Teresa Hellgren

Hej Matilda! Alla mjukostsorter är ok att äta under graviditeten!...

Kostrådgivare

Amning- kaos vet inte vad jag ska göra!?

Allt om den nyfödda bebisen, först tiden hemma, amning & flaskmatning.

Re: Amning- kaos vet inte vad jag ska göra!?

Inläggav rebecca.jansson 04 nov 2011, 22:50

hej!!
Jag hade jätte problem med amningen i början. Har dessutom inlägg vilket jag tror gjorde att det inte kom lika mycket. Då jag också har en bebis som nu är 4 månader och har ätit väldigt mycket från första början. Så jag började med ersättning. Ammade först 15 min o gav sedan ersättning. Han vaknade varannan tim hela nätterna även då. Tillslut gav jag upp o ökade ersättningen o gav bara det till slut. Jag har aldrig satt stopp för mitt barns ätande utan givit honom mat när han varit hungrig. Oavsett om det bara tagit 2 tim mellan målen. Nu när han blivit lite äldre så äter han var tredje timme o är en såå nöjd o glad bebis. Och glad mamma som får sova på nätterna får ett glatt barn. Han får sista målet ersättning kl 20.00 på natten o sover ända till 05. Mitt mål är alltså att ge endast ersättning om du inte tycker att det fungerar. Visst är det bra med amning för barnet osv. Men fungerar det inte så gör det inte.
Mvh
rebecca.jansson
Nykomling

Re: Amning- kaos vet inte vad jag ska göra!?

Inläggav nicolinasaltis 21 feb 2012, 22:16

Min erfarenhet ar att barnet under denna tid vaxer extra mycket. Min lilla dotter at hela tiden. Sedan helt plotsligt ger brosten mer mjolk och det blir lattare. Se de 3 forsta manaderna som en igangsattningsperiod, forsok inte hinna med nagot annat! Du e jatteviktig for ditt barn! Om du kanner att du maste ge extra ar det ok det ocksa, men jag kande mig betydligt battre till mods nar jag klarade ut det dar med amning.
nicolinasaltis
Nykomling

Föregående

< Återgå till Nyfödd, amning & flaskmatning

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm