-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Amning- kaos vet inte vad jag ska göra!?
12 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Amning- kaos vet inte vad jag ska göra!?hej!!
Jag hade jätte problem med amningen i början. Har dessutom inlägg vilket jag tror gjorde att det inte kom lika mycket. Då jag också har en bebis som nu är 4 månader och har ätit väldigt mycket från första början. Så jag började med ersättning. Ammade först 15 min o gav sedan ersättning. Han vaknade varannan tim hela nätterna även då. Tillslut gav jag upp o ökade ersättningen o gav bara det till slut. Jag har aldrig satt stopp för mitt barns ätande utan givit honom mat när han varit hungrig. Oavsett om det bara tagit 2 tim mellan målen. Nu när han blivit lite äldre så äter han var tredje timme o är en såå nöjd o glad bebis. Och glad mamma som får sova på nätterna får ett glatt barn. Han får sista målet ersättning kl 20.00 på natten o sover ända till 05. Mitt mål är alltså att ge endast ersättning om du inte tycker att det fungerar. Visst är det bra med amning för barnet osv. Men fungerar det inte så gör det inte. Mvh
Re: Amning- kaos vet inte vad jag ska göra!?Min erfarenhet ar att barnet under denna tid vaxer extra mycket. Min lilla dotter at hela tiden. Sedan helt plotsligt ger brosten mer mjolk och det blir lattare. Se de 3 forsta manaderna som en igangsattningsperiod, forsok inte hinna med nagot annat! Du e jatteviktig for ditt barn! Om du kanner att du maste ge extra ar det ok det ocksa, men jag kande mig betydligt battre till mods nar jag klarade ut det dar med amning.
12 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|