Marina

Hej! Jag kan tänka mig att eran lille kille kanske höll i gång på ...

Fråga BVC

Är jag gravid eller inte?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Re: Är jag gravid eller inte?

Inläggav Creadiem 29 dec 2011, 01:13

:D :D :D Grattis Jessica så kul att höra. Välkommen till världen Vincent. Hur gick förlossningen? Tog du ryggmärgsbedövning? Hur lång tid tog det? Så ni hade rätt hela tiden, det blev en pojke hihi så mysigt. Det gör ingenting att han är liten, han växer till sig snart ska du se. Så mysig jul ni får såååå härligt. Ska du har flera barn eller räcker det med två?

Jag mår faktiskt bra :D , har inte mått så här bra på länge. Jag har fått vikariat på 6 månader (och det är en riktigt bra tjänst, som utvecklingsledare) så jag är jätteglad. Har pratat också med sambo och vi kommer att satsa på en bebis under 2012 :D så får vi se vart det hela leder. Jag tror faktiskt att vi kommer klara det utmärkt, och gör vi inte det så får jag väl ta det ansvaret och bli ensamstående, men då har vi i alla fall försökt. Det är skönt i alla fall att vi äntligen bestämt hur vi ska göra. Tror att 2012 kommer att bli riktigt bra år.

GOTT NYTT ÅR
och njut av din härliga familj för det är du värd :D
MF: 8/10 -10 (v.8+4)
Creadiem
Alltid online

Inläggav jessica83 31 dec 2011, 22:05

Hej, Tack så mycket!! :)

Jodå, förlossningen gick bra, långdragen och jag var jätte trött mot slutet, men han kom ut och jag mådde prima efteråt :D
Jag tog inte ryggbedövningen pga av att jag inte får, har skolios som sitter i nedre delen av ryggen. Jag tog istället luftgas och stérila kvaddlar :)

2012 kommer att bli ett ganska tufft år för oss. Lilleman låg väldigt trångt i livmodern, hade liksom knappt utrymme att röra sig, så han har problem med flera leder i kroppen. Det kallas Artrogrypos och just nu är hans båda ben gipsade och så kommer det vara ca en månad till.. Sen får vi se vad som händer, gipset ska hjälpa honom att räta/sträcka ut benen. Vid ett års ålder kommer han iaf få opereras, så vi har ett år med mycket sjukhusbesök framför oss nu. Men samtidigt får vi se det så att man har större möjlighet att rätta till saker på de små bebisarna, de är fortfarande så mjuka i kroppen! :)

Vad skönt att höra att du mår bättre, och lycka till med jobbet, vad spännande, och jag håller verkligen tummarna att det blir en liten 2012-bebis för er ;)

Jag är inte så aktiv på minbebis längre, men du kan väl skicka din mail till mig, antingen här i tråden eller via PM. Vore kul att fortsätta hålla kontakt utanför forumet :)

GOTT NYTT ÅR
många kramar
Bild
Användarvisningsbild
jessica83
Alltid online

BF: 111226

Inläggav Creadiem 02 jan 2012, 21:46

Hej Jessica!
Men herregud vad säger gumman, har de inte sett att det har varit trångt i livmoder innan??? Det var inte alls någon rolig start för din lille och inte för er heller :(. Jag är verkligen jätte ledsen, men det är precis som du säger när de är så små så är de så mjuka och det är lättare att fixa till saker då. Det är skönt att höra att ni båda ändå mår någorlunda väl trots dessa omständigheter.

Det låter fruktansvärt jobbigt att behöva föda utan ryggmärsbedövning. Du är en stark kvinna :). Skolios är när ryggen är böjd eller, har du vanligtvis ont av det?

Förresten jag har skrivit min mail till dig i pm. Den är knuten till msn messenger så adda mig gärna om du har det.
Kram kram och ta hand om er
MF: 8/10 -10 (v.8+4)
Creadiem
Alltid online

Föregående

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm