Madeleine Kil...

Det är en fråga som jag inte kan svara på. Du bör kontakta arbets-...

Barnmorskan

Äter inte fisk, vad ska jag ta då?

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

Äter inte fisk, vad ska jag ta då?

Inläggav angeIica 11 feb 2011, 01:51

Jag äter inte fisk så jag måste ju såklart ersätta det med något. Är det omega-3 man vill få i sig från fisken eller är det mer än bara de? Finns ju omega-3 & fiskleverolja tabletter, spelar det någon roll vilket man använder?
Bild
angeIica
Nykomling

BF: 111017
Bor: dalarna

Re: Äter inte fisk, vad ska jag ta då?

Inläggav Miss_K 11 feb 2011, 06:41

Omega-3 tillskott är det du ska ha, undvik fiskleverolja, den innehåller högre halter av A-vitamin än vad som rekommenderas.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Miss_K
Alltid online

BF: 110524

Inläggav PiperH 11 feb 2011, 10:34

Hej

Jag hade samma problem som du under min graviditet. Gillar inte fisk så värst mycket i vanliga fall och under graviditeten var det ÄNNU värre - mådde illa av bara tanken på fisk! :)

Mitt tips är det samma som i föregående meddelande, MEN vill ge dig rådet att gå till APOTEK och köpa dina Omega-3 för det är inte många av de märken som finns idag som gravida FÅR/KAN ta!!! På apoteket kollade de detta noga med hjälp av Fass + sin informationssida så jag skulle få rätt tabletter. Tror att det bara var ETT av alla de märken vårt apotek hade som var OK för gravida att ta.

Lycka till!
Användarvisningsbild
PiperH
Alltid online

Status: Mamma till finaste Emil

Inläggav PiperH 11 feb 2011, 10:41

Hej

Jag hade samma problem som du under min graviditet. Gillar inte fisk så värst mycket i vanliga fall och under graviditeten var det ÄNNU värre - mådde illa av bara tanklen på fisk! :)

Mitt tips är det samma som i föregående meddelande, MEN vill ge dig rådet att går till APOTEK och köpa dina Omega-3 för det är inte många av de märken som finns idag som gravida FÅR/KAN ta!!! På apoteket kollade de detta noga med hjälp av Fass + sin informationssida så jag skulle få rätt tabletter. Tror att det bara var ETT av alla de märken vårt apotek hade som var OK för gravida att ta.

Lycka till!
Användarvisningsbild
PiperH
Alltid online

Status: Mamma till finaste Emil

Inläggav Dum spiro, spero 15 feb 2011, 11:55

Finns även omega3 i linfröolja, mer än i fisk och fiskoljan. Här kan du läsa;
http://www.svenskhalsokost.se/#!produkt ... 3wodxTurgQ
BildBild
Dum spiro, spero
Alltid online

BF: 110827

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm