Madeleine Kil...

Det är en fråga som jag inte kan svara på. Du bör kontakta arbets-...

Barnmorskan

Är du gravid och 45 år du med?

Forum för alla blivande mammor över 35 år.

Är du gravid och 45 år du med?

Inläggav apelsinas 25 mar 2011, 21:32

Hej!
Jag är 45 år och är gravid i v 4+6. Du...?
apelsinas
Nykomling

Re: Är du gravid och 45 år du med?

Inläggav Frihet28 26 mar 2011, 11:47

Ja vad kul! Yes, jag är också i den gruppen. Tror du vi blir fler här? :-)
Jag "tillhör" Novemberföräldrargruppen med BF ca 21 nov 2011...
Kul att du trådade upp dig här!

:)
Frihet28
Stammis

BF: 211111
Bor: AfrikaEnglandUS
Status: Delighted!! Dubbelmirakel på G!

Inläggav apelsinas 26 mar 2011, 12:41

Hejj! Skönt att höra! Och novembermamma dessutom! :) Jag är så orolig för missfall och att det ska vara något fel på barnet!!!!!!!!!!!!! Är inte du det?
apelsinas
Nykomling

Inläggav Frihet28 26 mar 2011, 13:06

Hej Apelsinas!
Nej jag är inte orolig för det...jag har fullt fokus på att oroa mig för att "de" (jag vill ha och tror det blir tvillingar) är DÄR över huvudtaget! :lol: Dessutom vet jag att oroandet inte gör något gott i situationen så jag försöker motarbeta "vänteoron" med bra görande i stället.

Gjorde UL i går vilket är på tok för tidigt för att man skall kunna se något..så allt vi såg var vart de skall bo fram emot senhösten....

Kul att du är novembermamma med, för det gissar jag att du är av ditt svarsinlägg? När är ditt BF? :)
Frihet28
Stammis

Inläggav apelsinas 26 mar 2011, 14:21

Jag har inte gjort ngt ultraljud än. Jag är i v 5+0. Vilken v är du i?

26 november är det dags 8)

Ja vet du - jag har grubblat och oroat mig sömnlös i över en vecka nu men I GÅR var det första gången tanken slog mig: Det kan ju faktiskt gå bra också.....! Jag gillar det du säger. Nu gäller det att njuta och vara lycklig! :D
apelsinas
Nykomling

Inläggav Frihet28 26 mar 2011, 15:11

Jag trodde jag var i vecka 6+4 men det ändrade BM till 6+3 och BF till den 21 november. Nu räknas det ju både på det ena och andra sättet...och ger olika BF. Jag får allt mellan 14 till 28 november. Men är det tvillingar lär det ju bli tidigare. Och om det "bara" är en och den 28 är "rätt" datum men man går över tiden 2 veckor så blir det ju snarare framåt Lucia! Och är det två så kan de välja att ploppa ut redan i oktober. ....Så, jag säger att vi skall ha barn före julafton i år...DET känns som ett tillräckligt exakt datum :lol:

De gjorde UL i går fastän det är alldeles för tidigt...Who knows, kanske de ville kolla att jag inte genomgått en sexchangeoperation. Nu är vi lugna vad gällder det. Jag har kvar min livmoder och den ser mycket "inflyttlingsvänlig" ut. :) Men precis som alla andra som går runt och undrar, innan man får SE miraklet/miraklen på en screen så känns det vissa dagar som alldeles för normalt. Tacka vet jag de dagar jag har illamående från morgon till kväll. DET känns som litet betryggande att det inte bara är inbillning!

Jag gör som du, njuter, gapskrattar och är lycklig. OM det inte funkar hela vägen ut, ja då har jag haft underbara stunder dittills....Praktisk filosofi! :lol:

Har du joinat oss andra nu i Novemberföräldratrådarna med ditt egna krypin etc? Det tog mig ett tag att lära mig systemet här....jag hade inte ens en dator när mitt första barn föddes. Internet och mobiltelefon? Vad var det....inget vi hade i alla fall. Men TÄNK vad bra allt funkade ändå. Ungar föddes friska till höger och vänster utan att man loggat in en enda gång på något forum. Men jag är glad att det är nya tider nu. SÅ kul att pratas vid med andra som också är på G! :P
Frihet28
Stammis

Inläggav apelsinas 28 mar 2011, 10:35

Jag är med på tråden novembermammor, ja.

