-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Är du gravid och tatuerad??
29 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Re: Är du gravid och tatuerad??Jag har en tatuering på höften in mot magen som inte påverkades alls under min graviditet. Under min "storhetsperiod" var den möjligtvis liiite större, men nu ser den ut precis som innan jag blev gravid
Re: Är du gravid och tatuerad??Mina har också dragit ihop sig fint nu, stor lättnad! Och inga bristningar i dem heller
Re: Är du gravid och tatuerad??Har en tatuering på magen och den töjdes ut lite under grav. Men efteråt gick den tillbaka och ser likadan ut igen... Dessutom har jag en tatuering i svanken och det var aldrig tjafs om EDA under förlossningen, dom sätter oftast bedövningen lite mer i mitten av ryggen. Tror det bara är en myt, har flera kompisar som har i svanken men alla har utan problem fått EDA under förlossning....
Re: Är du gravid och tatuerad??Det är ingen fara med att ha tatueringar när du är gravid. Jag är själv tatuerad på svanken och fick ryggmärks bedövning när jag gjorde kejsarsnitt och fick min son för tre år sedan. Och det var inga preoblem att sätta ryggmärksbedövningen och det syns häller ingenting på tatueringen nu.
Men har du där emot tatuering på magen eller liknande kan den självklart töjas och bli skrynklig efter att du fött barn men det är inte säkert att den blir så. Lycka till. kram
Re: Är du gravid och tatuerad??Jag födde en son den 5e februari i år och har en tatuering i svanken, den påverkades inte av graviditeten.
I Blekinge så är det upp till varje narkosläkare om de vill sätta Epidural (EDA) eller inte i en tatuering. Den narkosläkaren som jobbade när det var dags för EDA under min förlossning hade inte satt EDAn i tatuering. Som tur väl var så slutatde min tatuering precis under där EDAn skulle sättas. Just då så kändes det som att jag skulle dö av smärta om jag inte fick EDA så jag var tacksam att jag inte placerat min tatuering längre upp!!
Re: Är du gravid och tatuerad??Jag är inte långt gången, men jag är gravid och har tatuering. En på axeln och på benet, dock har jag en del kvar att göra, men det får vänta
Re: Är du gravid och tatuerad??jag har tatuering både på höften och en på magen som slingrar sig bak på ryggen. båda dessa är jätte fula idag, bristningar gick rakt igenon. pga av havandeskaps förgiftning så gick jag upp ca 14 kg på en månad och har t.o.m bristninagr på benen
Re: Är du gravid och tatuerad??Hejsan! Jag är itne gravid ännu men hoppas att bli snart.. Har en nygjord stor tatuering av blommor på halva ryggen.. Kanske något som duger då jag blivit gravid?
Re: Är du gravid och tatuerad??Gjorde faktiskt klar min ryggtattoo nu samma dag jag plussade...
Risken är stor då för MF om det är något fel på fostret (detta var v4+0) men än så länge sitter det kvar
29 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
|