-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Åka utomlands under graviditeten!!
6 inlägg • Sida 1 av 1
Åka utomlands under graviditeten!!Hej jag har en liten fråga som ni kanske kan hjälpa mig med!!
Min mamma fyller 60 i juni och vi har bokat en resa hela familjen till Grekland!! Nu har jag upptäckt att jag är gravid och kommer vara i ca vecka 28 - 29 nånting eftersom jag inte vet riktigt när lilla livet blev till då jag inte haft någon mens efter mitt MA. Har kollat mig för lite och många reseförsäkringar gäller ju inte efter vecka 28, men jag har även hittat en försäkring som gäller till v 32. Flygbolaget vi kommer åka med godkänner att man flyger t o m 32. Nu undrar jag om någon av er har vart utomlands i den perioden av graviditeten.. är det jobbigt att flyga? jobbigt att vara i ett varmt land när man har fått mage?? Jag är i valet å kvalet om vi ska avboka resan eller följa med!! tacksam för svar!! Make a pregnancy ticker------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ MA 6 Nov -11 (v.10)
Re: Åka utomlands under graviditeten!!Jag hade följt med!!!
Tror inte alls det är nån fara... jag satt i bilen hela vägen till Sälen från Varberg ca 8 timma när jag var i v.30! Kan ju inte jämföras med flygplan, men varför skulle det vara annorlunda egentligen?? Bada och vara i värmen är absolut ingen fara badade fram tills förlossningsdagen med min son!!!! Klart du ska följa med!!!!!
Re: Åka utomlands under graviditeten!!Jo jag vill så gärna åka, skulle vara så himla kul, men måste verkligen kolla upp med försäkringar å så... Om det skulle hända nått när man väl är där nere.. Fast de är väl egentligen förtidigt att bestämma sig ännu, måste väl se hur jag mår oxå!!
Make a pregnancy ticker------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ MA 6 Nov -11 (v.10)
Re: Åka utomlands under graviditeten!!Hej!
Jag har precis varit på Bali i 2 veckor och kom hem v 28 så jag hade inget behov av extra försäkring. Jag tyckte såklart flygresan var jobbig, totalt 15 timmar i luften men det var inte värre än vanligt egentligen. Stödstrumpor, dricka mycket vatten och upp o röra sig med jämna mellanrum är mina tips =) Värmen var inget problem egentligen, men man ska vara lite försiktig med solen. Sen är det ju viktigt att vara extra petig med maten,kanske var det därför som jag var den enda som inte blev magsjuk på min resa?! Kolla upp försäkrings- och avbokningsskydd! Tror Europeiska försäkringar har en tilläggsförsäkring man kan skaffa. Jag skulle nog åkt men då har jag också mått hur bra som helst under hela graviditeten, det är säkert inidividuellt=)
Re: Åka utomlands under graviditeten!!Nova31: Tack för tipsen!! Jo jag kommer nog åka, om jag mår bra vill säga!! Nu ska jag ju iofs inte flyga så långt så det är säkert inga problem, men stödstrumpor och vatten ska jag komma ihåg!! Ska kolla upp reseförsäkringen oxå!!
Make a pregnancy ticker------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ MA 6 Nov -11 (v.10)
Re: Åka utomlands under graviditeten!!Bokar du med VISA-kort så får du ju reseförsäkring på så sätt, men jag är ganska dålig på det där med försäkringar men min far har alltid sagt att det räcker med att boka med visa-kort och att det är enda försäkringen du behöver och hittils har då vi klarat oss utmärkt på det, fått pengarna tillbaka vid förseningar osv.
Tror f.ö det antagligen gäller de flesta betal-korten. Här kan du läsa mer om deras reseförsäkring.. Kanske inte alls var vad du ville ha svar på och kanske visste du redan allt detta innan! Lycka till iallafall!
6 inlägg • Sida 1 av 1
|