Maria Wigbrant

Hej! Core är toppenbra träning. Det du ska undvika om separatio...

Träningsrådgivare

Är jag den ända som inte är duktig? *rökning*

Re: Är jag den ända som inte är duktig? *rökning*

Inläggav Lilla-Jag 04 nov 2008, 19:11

För vissa är de visst inte värt att föröska stötta eller ge små råd så ta inte åt dig dådå! :?

En kompis har gjort detta o de fungerade jätte bra för henne o hon hade rökt sen hon var 12 år.Och rökte typ ½-1paket om dagen..DÄRFÖR gav ja detta "tips"

Sen påstod inte jag att de är LÄTT ATT SLUTA RÖKA HELLER!!!
MEN JA HOPPAS ATT NI KAN SLUTA RÖKA FÖR BEBISENS BÄSTA!!

Men om de nu inte passa en viss person så rök vidare nu då..
*************************** I väntans tider!! *****************************

Bild

BildBild
Lilla-Jag
Alltid online

Inläggav sofiaK 04 nov 2008, 19:12

Jag har slutat under mina andra 2 tidigare graviditeter och e på väg att göra det i denna med... Det som fått mej att sluta då var ju illamåendet.. och det har liksom inte infunnit sej än.. Dumma mej som började röka igen efter graviditet och amning på sista barnet :roll: :roll:
men men... ska byta ut det mot morötter och kanske halstabletter som man blir bajsnödig av..*S*.. sluta ska jag iaf o det innan vecka 10.. Lycka till alla andra..

kram
sofiaK
Alltid online

Inläggav Jag 04 nov 2008, 19:15

Men jisses! Vad blir du så arg för? Jag är inte arg. Men det enda jag försöker påpeka är att det blir faktiskt inte lättare av att du påpekar allt det negativa.
Eller att det går till bebis med. Vi Vet redan det vi med, Antagligen bättre än du just för att vi går omkring med ständigt dåligt sammvete för det och läser allt vi med.
Ville bara påpeka att det bara gör att jag mår sämre vilket oxå gör det svårare att sluta hur konstigt det kanske må låta i dina öron.
Men det är en vuxen napp. När man är ledsen och mår dåligt då är det vvår tröst som får oss att må bättre, måna års ovana är inte lätt att bryta och du fick mig bara att må dåligt och tappa självförtroende, och om det är något jag behöver för att lyckas sluta så är det väl självförtroende..
Bli inte så arg på mig jag blev inte arg på dig, bara ledsen..
Användarvisningsbild
Jag
Alltid online

Inläggav Jag 04 nov 2008, 19:18

Och jag ber om ursäkt för att jag skrev "oss" och "vi" på ett par ställen jag menar såklart "jag". Eftersom jag bara kan tala utifrån mig själv.
Användarvisningsbild
Jag
Alltid online

Inläggav Tritla 04 nov 2008, 19:38

vill ge styrkekramar till er alla som försöker.. jag blev inte fri förense jag fick göra hela proceduren själv (ingen som sa någon om cigg över huvudtaget varken possetivt eller negativt)
mitt tips till er är att sluta ge er dåligt samvete (när jag fick dåligt samvete tog jag en cigg...) jag bestämde mig för att andvända mig av tuggummi den rektangulära modellen (lättare och godare att tugga på) beställde även nikotinfria samkprov via deras hemsida i både mitt och sambons namn och tog och blanda dessa med dom riktiga tuggummina det hjälpte mig och inte ett återfall på 6 månader :)
en bekant till mig fd rökare köper tuggummi när hon ska dricka alkohål för att inte ha något behov av cigg när hon dricker och hon har inte rökt på 15/20 år!
Bild
Användarvisningsbild
Tritla
Stammis

BF: 090330
Bor: Skaraborg

Inläggav nikkilili 04 nov 2008, 23:10

Så himla svårt är det inte att sluta ju! Eller inte för mig iallafall. Jag har inte rört en cigg sen jag fick reda på att vi väntade barn.
Användarvisningsbild
nikkilili
Alltid online

Inläggav Endropia 04 nov 2008, 23:21

Ojsan va det här ämnet alltid drar fram åsikter! Jisses!

Nej jag är oxå en jätte jätte kass människa! *urk*
Men jag har börjat trappa ner iaf....
Herre gud, folk skulle testa sluta röka på mitt jobb, mentalt påfrestande som det är..
Tyvärr är det bara acceptera att man inte kan vara lika bra som andra ibland. Bara man gör sitt bästa!

Lycka till till oss iaf! :D
Bild
Bild
Endropia
Alltid online

Inläggav calypso 04 nov 2008, 23:25

Jo det kan det, framför allt när ma är så nervös för att något ska gå fel, (vet att rökning kan bidra) men det gör fan inte det lättare..
Bild
calypso
Alltid online

BF: 090703

Inläggav Tullan 05 nov 2008, 00:13

JA slutade också direkt när jag fick reda på det men hade redan innan börjat trappa ner och försökt sluta, vilket inte gick så bra men såfort beskedet kom så va de enklare :)
Lycka till ni som försöker sluta.
BildBild
Tullan
Alltid online

BF: 090108

Inläggav Bagheerah 05 nov 2008, 00:31

Hej!
Tyvärr är vi många som är fångade av pinnarna... Jag har forsökt sluta röka sedan jag visste om graviditeten. Nu har jag varit nästan rökfri i 3 veckor. Haft 2 tilbakafall, det ena på ett personalmöte (nästan alla dom andra på jobbet röker), bara 2 på jobbet som visste om grav. Det andra var i går, var ledsen o hadde en dålig dag. En jobbarkompis sa att det såg ut som jag behövde gå ut lite, så jag hängde med henne ut. Det blev en cigg, sedan berättade jag för henne om grav. Dåligt samvete för rökningen. Hon frågade som tur var inte mera om jag ville röka mera den kvällen!
Undrar hur det går på fredag, skall ha personalfest o det är ju tillräckligt misstänksamt när jag inte skall dricka något.
Men går i allafall in för att sluta helt. Dock blivit beroende av läckerol cactus!!!

Lycka till, Vi SKALL klara det!!! 8)
Bild
Bild
[/url]
Användarvisningsbild
Bagheerah
Alltid online

BF: 090626

FöregåendeNästa

< Återgå till Junimammor 2009

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm