-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ät inte ibufrofen!
16 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
När man försöker bli gravid kanske man inte tänker på¨att kolla sånna vanliga tabletter som ipren... När man väl ÄR gravid blir det ju en annan sak...
Appropå ukunniga på apoteket.... Har kompisar som jobbat där i kassan osv som bara gått vanligt gymnasium... klart att de inte kan mer än du eller jag... Sen finns de ju de som är utbildade också, men det är svårt att veta vem man träffar.... Utbildad eller icke syns ju inte direkt...
precis, det syns ju inte. men det är dumt att svara om man inte är säker, bättre att kolla upp det då. inte alltid man tänker på att det kan ge hemska konsekvenser tyvärr.
Mmm..det är ju bra att läsa på sånt som man kan och inte kan äta. Det är nästan så att "själv är bäste dräng" som jag har uppfattat omvärlden haha =), så jag läser mig till det mesta även om någon talar om för mig vad som är bra och inte bra för mig. Det är bra att ha lite eget kritiskt tänkande och inte tro på allt som sägs.
Fass är bra om man vill läsa om läkemedlen, står oftast om läkemedlets kombinationsförmåga med graviditet.
Här (=Finland) är apotekspersonalen högt skolade, vi har inte outbildat folk på apoteken så här kan man alltid lita på apotekspersonalen, dom vet det mesta när det gäller mediciner och det dom inte vet så slår dom upp och berättar o förklarar. Jag skulle nog säja att apotekspersonal är en outnyttjad resurs då man tänker på deras kunskap. Har inte apotekspersonal i sve namnbrickor med titel på? Eller är det bara här eftersom finländarna är så titelkåta?
16 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|