Alla som håller på med IVF

IVF forum för dig som planerar och går igenom IVF behandling.

Re: Alla som håller på med IVF

Inläggav LillaMy-09 09 maj 2009, 12:46

Aussieendie: På min klink sätter de bara tillbaka två ägg om äggen är av lite sämre kvalitet. Själv skulle jag alla gånger säga ja till två ägg. Chanserna att bli gavid ökar ju lite då + att jag skulle absolut inte ha något emot tvillingar :D Nackdelen är väl att chanserna för komplikationer är lite större med tvillinggraviditet.
Användarvisningsbild
LillaMy-09
Nykomling

Inläggav jemije 09 maj 2009, 15:59

...Och min läkare sa att det är bra att inte ligga still när man tagit progestoronet för då klumpar det lätt ihop sig där inne. Bättre att röra på sig, kroppen tar det den behöver ändå... När ska man bli klok på alla råd? Bäst att göra det som känns bäst för en själv.
Bild
jemije
Stammis

Inläggav Krulltott 09 maj 2009, 19:20

Jag tror att det beror på om man får vagitorier eller gel. Vagitorierna är bra att ta en stund innan du går upp och när du har lagt dig, medan gelen ska man röra på sig när man har tagit.
Användarvisningsbild
Krulltott
Alltid online

Inläggav jemije 10 maj 2009, 09:59

Fast jag har vagitorier och jag blev rådd att inte ligga stilla efteråt. Men jag kliver inte upp och hoppar upp och ner heller, försöker ta det lite lugnare en stund :) .
Bild
jemije
Stammis

Inläggav Betti 10 maj 2009, 10:29

Jag blev också tillsagd att ta det lugnt när man tog sina vaggisar. Satt eller låg i 30 minuter innan jag gick upp, eller rusa in på toa vilket det alltid blev :lol:
Men tror nog att de räknat ut det där tror man får i sig vad man behöver iaf! Hade man inte fått det hade de nog ändrat den medecineringen!

Lycka nu till alla ruvare!! Följer er alla med spänning! Kram
Bild
Användarvisningsbild
Betti
Stammis

Inläggav LillaMy-09 10 maj 2009, 10:29

Hahaha - och jag har gelen som jag tar en stund innan jag går upp på morgonen. Jag får sluta med det. Men kunde inte någon komma på ett fiffigare sätt att få i sig extra progesteron?! Något som inte kletar och förstör sexlusten totalt... :oops:
Användarvisningsbild
LillaMy-09
Nykomling

Inläggav mamma09? 10 maj 2009, 12:31

Jepp, då är det klart!
Satte in det lilla miraklet i går kl halv två, unifär.
hi hi, killen måtte hjälpa till att hålla den där UL-grejen, tror att dom gör såna grejer för att killen ska känna att han är mera involverad, eller nåt. Han va iallafall duktig! till sist fick dom placerat det in i livmodern, fast det tog lite tid att hitta öppningen, för jag hade nästan glömt att dricka vatten :oops:
när läkaren ljuste in där med sin mikro-lampa, så blänkte det som en liten stjärna in i där, och min kille bara: å, det ser ut som en liten stjärna uti universum!! :D
så vi får väl hoppas att det blir en liten stjärna en dag.... :wink:
Det kändes väldigt konstigt efter, att veta att nu va det inni magen min nånstans...knäppt.
Vi fick också några ägg till frysen, fast dom va osäkra på hur många, för dom sku kolla det i dag.

I natt fick jag några stickingar i underlivet, en liten stund, som gjorde väldigt ont. Undrar vad det var? kan det göra så ont om embryoet fästar sig? någon som vet?

Hur är det med ni andra ruvare? Hur känns det? :)
....livet går vidare trots allt...2.IVF, 1missfall.
Användarvisningsbild
mamma09?
Stammis

Inläggav mamma09? 10 maj 2009, 12:39

LillaMy-09 skrev:Här kommer en liten uppdatering från mig...

Ingen tur med äggläggningen här inte :-( Jag fick bara tre ägg och av dem var det bara ett som blev normalt befruktat. Men nu ligger ägget i magen och gror hoppas jag :-) Försöker iaf intala mig att det är en liten fighter som inte ger upp så lätt.

Jamije, ser att vi båda hade ET idag men jag fick testdatum den 22:a och du den 24:e...märkligt

HAR FÅTT STARTDATUM:
Krulltott- 29 år, 2:a IVF, spraystart 26/4

SPRAYAR:
MissB - 37 år, 1:a IVF, spraystart 17/4
Aussieendie -37 ar - 1:a IVF, spraystart 24/4

SPRUTAR:
MissB - 37 år, 1:a IVF, sprutstart 20/5

ÄP/ET:
Filuran ÄP 22/4, ET 24/4

RUVAR/TD:
Mumintrollet - 33 år, 3:e IVF, ET 17/4, TD 6/5
CattisR - 29 år, 1:a IVF, ÄP 29/4, ET 4/5, TD 17/5
jemije: 1:a IVF, ÄP 6/5, ET 8/5, TD 24/5
LillaMy - 33 år, 1:a IVF, ÄP 6/5, ET 8/5, TD 22/5
Mamma09: 32år,1.aIVF, ÄP 4/5, ET 9/5,TD 22/5

GRAVIDA:
mayalia - 31 år, 1:a IVF, VUL 26/3.
hopeful
Mulpa- 33 år, 2:a IVF, VUL 9/4
Betti - 29 år, 2:a IVF, VUL 5/5
Användarvisningsbild
mamma09?
Stammis

Inläggav mamma09? 10 maj 2009, 12:40

Jag ändrade lite på listan, då....

Filuran?? hur har det gått för dig???
Användarvisningsbild
mamma09?
Stammis

Inläggav CattisR 10 maj 2009, 13:46

Hej alla härliga!!

För börja med att gratta mamma09 till ruvningen. Och det där med att det sticker till och gör lite ont, det kan mycket väl vara när embryot fäster sig. Ditt var ju långtidsodlat, precis som mitt, och då fäster de troligen under första dygnet sa läkarn till oss. Håller tummarna för er!

Hur mår ni andra? Aussieendie, sprutorna går som på räls verkar det som!?!

Nu ska jag erkänna.... Tjuvtestaren har varit i farten :oops: fick för mig igår kväll att göra ett test och snacka om att bli förvånad när ett svagt svagt extra streck börjar träda fram! Galet va?!? Mannen och jag stod och tittade på det och han bekräftade att "vi behöver inte ens vinkla på det för att se strecket". I morse blev det ett till test såklart, och ja :) strecket var lite starkare. Vi tänker inte ta ut segern i förskott, mycket kan hända framöver är vi medvetna om. Om man räkar ÄP som ägglossning så är jag idag BIM -3 eller -4 tror jag väl så det är tidigt som tusan.
Om nu undrar över Ovitrelle-sprutan så var jag lite förutseende och testade i måndags innan återföringen för att se om den gav utslag och då var det inte ens antydan till extra streck. Jag visste med mig att jag inte skulle kunna hålla mig från att tjuvtesta och då ville jag veta att Ovitrellen va ur kroppen.
Ja ni... Det trodde jag då inte att det skulle visa nåt en hel vecka innan utsatt TD.
Jag ville mest testa i förväg för att inte få en chock om jag börjar blöda. Det vill säga den vanliga förberedelsen inför BIM som jag nog gjort i snart 2 år :) För min del var det alltid jobbigare att se blodet än ett negativt test på nåt sätt.

Nu är det bara hoppas och hålla tummarna att det fortsätter att gå bra hela vägen!

Symptom kan jag väl nämna för alla som letar och känner efter. INGENTING :)
Brösten är ju "fylliga" men det var de redan innan ET eftersom jag började med progesteronet några dagar innan. Har haft lite mensvärk och mol, kände av dagen efter ET att nåt va på G i lillmagen men jag har ju ätit Pergotime i 5 månader innan och mellan varje ÄL och BIM så hade jag tidvid mensvärk så jag hade inga förhoppningar över det. Jag känner mig faktiskt som vanligt, fast fortfarande rätt så svullen sen ÄP. Men så är det ju tiiiidigt oxå :)

Jag kommer uppdatera varefter om jag anser mig vara gravid eller inte, för det vågar jag inte säga än. Kommer testa imorn igen. Och dagen efter det. Och dagen efter det.. Ja ni förstår ju :)

Kram på er!
BildBild
Användarvisningsbild
CattisR
Alltid online

BF: 110723

FöregåendeNästa

< Återgå till IVF forum

Support: support@minbebis.com     Press   Priser och info

Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Malmskillnadsgatan 39, 111 38 Stockholm