Hur gamla barn har du från tidigare?
Jag har en femåring.

Ja det är fint att dom konstaterat att du har ett ställe för babyn att växa sina första 9 mån i! :wink:

Jag ser sååååååå fram emot det första ultraljudet. :D
Men..... Jag försööööker att inte tänka på att min ena väninna konstaterade utomkvedeshavandeskap och min andra väninna ett druvfoster på dito.... :cry:
apelsinas
Nykomling

Inläggav Frihet28 28 mar 2011, 13:45

Ja, själv sitter jag mest och undrar vad blovprovet sa...det är det enda "konkreta" jag kan ta på nu. Vi har inte tillgång till gravteststickor här nere som i Sverige så jag lever i "ovisshet". Men som jag repterat flera gånger den senaste veckan. OM jag inte är gravid nu så är jag sjuk. Inbillningssjuk OCH skendräktig! För illamåendet ligger som en bomullsmatta runt mig och har gjort det nästan dagligen en längre tid.

Mina barn är 23 och 25 så det är ett tag sedan senast. Då hade jag inte heller stickor att kolla med, inte internet att frossa i detaljer om hur det "bör" vara dag för dag. Men det gick alldeles utmärkt ändå! :lol:

Jag har ju mitt första UL bakom mig, gjort i fredags, vilket är för tidigt för att kunna se något. Vet inte varför de gjorde det ändå. Kanske för att man inte är van vid att folk håller koll på senaste mens eller sådant. Hur som så tyckte läkaren att jag nu skulle vänte med nästa UL 4 veckor för att ta det i "normal" tid, d.v.s 10 v.

Tiden går så långsamt tycker jag! :)

Hur har du det på symptomsidan?
Jag har haft feber, illamående, toktörstig, yrsel och litet annat. Min första graviditet var URjobbig första månaderna, men sen lätt som en plätt. Den andra var totalt symptomfri från början till slut. Ska bli spännande att se hur det blir den här gången....om det är någon där inne vill säga :roll:

Vi ses i Novembertrådarna också då! Du har inte byggt ditt krypin än....det tog mig litet tid att få till åldrarna. Jag blev 111 år och barnen rena mumierna med 2011 år och 3 månader! Det är åtgärdat nu för RIKTIGT så gamla är vi inte :lol:
Frihet28
Stammis

Inläggav Xenia 28 mar 2011, 14:00

Hej båda!

inte 45 ännu men men ...apelsinas grattis igen...
Jag förstår att du är orolig för allt möjligt, var och är det fortfarande själv, även då jag sett den lill* två ggr och KUB varit utmärkt :D
Hoppas du får se din lill* snart
Måste försöka göra som Frihet28 säger lite mer jag med :shock:

Ha det gott båda två :D
Bild Bild
Xenia
Alltid online

BF: 110928

Inläggav Frihet28 28 mar 2011, 15:27

Och när jag så genomlidit hela helgen och halva måndagen för att få höra vad blodprovet sa; Dräktig eller Icke dräktig....så säger BM här att "Nej vi testar bara för allmän hälsostatus, järnvärden, HIV/AIDS och andra STD men inte om man är gravid. För det använder vi urinprov." Vilket var DET ENDA prov jag inte lämnade SÅKLART. UL kunde de göra, alldeles för tidigt, men att ta reda på OM jag är gravid...det var för mycket begärt tydligen :o Så nu får jag försöka hitta en sticka i huvudstadens begränsade apoteksutbud (tänk liten ICA på landet) eller lämna eftermiddagsurin på onsdag. Knäppt!

Inte EN enda gång har jag tänkt mig att det kan var något fel på bebis/arna. Så fokuserad är jag på frågan OM den/de överhuvudtaget är där alls! :lol:

Men jag är inte så illa som min hundtränare. Hon har Munchusen by Proxy med min HUND! :lol:
Frihet28
Stammis

Nästa

< Återgå till 35+ mammorna

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm