-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
akupunktur mot foglossning
10 inlägg • Sida 1 av 1
akupunktur mot foglossningHej!
Jag undrar om det är någon här som har erfarenhet av akupunktur när man har foglossning? Hur går det till? Hjälper det? Jag har fått en fruktansvärd foglossning nu det sista Hoppas nån kan svara!
Re: akupunktur mot foglossningDet e väldigt inviduellt. På mig hjälpte det inte alls.
Led av kraftig foglossning från v 24 och framåt. Jag fick akupunktur en gång i veckan men utan resultat, Blev lite bättre när han blev fixerad.
Re: akupunktur mot foglossningTack för svaret Anna! Hoppas det hjälper på mig?! Men jag har inte så lång tid kvar nu så man kanske kan stå ut om det inte hjälper.. men som det är nu så om jag har jobbat el städat mkt och så en dag så kan jag knappt gå dagen efter
Re: akupunktur mot foglossningHar du ett semibälte så använd det.
Undvik trappor, tunga lyft, dammsuga inte, försök inte vagga när du går. små korta steg. Sitt inte med korsade ben, sov med kudde mellan bena
Re: akupunktur mot foglossningJag fick akupunktur mot illamåendet (från v 17) och det hjälpte jättebra. När jag sedan fick mycket problem med foglossningen (från ca v 30) satte de nålar för det också i samma behandling. Jag är inte säker på att jag tyckte att det hjälpte, men samtidigt kan jag ju inte jämföra med om jag inte fått behandlingen. Som du skriver så varierar ju smärtan med hur man anstränger sig och därför är det svårt att bedöma tycker jag. Det är i alla fall inte skadligt och mycket avslappnande med akupunktur. Lite svårt att ligga bekvämt med stora magen, men de pallrar upp en rätt bra med kuddar och så. Definitivt värt ett försök, men jag säger som anna_lindberg, har du ett bälte så använd det, annars - skaffa! Jag slutade att gå i princip helt och försökte ta cykeln överallt. Det var nog lättare i juli än i januari men hjälpte mig väldigt mycket.
Re: akupunktur mot foglossningHej, är ny här pâ forumet, hoppas att det är ok att jag hoppar in med lite frâgor.
Ni som är gravida igen efter en graviditet med foglossning, har ni redan känningar? Jag hade foglossning sista 10 veckorna förra gângen. Jag är gravid igen och känner redan nu (v 10) av den. Är jätteorolig för hur jag skall ta hand om min 1-âring när det blir värre. Har ni testat nâgon typ av sjukgymnastik? Har ni andra tips? Jag var pâ en massa vattengymnastik i slutet förra gângen (3ggr/vecka fram till förlossningen) vilket hjälpte för stunden. Jag vill verkligen inte behöva bli sjukskriven eller behöva hjälp med att ta hand om lilltjejen.
Re: akupunktur mot foglossningHej CK77!
Jag är gravid med mitt andra barn och fick tidig foglossning med den första redan i v14 men denna gång kom de i v16 fast mycket kraftigare har jätte ont nu ska till sjukgymnasten på fredag.. Jag har blivit sjukskriven nu sen 21 dec och kommer inte kunna gå tillbaka och jobba. Men förhoppningsvis så slipper du,, ta kontakt med en sjukgymnast redan nu så kanske de lindras någont... Lycka till
Re: akupunktur mot foglossninghej!
Jag får akupunktur för min foglossning och jag tycker att det hjälper, när jag har ont spänner jag mig väldigt mycket och det får mig att slappna av. jag får 5 nålar i ena örat och 2 uppe på huvudet. Tycker absolut att du ska prova! Lycka till Kramar
Re: akupunktur mot foglossningFick foglossning i v 18-20 och hade ganska så mycket. Fick akupunktur och det blev mcket bättre. Hade bälte från v 20 detta kunde jag sedan lägga sista månaden. E gravid igen och kan känna v lite vissa dagar trots att jag baera e i v 7...
10 inlägg • Sida 1 av 1
|