Marina

Hej Martina! Jag tycker inte att du ska oroa dig för att ett mätvä...

Fråga BVC

Mest länkade bloggar

Är jag den ända som inte är duktig? *rökning*

Är jag den ända som inte är duktig? *rökning*

Inläggav calypso 04 nov 2008, 11:44

Är det bara jag som inte lyckats sluta röka sen jag fick reda på bebis, känns så jävla dumt att man inte kan sluta!
Sen är jag ju så nervös för att det ska gå fel vilket gör det ännu svårare att sluta :(
Bild
calypso
Alltid online

BF: 090703

Re: Är jag den ända som inte är duktig? *rökning*

Inläggav Jebateukka 04 nov 2008, 12:00

Hejsan...Jag e nog med i din klubb... Vissa dagar röker jag inte alls men...nu när mina hormoner har bråkat med mej har ja rökt igen...Men mycket mindre...
Känns skit att inte helt kunna sluta...Skäms!!! De e bara att ta sej i kragen o sluta säger folk...änkelt att säga, men gör de oxå...
Bild
Jebateukka
Stammis

BF: 270409

Inläggav calypso 04 nov 2008, 12:04

ja har ju också dragit ner, vissa dagra känns det som jag ska spy när jag röker, vilket är bra :D men hade det varit så lätt att sluta hade jag ju gjort det.

fast jag måste ju, ska verkligen försöka....
Bild
calypso
Alltid online

BF: 090703

Inläggav Eriza 04 nov 2008, 12:54

Vi är fler än vad vi tror tyvärr, jag höll upp de första två månaderna tills ngt hände och jag inte kunde hålla mig från den där dumma ciggaretten och nu har jag inte lyckats sluta, faan jag som va så duktig :( men men jag dömmer mig inte för det, jag försöker iaf att hålla mig så gott det går, vissa dagar röker jag bara en cigg å andra dagar kan det vara lite mer.
Bild
Användarvisningsbild
Eriza
Alltid online

Inläggav madeleinenaaw 04 nov 2008, 15:17

Jag har varit rökfri i sex dagar nu! Så jag är lite stolt över mig själv. Men jag hade det verkligen jättesvårt att sluta. Började med att dra ner till dem "nödvändiga" cigaretterna: efter maten, första på morgonen, efter dusch, efter sex. Sen tog jag helt enkelt och slutade med dem också. Funkade jättebra för mig. Har märkt att det är den på morgonen som är värst att hålla sig ifrån, men om man väl klarar sig från den så klarar man sig från de andra också. De tre första dagarna är värst, men nu börjar det lugna ner sig, jag tänker inte så mycket på cigaretter längre. När röksuget kommer är det bara att göra något annat än det man gör i fem minuter, så går det oftast över.

Får hoppas att jag kan hålla mig resten av graviditeten nu, men det funkar ju oftast om man tror på sig själv!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
madeleinenaaw
Alltid online

BF: 111009

Inläggav kärleksbebben 04 nov 2008, 17:40

jag röker oxå tjejer, vi e fler än man tror men många skäms så över att röka när man e gravid så många vågar nog inte erkänna det. Jag e inte gravid men jobbar på det. Liksom jag gör med ciggen, drar ner på det varje dag, för jag har inte den karaktären att bara sluta helt. sen behöver varken jag eller någon anna här några moralpredikningar om att det handlar om karaktär. Vi vet alla att rökning inte e bra oavsett om vi e gravida eller ej.
Mitt mål är att sluta helt nästa graviditet för jag vill verkligen vara rökfri då.
Jag har två barn i livet och under deras graviditet så röka jag och de e två fina ungar idag på 8 år och 5 år.
Sen drog jag ner väldigt mycket på det när jag vänta Marco min minsting. Då röka jag max 3-5 cigg per dag. kunde gå flera dagar utan att jag röka med.
Men tyvärr så klara han sig inte pga av moderkaksavlossning.
De misstänker att jag fått blodproppar i moderkakan, men har än inte fått provsvaren så vi vet inte till 100 än.
Så snacka om att jag anklaga mig själv för att jag röka under graviditeten då ciggen kan ge blodproppar.
Vill inte skrämma någon men så länge man försöker att dra ner på det så e man en hjälte i mina ögon, för det e fan inte lätt. Jag vet själv ju.
Så vi får försöka stötta och kämpa varandra. Ni e så duktiga som villl och kämpar
Carpe diem
Gabbi och Fredde
Användarvisningsbild
kärleksbebben
Alltid online

Inläggav Schmurfen 04 nov 2008, 17:58

Kämpa på tjejer! Ni kommer ju aldrig få en bättre anledning att sluta än nu.
Lycka till!
Schmurfen
Stammis

Inläggav Lilla-Jag 04 nov 2008, 18:10

Hej på er!
Jag är då tyvärr inte rökare vilket ja tycker är toppen själv.
Ja kan ju försöka ge er ett litet tips elle va man nu vill se de som.. Jag personligen tycker de ser "illa" ut när mammor går med en vagn med en liten bebis i O RÖKER så att RÖKEN går ner i vagnen på den lilla.. Skulle ni vilja att nån blåser ner rök i vaagnen på eran lilla bebis? Ja skulle bli oxtokig.

Man kan se de på samma sätt nu när ni röker o har eran lilla bebis i magen, ni för röken vidare ner till bebisen. De får då sämre syretillförsel..

Ja säger inte att de är lätt för er men ge er fan på att ni inte vill skadda ert barn och släng de där JÄ**A Ciggen..Ni får ju desutom mycke mer pengar över att köpa söta kläder till bebisen för..

Ett annat tips: Så fort ni får ett sug efter de där giftpinnarna o ni är på tex stan gå till en klädbutik o kolla på alla söta kläder o kanske köp nåt där istället som ett tecken på att ni räddat ert barn från rök denna gång..

Lycka till!
*************************** I väntans tider!! *****************************

Bild

BildBild
Lilla-Jag
Alltid online

Inläggav Golli 04 nov 2008, 18:17

Hej tjejer! Jag håller tummarna för er alla och hoppas att ni lyckas sluta... jag lyckades så då hoppas jag ni också gör det!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Golli
Alltid online

Inläggav Jag 04 nov 2008, 18:58

Lilla-jag - Tyvärr är en som aldrig rökt verkligen inte bra på att ge tips i detta ämnet för ni har heller ingen aning om vilken makt ciggen har!
Så snälla bespara dig besväret, det hjälper inte oss.

Jag är oxå i denna sitsen.
Och hur sjukt det än må låta så har jag tidigare slutat röka och hållt upp i tre månader i två omgångar alltså sammanlagt 6 månader rökfri.
De båda ggr tyckte jag att det var relativt lätt och precis som någon sa, de tre första dagarna är värst, sedan kommer just tremånaders gränsen och just där är det skitsvårt (Uppenbarligen) att hålla sig borta från de små monstrena!
Jag har inte lyckats sluta än.
Och denna gången tycker jag att det är svårare... Vet inte om det har med att göra att jag MÅSTE sluta! De andra ggr har det ju varit för att jag själv velat och varit trött på att vara rökare.
Som det är just nu så tycker jag ju att det är gott.

Men jag var på Vul idag och såg den lilla ligga och sprattla, (Detta direkt efter att jag tagit en nervositets cigg för att lugna nerverna (!!)) (De ska ju sluta röra sig efter en cigg har jag läst, men detta stämde tydligen inte) Så imorgon blir det dags för ett allvarligt försök igen!

Kan vi inte alla försöka stötta varandra här inne och uppmuntra varandra!?
Hade varit skönt att ha andra som har samma problem att prata med.
Och På denna delen av forumet betackar vi oss för såna som kommer med elaka kommentarer och annat sånt!

Tack gode gud att man inte är ensam iaf och sammtidigt är det ju synd..

Morotsstavar nästa!
Användarvisningsbild
Jag
Alltid online

Nästa

< Återgå till Junimammor 2009

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm