-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Är du gravid och tatuerad??
29 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Är du gravid och tatuerad??Hej, jag efterlyser dig som är gravid och har tatueringar, eller varit gravid, fött barn/kejsarsnitt med tatueringar.
Skicka dina bilder till stina@minbebis.com för ett kommande bildreportage om tatueringar under graviditeten! Tack på förhand! Ha en trevlig midsommar alla!
Re: Är du gravid och tatuerad??Hej.. jag har tattueringar lite här å var..vad mera exakt menar du ?
Re: Är du gravid och tatuerad??Hej på er!
Jag var nog lite otydlig, hemskt gärna där magen är med på ett hörn eller annat område som kanske har påverkats av graviditeten. Vi får många frågor till barnmorskan om det går att tatuera sig eller om huden blir uttänjd kring tatuering osv. Vad har ni för erfarenheter?
Re: Är du gravid och tatuerad??En av mina syns i allafall lite på mina magbilder som finns i min bilddagbok. Hur som helst så är alla opåverkade och jag tatuerade mig när jag var gravid och det var inga som helst problem. Den på vaden blev uttänjd när jag svullnade om benen under sista månaden, men nu när svullnaden gått ner så ser den ut som vanligt igen.
Re: Är du gravid och tatuerad??det är inte rekommenderat att tatuera sig när man är gravid pga infektionsrisk! precis som allt annat som man ska hålla sig ifrån!
men det enda som jag vet kan förstöra en tatuering under graviditeten är bristningar annars följer ju tatueringen med huden när den tänjs ut och dras ihop.. jag hade "tur" att kjejsarsnitts ärret precis missade tatueringen min, men den är endå så gammal och ful så den ska jag köra över när ärret är läkt och tatuer-bart! kan komma med för och efter bilder på det istället!
Re: Är du gravid och tatuerad??Hej!
min mamma jobbar på bb/förlossning.. och dom kan faktiskt vägra sätta EDA på folk som har tatuering i svanken pga infektionsrisk.. så man vet det! inte ligger där o kämpar osså får man inte EDA som man kanske önskat sig.. lite läbbigt.. min mamma berättade de, de va en tjej som dom skulle sätta EDA på men narkosläkaren tvär vägrade så hon fick ligga där och prova all annan smärtlindring typ hehe..! Aooch! kram! http://www.ungensamstaendemamma.blogg.se
Re: Är du gravid och tatuerad??Jag är tatuerad överallt typ
Re: Är du gravid och tatuerad??Hej! Jag är tatuerad över svanken och upp på ryggen, min narkosläkare sa att det bulls*it att man inte kan ge bedövning med tatuering, och jag fick jättebra smärtlindring... konstigt att dom säger olika.
29 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
|