest. När jag kämpade för att bli gravid (det tog 19 månader :shock: ) hade jag alltid ett digitalt test som backup. Om det skulle bli utslag på den billiga stickan på "testdagen" så skulle jag inte behöva undra... ett bra tips för en dag blev det utslag på den billiga stickan och på det digitala testet stod det "gravid". En shockupplevelse, men fantastiskt skönt att få det svart på vitt och inte gå runt och undra!

Hoppas att det är en bebbe på gång för dig och inte mensen! Lycka till!
Bild
Användarvisningsbild
soma
Alltid online

Bor: Stockholms län
Status: Mamma till världens finaste Elvira!

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm