-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Är missfall på gång?
5 inlägg • Sida 1 av 1
Är missfall på gång?Har haft bruna flytningar i ca 5 dagar nu... och nyss såg jag att det var mörkare.. nästan blod i som jag brukar få precis innan mensen kommer... borde jag vara orolig? BM sa att det är först när det är klart blod eller mens liknande jag ska ringa... men nu är det ju som sagt precis som det brukar vara innan mens
Re: Är missfall på gång?Svårt att säga, det är vanligt med bruna flytningar. Jag vill inte skrämma dig men jag hade så också, jag rekomenderar dig att åka till akuten där kan du få svar, överdriv och säg att du mår dåligt och har ont. Så gör de ett VUL. Ringer du så säger de bara "det är bara att avvakta" och det finns inget värre svar, vi är blivande mammor och vill ha svar. Det är så mycket känslor som spelar in. Jag håller alla tummar för dig och att du får se din lilla bebis hjärta ticka om du åker in.
Fick reda på MA 29/5-11 (v.8+6 troligtvis dött sedan v. 4 - 5)
Utomkved augusti 2011 ![]() http://ettmndags-exberttar.blogspot.com/
Re: Är missfall på gång?Det är blod i flytningarna nu och dom sa när jag ringde tidigt imorse att jag skulle avakta till måndagen! det värsta just nu är ovisheten...
Re: Är missfall på gång?Det är det jag menar "avvakta avvakta avvakta" det är inte så lätt, det finns så mycket oro ovisshet och förtvivlan (jag har varit där själv) för dom är detta inte lika stort som för dig, utan deras vardagsmat. jag lovar du vill ha svar oavsett vilket det blir (det kan jag nu se i efterhand även om det var hemskt då) och förhoppningsvis är det inget och du kan njuta av helgen. Men jag hade åkt in, du får göra som du vill du betalar för din sjukvård och har rätt för att få den. När jag väl kom in blev jag bra bemött. Blod är blod vid en graviditet och även om det kan vara vanligt och inte behöva betyda missfall skapar det en oro och man vill ha svar. Jag tänker på dig och hoppas att allt är bra ställt med din lilla.
Fick reda på MA 29/5-11 (v.8+6 troligtvis dött sedan v. 4 - 5)
Utomkved augusti 2011 ![]() http://ettmndags-exberttar.blogspot.com/
Re: Är missfall på gång?Kan vara helt ofarligt. Jag hade stor mensliknande blödning i v 13 och det var lugnt. Hade även färgade flytningar till och från som började i typ v 8 eller nåt. Och nu är jag i v 20 och har känt den lilla. Man vet inte, och det är ju det som är så jobbigt. Är du mycket orolig och inte orkar med väntan så åk till sjukhuset. Eller till nåt privat och lägg ett par hundralapar på ett VUL om dom nekar på andra ställen... Hoppas allt är bra... Det är inte ovanligt att man har blödningar tidigt i graviditeten. Ta med dig det i alla fall om det lugnar lite.. kram
5 inlägg • Sida 1 av 1
|