Madeleine Kil...

Det är en fråga som jag inte kan svara på. Du bör kontakta arbets-...

Barnmorskan

Är jag gravid eller är jag för fixerad?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Är jag gravid eller är jag för fixerad?

Inläggav Mammapålandet 28 apr 2011, 16:50

Hej. jag och min sambo har tagit det stora steget och bestämmt oss att utöka våran lilla familj till tre =).
Jag har tidigare ätit minipiller fast bara en kort period (ca 5 månader)
Jag slutade med dom den 7:e mars och fick min mens den 3: april nästan precis 4 veckor efter att jag slutat med pillren.
vi har låg i enda sen mensen försvann och nu tre veckor och 4 dagar efter den kom så går jag och hoppas jätte mycket.
Jag har gått i två veckor snart nu med jätte svullna bröst och super ömmande bröstvårtor. (sista dagarna har de växt ännu mer)
är extremt trött både på mornar (men det brukar jag va) men även på kvällarna nu (vilket jag aldrig är annars. jag är en extremt kvällspigg människa)
magen kkänns alldeles uppsvälld och pluffsig och jag har ett väldigt ändrande humör. (enligt min sambo) =)
Jag fick även idag väldigt mycke flytningar.

jag gogglade upp vad alla dessa symptom kunde betyda och många säger att det låter som att jag är gravid. men jag börjar fundera på om jag vill det så mycke att min kropp spelar mig ett spratt.

Jag beräknar att min mens ska komma nu på söndag den 1/5 (jag har alltid haft väldigt regelbunden mens)
och jag gjorde ett test redan i måndags BIM -6 och det var negativt och jag vart jätte besviken. men jag vet ju att det var väldigt tidigt att testa då och att det inte behöver stämma. Jag har nu köpt ett nytt test från RFSU som tydligen ska vara känsligare. och tänkte testa mig igen imorgon bitti.

Jag vet att många säger att det kan ta lång tid efter att man slutat med minipiller att bli gravid men jag har två systrar. Den ena har två barn och vart gravid nästan på direkten med båda efter att hon slutat med p-piller.
och min andra syster har två barn och väntar nu sitt tredje.
med första vart hon gravid medans hon gick på p-piller.
Andra hade hon spiral och vart direkt (typ två veckor efter att hon tog ut den) gravid.
och nu med tredje så slutade hon med samma minipiller som jag äter och vart gravid på första försöket.

Vad tror ni?
Är jag bara för fixerad av att jag vill så gärna så jag får alla symptom ändå?
Eller tror ni att jag faktiskt kan vara gravid?
HUr har det varit för er?
Mammapålandet
Nykomling

BF: 120907

Re: Är jag gravid eller är jag för fixerad?

Inläggav Idlisa 28 apr 2011, 17:45

Jag fick massa symptom + att mensen var sen hela 12 dagar. Men det var ingen bebis där. Och jag blev väldigt förvånad över symptomen från första början för vi hade inte ens försökt bli med barn så det var knappast så att jag "tänkte fram symptomen".

Vad jag menar är att lita inte på dina symptom, kroppen kan verkligen spela en ett spratt.
Vänta lite till och gör ett test närmare BIM, många plussar ju först på eller efter BIM.

Håller tummarna för att du är gravid :) Glöm inte att berätta hur det gick!
Idlisa
Stammis

Inläggav charizard 28 apr 2011, 18:21

Hej på dej mammapålandet :-)

Jag var nog i exakt samma sitts som dej :-) jag slutade med minipiller den 4 februari. Vi började försöka på en gång. Efter två veckor fick jag alla dina symtom. Men inget plus. Sen fick jag min mens den 9 mars. Vi fortsatte att försöka efter det. Fick alla symtom igen efter två veckor. Och den 5 april så kom det ett plus :-)

så du kan mycket möjligt vara gravid och samtidigt skengravid. Svårt att säga :-) bara att vänta på pluset :-)

men när jag var sken gravid så ömmade inte mina bröstvårtor bara brösten. Sen när jag blev gravid så började bröstvårtorna ömma något fruktansvärt.

Lycka till :-)
charizard
Stammis

BF: 111213

Inläggav Mammapålandet 28 apr 2011, 18:49

ååå ett stort grattis till dig!! :D
ja jag går ju o hoppas hela tiden på att det ska bli ett plus. och jag är så otålig på att vänta!
bröstvårtorna har för mig varit plågsamma. det har blivit lite bättre med ömheten idag fast det gör fortfarande ont. men innan så fick jag panik bara av att nudda dom eller när min sambo bara kom åt dom.
sen tror jag att de där prickarna man har runt bröstvårtan har börjat sticka ut väldigt mycket. som små blåsor. kan inte minnas att de har gjort det så mycke förut.

imorgon är det BIM-2 och jag vet inte om jag kan hålla mig längre
Mammapålandet
Nykomling

Inläggav charizard 28 apr 2011, 19:17

Tack :-) just nu mår jag ganska okej. Det har varit värre :-D

ja men det låter ju verkligen som du är gravid. Såna prickar fick jag med. Så jag tror mer och mer att du är gravid :-D

du måste skriva imorn om vad du fick för resultat :-D

lycka till nu!
charizard
Stammis

BF: 111213

Inläggav Mammapålandet 28 apr 2011, 19:35

självklart :) Jag hoppas hoppas nu!!
Tack så mycket :D
Mammapålandet
Nykomling

Inläggav Mammapålandet 29 apr 2011, 11:40

Gjorde ett test imorse. BIM-2 och det visade negativt :(
så jag får inse att det inte blev något denna månad och bara hoppas att mensen kommer som den ska så vi kan sikta in oss på nästa ägglossning.
tror jag ska beställa hem ägglossningsstickor idag.
Mammapålandet
Nykomling

Inläggav naellie 29 apr 2011, 12:06

Haha. Vilken härlig titel på inlägget :) jag vill lova att det finns väl ingen gång man har så mkt gravidsymptom som när man försöker bli gravid. Man känner väl mer eller mindre allt hela tiden. Dessutom är symptomen på äl, mens och graviditet i princip identiska :D Det är härligt, men lite påfrestande.

Och det enda som kan ge dig ett bra svar är ett test. Men du ska ju inte ge upp redan idag heller din knasmaja. Det är trots allt 2 dagar kvar tills du har förväntat mens, och tänk på att det är din äl som styr hur du får utslag på stickan... Sen äl- sent utslag. Inte ge upp än!!!! Lycka till! :)
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav förstagångare 29 apr 2011, 16:01

Håller med Naellie, att det visar negativt på BIM -2 behöver inte betyda att du inte är gravid. Vissa testar positivt innan BIM, andra positivt först långt efter BIM.
Bild
MA 7+5
förstagångare
Alltid online

Status: Stolt mamma till finaste Elsa

Inläggav stajners 30 apr 2011, 18:57

Visst kan du vara gravid men kan också vara kroppen som reagerar så efter att du slutat med dina minipiller. Hormonbalansen som ställer till det i kroppen. Men blir det inget nu så är det ju bara att försöka igen och hoppas att det tar sej.
Lycka till!
Bild Bild Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Nästa

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm