-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Är jag den ända som inte är duktig? *rökning*Re: Är jag den ända som inte är duktig? *rökning*Dilemma, JAG kopierar in texten ifrån ditt första inlägg och jag hoppas, för pga. rökningen jag utsatte min son för, har jag inte riktigt alla hästar hemma i hagen, men det har ju du, eftersom du inte röker. Kan du förklara vart i ditt inlägg det finns Pepp eller råd om hur det är lättare att sluta röka!!!!
"precis som nikkilili säger så tycker jag inte det är speciellt svårt att sluta. jag ahr både rökt och slutat och svårast av de 2 är helt klart att sluta snusa.... mer nikotin än i en cigg. men det mesta sitter i huvudet,,, i alla fall för mig, det fysiska behovet finns bara i några dagar o sedan försvinner det. Vad jag inte riktigt förstår är varför inte folk som planerar att skaffa barn slutar röka innan de ens vet om de är gravida? varför ens riskera att utsätta sitt blivande barn för nikotin och alla andra gifter som finns i en cigg/snus?? Det mest logiska är att man först slutar med sitt beroende sen börjar bebis verkstan!!! i alla fall om man vet med sig att man komemr ha svårt att sluta tvärt när man väl får ett plus, annars måste jag nog säga att jag anser man är hyfsat egoistisk." Vad tröga jag kan utskilja så är det antingen delen "om hur bra du är" eller så delen med hur "Egoistisk man är om man inte slutar"
Re: Är jag den ända som inte är duktig? *rökning*Vi tar juh inte livet av era barn... Eller... Peppa oss istället än att gnälla hur farligt de e, de vet vi redan...
Re: Är jag den ända som inte är duktig? *rökning*Åter till tråden!!
Jag har suttit i "pinn-fängelset" under en grav och vet precis vilket samvete som gnager i en.. Varje Pinne var som att svika sitt ofödda barn... Men det går tjejer, om inte nu idag denna stunden, så kanske i morgon kl 11.. Fram till dess skit i den du tänker röka nu!!... Vatten, promenader, citrus, lukta i askkoppen, ta en dusch, vad som.. men en liten pinne mindre varje dag.... Och rök inte för att döva samvetet... Starata ett belönings system om du kan motstå pinnen... skapa oxå ett straff typ 10 armhävningar direkt efter ciggen... Den kommer att smaka skit!!! Gå in här och vresa av er om ni behöver, våra sambos har nog tillräkligt med hormoner ifrån oss... hehehehe Lycka till nu tjejer!!!!
Re: Är jag den ända som inte är duktig? *rökning*Jag har aldrig rökt, så jag har ingen aning om hur det är att vara beroende av nikotinet, men vad jag vet så är det ett fruktansvärt jobbigt beroende att ta sig ur (för de flesta). Det handlar inte om att man inte vet att det är farligt, så var det kanske på 50-talet, men idag vet alla som röker att det är farligt. Det är helt enkelt skitsvårt att sluta! Bara 1/20 klarar av att sluta röka på egen hand (bara med vilja som hjälp). Enligt undersökningar vill 90% av alla rökare sluta röka.
Fakta: http://www.glaxosmithkline.se/behandlin ... kning.aspx Mycket intressant! Nikotin är t.ex. mer beroendeframkallande än kokain! Jag tycker att ni alla som fortfarande röker, men som kämpar med att trappa ner är superduktiga. Jag hejar på er! Pekpinnar hjälper aldrig. Det handlar om att stötta och peppa! Lycka till! Kram
Re: Är jag den ända som inte är duktig? *rökning*Måste bara berätta....
Vi var på Tom Tits härom dagen (expriment ställe) Där fanns en grej som hette "avgasmätaren" Jag har läst de flesta "rökning dödar etc.." och har nog alltid ryckt på axlarna, men så här stod det i deras "Guidebok 2008" om Avgasmätaren!! "Jämför din utandning med avgaserna från en bil. Om du inte röker får du högst värdet två-tre ppm på avgasmätaren. En person som nyss rökt kan komma upp i samma mängd kolmonoxid i utandningsluften som det finns i avgaserna på en gammal bil som går på BLYbensin och har dålig avgasrening." Jag har nog aldrig kännt sådan avsmak någonsin... *sug finns det alltid* Men jag kände att jag har varit en gammal mercedez från -69 som ni vet luktar så där lagom gott... hahaha, jag har kanske tittat på filmen Car´s för mycket med sonen!! Men jag såg mig där ute på racingbanan hostandes fram... hahaha
Re: Är jag den ända som inte är duktig? *rökning*Hej!
Har läst denna tråden lite och kan inte låta bli att skriva. En sak är säker, det är INTE lönt att diskutera detta med icke rökare, för de kommer aldrig någonsin att förstå hur det är att vara beroende av dessa gift pinnar. Förstår mycket väl att det är lätt för dom att skriva "Det är bara att ge sig fan på det så går det!" Men som 30åringen säger, det är så j*vla lätt att man faller tillbaka när någonting går snett, Man vill sluta, vill spara pengar, tänka på hälsan m.m Men är man beroende så är man beroende! Själv har jag bestämt mig för att sluta eftersom jag och min sambo nu ska börja med bebisverkstan, var på apoteket igår och köpte både nikotin tuggummi och nikotin spray. Jag har inte rökt på hela dagen och det går inte att beskriva hur jobbigt det är redan. Men jag tuggar för fullt Min sambo röker inte själv så man slipper att känna lukten och bli sugen så det är ju en fördel, och med han är det i heller inte lönt att diskutera om hur jobbigt det är. Han bara: " Jag förstår inte att du kan tycka det är jobbigt att sluta röka tänk på så mycket pengar du sparar och tänk på hälsan" Vadå? sparar jag pengar? är det så dyrt att röka? är det farligt? kan jag få cancer? " vi får kämpa tjejer! tycker ni är modiga som erkänner! och jätte duktiga som trappar ner och försöker! vet hur j*vla svårt det är!! Kramar!
Re: Är jag den ända som inte är duktig? *rökning*Hej igen!
Hittade en bra sida som gav mig mera styrka! När man är som mest röksugen är det skönt att läsa om allt det negativa om rökning! ett litet tips bara
Re: Är jag den ända som inte är duktig? *rökning*Jag tycker vi ska berömma oss själva för varje cigarett vi inte tar! Jag slutade röka några dagar efter jag plussade och har efter det bara haft ett återfall. Då rökte jag en halv cigarett sen mådde jag så illa så jag fick fimpa. Efter det kom såklart det dåliga samvetet igen.. Sen dess har jag inte rökt nånting och jag mår t.o.m. illa av lukten från cigaretter. Än så länge har jag inte kännt nå sug efter ciggen men jag saknar själva "grejen" att röka. Men jag berömmer mig själv varje dag som jag inte röker! Jag är faktiskt riktigt stolt över mig själv
Lycka till tjejer! Ni är så himla duktiga som försöker!! Kram kram
Re: Är jag den ända som inte är duktig? *rökning*håller med dig cayenne87 det är nog själva grejen med att röka jag kommer att sakna mest! Ta en cigg när man pratar i telefon, ta en cigg efter maten, osv...
Men det går väl över till slut! har inte rökt på hela dagen och känner mig redan stolt!
Re: Är jag den ända som inte är duktig? *rökning*Jag vill bara säga igen att det visst kan vara lätt att sluta röka!!
Jag har rökt ett paket om dagen i 10 år och jag slutade i mars och det var enkelt, kul och befriande! Känner inget sug eller saknad. Känner mig stark, stolt och lycklig över mitt rökstopp! Tänk att jag kunde... hade försökt innan men det har aldrig gått! Men denna gången hittade jag rätt väg! Det går för alla!! Lycka till alla kämpa och jag håller tummarna!! Min pysselblogg:
http://sofiahsblogg.wordpress.com/ Junies blogg: http://minbebis.com/blogg/juniesmamma/ ![]()
|